Lediga jobb Ls Jobbet AB i Motala

Se alla lediga jobb från Ls Jobbet AB i Motala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Motala som finns inom det yrket.

Sommarvikarier till kundcenter

Ansök    Mar 26    Ls Jobbet AB    Kundtjänstmedarbetare
Vi söker två sommarvikarier till vår kundcenterenhet! Vi välkomnar personer med olika bakgrund som är nyfikna på en roll med stort fokus på kundnöjdhet och problemlösning.?Om du älskar service och får energi av att göra skillnad för kunder, då är du personen vi söker. Som sommarvikarie hos oss får du ett mångsidigt och varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du får en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som exter... Visa mer
Vi söker två sommarvikarier till vår kundcenterenhet! Vi välkomnar personer med olika bakgrund som är nyfikna på en roll med stort fokus på kundnöjdhet och problemlösning.?Om du älskar service och får energi av att göra skillnad för kunder, då är du personen vi söker.
Som sommarvikarie hos oss får du ett mångsidigt och varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du får en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som externt. Du kommer att arbeta med:
Kundservice, inkommande samtal/mail/chatt/besök från våra hyresgäster.
Hantering av uppsägningar.
Registrering av felanmälningar/ärenden i vårt fastighetssystem Vitec.
Nyckelutlämning.

Vem är du?
Eftersom du dagligen kommer ha kontakt med människor ställs det krav på att du är både social, professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder – boende i bostadsområdena eller våra kommersiella kunder.
Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i samarbete med ett team och du har lätt för att kommunicera både i arbetsgruppen och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
För tjänsten krävs följande:
Som lägst gymnasieutbildning.
Mycket god kommunikativ förmåga.
Pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
God data- och systemvana, då vi arbetar i ett flertal olika IT-system.

Vi ser det som meriterande om du även har följande:
Tidigare arbetat inom fastighetsbranschen med liknande uppgifter.
Är flerspråkig, utöver svenska och engelska.
Arbetslivserfarenhet i mångkulturella miljöer.
Körkort B.

Annat viktigt att veta
Vi har två tjänster utlysta för vikariat på heltid under veckorna 25 – 32, med möjlighet till förlängning. Du är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Linda Granbrink, Kunscenterchef , via mejl [email protected]
I den här rekryteringen kommer vi att löpande göra urval och kalla till intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot en ansökan från dig!
Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Fastighetsreparatör

Vill du ha en flexibel arbetssituation och arbeta i ett tryggt företag med engagerade kollegor? Vi behöver utöka vår nybildade Reparationsenhet och söker nu ytterligare en fastighetsreparatör som vill utvecklas tillsammans med oss! Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enheter o... Visa mer
Vill du ha en flexibel arbetssituation och arbeta i ett tryggt företag med engagerade kollegor? Vi behöver utöka vår nybildade Reparationsenhet och söker nu ytterligare en fastighetsreparatör som vill utvecklas tillsammans med oss!
Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enheter och roller.
Reparationsenheten ingår i Fastighetsavdelningen och har ett nära samarbete med Driftenheten som består av specialister inom el, rör, vent, och drift. Vi förvaltar en yta om 429 770 kvm och har 5 732 lägenheter och 176 kommersiella lokaler i portföljen.
Om tjänsten
Som fastighetsreparatör hos oss får du en flexibel arbetssituation där du självständigt planerar och utför ditt arbete. Du ansvarar för att planera och utföra reparationer och anpassningar i våra fastigheter och lägenheter enligt serviceorder och beställningar. I ditt ansvarsområde ingår även materialbeställningar och självklart förväntas du även hålla en god kommunikation med hyresgäster och kunder om uppdragets genomförande. Givetvis har du ett nära samarbete med övriga reparatörer på reparationsenheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Reparationer efter felanmälan från kund eller intern felanmälan
Reparationer i in- och utvändigt i allmänna utrymmen
Akut uppkomna reparationer
Vara behjälplig vid omflyttning, främst med avseende på reparationer
Bostadsanpassningar
Byte av köksluckor
Vitvarubyten och reparationer av vitvaror
Administrera samtliga uppdrag via företagets digitala system

Vem söker vi?
Vi tror att du i grunden har en gymnasieutbildning. För att lyckas och trivas med arbetsuppgifterna är du en händig person som kan reparera vanliga fel i fastigheter och lägenheter. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är naturligtvis en fördel men inte ett krav, du kan också vara nyutbildad inom fastighetsbranschen med en vilja och ambition att utvecklas tillsammans med oss.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Som person ser vi att du är målmedveten, flexibel och utvecklingsinriktad. Du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete och är van vid att hantera deadlines. Vidare präglas din personlighet av ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt till din omgivning. Självklart trivs du med att samarbeta med andra likväl som att arbeta självständigt.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Vårt erbjudande till dig:
Bostadsstiftelsen Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater.
Vi är måna om att våra anställda ska ha en bra arbetssituation och vi arbetar i fina och ändamålsenliga lokaler. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, arbetskläder, personliga verktyg och utrustning med hög kvalitet.
Övrigt
Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Om du ser att du passar för den här tjänsten hos oss vill vi gärna ha en ansökan med personligt brev och CV från dig senast: 2023-12-17.
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rickard Renemar, Chef för reparationsenheten, 076-666 03 01, [email protected].
Vi kommer att jobba med urval löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildning på lägst gymnasienivå
B-körkort
Goda data/IT-kunskaper

Meriterande
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Drifttekniker

Har du ett tekniskt intresse och vill ha en spännande roll i ett tryggt företag? Till vår nybildade Drift & Energienhet söker vi nu en drifttekniker som ska ersätta en av våra medarbetare som tänker gå i pension. Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation med nya avdelningar, enheter och roller. På sikt kommer vi även att samlokalisera hela företaget till nybyggda gemensamma lokaler. Den nybildade Drift &... Visa mer
Har du ett tekniskt intresse och vill ha en spännande roll i ett tryggt företag? Till vår nybildade Drift & Energienhet söker vi nu en drifttekniker som ska ersätta en av våra medarbetare som tänker gå i pension.
Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation med nya avdelningar, enheter och roller. På sikt kommer vi även att samlokalisera hela företaget till nybyggda gemensamma lokaler.
Den nybildade Drift & Energienheten ansvarar att optimera vår energianvändning samt säkerställa en god innemiljö i våra hyresgästers hem. Enheten ingår i Fastighetsavdelningen och består av specialistkompetenser inom el, vent, rör och drift. Vi förvaltar en yta om 429 770 kvm och har 5 732 lägenheter samt 176 kommersiella lokaler i portföljen med en omsättning på drygt 399 Mkr.
Om rollen
Som drifttekniker kommer att ansvara för tillsyn, skötsel och underhåll av fastighetstekniska system. I ansvarsområdet ingår att bedöma och självständigt fatta beslut om vissa underhållsåtgärder ska utföras i egen regi eller om det ska beställas via våra ramavtal. I rollen ingår också ansvar över vissa tilldelade områden gällande myndighetskrav.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Kontroller och uppföljningar av driftstatus via vårt uppkopplade övervakningssystem som synliggörs i Webport
Ronderingar av driftutrymmen
Reparationer av installationer
Planering och genomförande av underhållsåtgärder
Löpande uppdateringar i fastighetssystemet

Är du den vi söker?
Vi söker dig med eftergymnasial driftteknikerutbildning med fastighetsinriktning eller med motsvarande bakgrund/erfarenhet som bedöms likvärdigt. Du har en bred baskunskap inom området som du tillförskaffat dig genom några års yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med skötsel och drift av FTX-system. Har du dessutom någon form av el-utbildning och erfarenhet av modern styr- och reglerteknik är även det meriterande. Goda IT-kunskaper är naturligtvis en självklarhet för den här tjänsten såväl som B-körkort.
Du är en person som attraheras av vår vision – Ett samhälle för generationer – och som instämmer med våra värderingar. Din personlighet präglas av ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt till din omgivning. Vidare ser vi att du är lösningsfokuserad med ett flexibelt synsätt på tillvaro och lösningar på problem.
Våra värderingar
Bostadsstiftelsen Platens verksamhet präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. För oss är det en självklarhet med förståelse och respekt för människors olika bakgrund och livssituation.
Vårt erbjudande till dig
Bostadsstiftelsen Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater. Vi är måna om att våra anställda ska ha en bra arbetssituation och vi arbetar i fina och ändamålsenliga lokaler.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, arbetskläder, personliga verktyg och utrustning med hög kvalitet.
Övrig information
Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Om du ser att du passar för den här tjänsten hos oss vill vi gärna ha en ansökan med personligt brev och CV från dig senast: 2023-06-09.
I den här rekryteringen kommer vi att jobba med löpande urval och intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner:
Karin Jönsson, Fastighetschef, Tel. 076-666 66 02 68, e-post: [email protected]
Sören Wik, HR-konsult, WikCons HR, Tel. 072-521 26 03, e-post: [email protected]
I den här rekryteringen samarbetar vi med WikCons HR
Krav
Eftergymnasial driftteknikerutbildning med fastighetsinriktning eller motsvarande bakgrund/erfarenhet som bedöms likvärdigt
Några års yrkeserfarenhet inom området
Goda IT-kunskaper
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta med skötsel och drift av FTX-system
El-utbildning
Erfarenhet av modern styr- och reglerteknik



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Medarbetare bostadsområdesutveckling

Ansök    Sep 29    Ls Jobbet AB    Platskoordinator
Är du kreativ, driven och har ett stort intresse för social hållbarhet? Då har vi på Platen rollen för dig! Vi söker nu en ny medarbetare till trygghetsenheten som tillsammans med oss vill utveckla våra bostadsområden med fokus på social hållbarhet och integration. Hos oss får du en rolig roll där du får möjlighet att självständigt driva projekt och aktiviteter för våra hyresgäster. Trygghetsenheten hos Platen arbetar för att bibehålla och utveckla den soc... Visa mer
Är du kreativ, driven och har ett stort intresse för social hållbarhet? Då har vi på Platen rollen för dig! Vi söker nu en ny medarbetare till trygghetsenheten som tillsammans med oss vill utveckla våra bostadsområden med fokus på social hållbarhet och integration. Hos oss får du en rolig roll där du får möjlighet att självständigt driva projekt och aktiviteter för våra hyresgäster.
Trygghetsenheten hos Platen arbetar för att bibehålla och utveckla den sociala dynamiken och trivseln i våra bostadsområden. Genom att driva olika typer av aktiviteter tror vi att vi ökar områdenas attraktionskraft, vi tror även att aktiviteterna ger ett mervärde och en ökad livskvalitet för våra hyresgäster. En viktig del är också att arbeta för att utveckla boinflytandet och att hyresgästerna ska känna sig mer delaktiga i utveckling av sin närmiljö. Se exempel på våra genomförda aktiviteter och projekt här: https://www.platen.se/integration
Om rollen
Som en del av teamet på Trygghetsenheten får du en bred och social roll med många kontaktytor. Du kommer att driva aktiviteter och projekt från idé till genomförande i våra bostadsområden. Exempel på projekt kan vara att involvera hyresgäster i utformningen av utemiljöer, att ansvara för feriearbete och att arrangera aktiviteter för barn och ungdomar. Du ansvarar självständigt för dina projekt men samverkar med andra aktörer, såväl internt som externt. Självklart har du även bra bollplank och nära samarbete med dina kollegor på Trygghetsenheten.
I dina arbetsuppgifter ingår även att:
Initiera och genomföra olika former av hyresgästmöten.
Analysera NKI-resultat samt presentera analyser och åtgärdsförslag.
Information/kommunikation med hyresgäster.
Inflyttningsbesök.
Genomföra trygghetsvandringar.
Handledning av feriearbetare.

Är du den vi söker?
Vi ser att du som lägst har en gymnasieutbildning och erfarenhet av att driva projekt i någon form, exempelvis i tidigare arbete eller i en förening. Du har erfarenhet av att dokumentera ditt arbete och är van vid att arbeta i Officepaketet. B-körkort och mycket goda kunskaper i svenska är krav för tjänsten. Kunskap i andra språk är starkt meriterande. Har du dessutom erfarenhet av föreningsarbete ser vi det som ett plus.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för integration och sociala frågor. Som person är du driven, självständig och kreativ. Du trivs i en roll där du får möjlighet att påverka och vara innovativ. Dessutom är du kommunikativ och relationsbyggande med god förmåga att samarbeta med andra. För oss är det en självklarhet med förståelse och respekt för olika kulturer och för människors olika bakgrund, självklart delar du det synsättet med oss.
Bostadsstiftelsen Platens värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
Medarbetarskap på Platen innebär:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Annat viktigt att veta:
Du utgår från vårt kontor i Gamla stan, Motala. Arbete på kvällstid och/eller helger kan förekomma.
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta trygghetschef Lara Kheiroujan på [email protected].
Facklig kontaktperson: Helene Orrstenius, [email protected]
Vi hanterar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av att driva projekt i någon form
Erfarenhet av att dokumentera ditt arbete och vana vid att arbeta i Officepaketet
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Kunskap i andra språk, utöver svenska och engelska
Erfarenhet av föreningsarbete



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Medarbetare till vårt Kundcenter, vikariat

Ansök    Okt 2    Ls Jobbet AB    Kundtjänstmedarbetare
Trivs du i en omväxlande arbetsvardag och har erfarenhet av kundbemötande och administration? Då kan det vara dig vi söker till teamet på kundcenter! Hos oss på Platen får du möjlighet att arbeta i ett stabilt, öppet och vänligt företag med engagerade och trevliga arbetskamrater. Vi ser fram emot din ansökan! Om rollen Som kundcentermedarbetare hos oss får du en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som externt. Du är ansiktet utåt ... Visa mer
Trivs du i en omväxlande arbetsvardag och har erfarenhet av kundbemötande och administration? Då kan det vara dig vi söker till teamet på kundcenter! Hos oss på Platen får du möjlighet att arbeta i ett stabilt, öppet och vänligt företag med engagerade och trevliga arbetskamrater. Vi ser fram emot din ansökan!
Om rollen
Som kundcentermedarbetare hos oss får du en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som externt. Du är ansiktet utåt och kommunicerar med våra kunder och hyresgäster via chatt, telefon, mail och personliga besök. Du kommer att ingå i vårt kundcenterteam som består av tio personer, men du samverkar även med de flesta funktioner inom företaget.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:
Hantera uppsägningar av bostadslägenheter och komplement.
Boka och genomföra för- och avflyttningsbesiktning.
Beställningar av lägenhetsunderhåll.
Publicera, avpublicera och fördela lägenheter och komplement till ordinarie bostadskö.
Boka och genomföra visningar.
Upprätta och underteckna hyresavtal.
Hantera, registrera och administrera inkommande ärenden, frågor och felanmälningar från hyresgäster och andra.
Hantering av nyckelutlämning till hyresgäster och entreprenörer.

Är du den vi söker?
Vi ser att du har några års erfarenhet inom kundtjänst och vana av administrativt arbete. Du har som lägst en gymnasieutbildning med inriktning service, administration eller motsvarande. Du har B-körkort och är en van dator- och systemanvändare. Har du erfarenhet av Vitec, R-CARD och/eller Assa ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kännedom om hyreslagstiftningen samt erfarenhet av lägenhetsbesiktningar och/eller nyckelhantering. Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska är krav för tjänsten, har du dessutom kunskaper i andra språk ser vi det som ett plus.
För att lyckas och trivas hos oss ser vi att du som person är handlingskraftig med god förmåga att fatta beslut. Du trivs i ett omväxlande arbete och kan självständigt prioritera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Eftersom du i din roll kommer att möta människor i olika livssituationer och med olika behov ser vi även att du är kommunikativ, trygg i dig själv och har hög integritet. För oss är det en självklarhet med förståelse och respekt för människors olika bakgrund, självklart delar du det synsättet med oss.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
Medarbetarskap på Platen innebär:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Annat viktigt att veta:
Tjänsten är ett vikariat på heltid till sista oktober 2024, med möjlighet till förlängning. Du är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kundcenterchef Linda Granbrink på [email protected].
Facklig kontaktperson: Helene Orrstenius, [email protected]
Vi hanterar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Några års erfarenhet inom kundtjänst och vana av administrativt arbete
Som lägst en gymnasieutbildning med inriktning service, administration eller motsvarande
B-körkort
Van dator- och systemanvändare
Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Meriterande
Erfarenhet av Vitec, R-CARD och/eller Assa
Erfarenhet av lägenhetsbesiktningar och/eller nyckelhantering
Kännedom om hyreslagstiftningen
Kunskaper i andra språk



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Fastighetsskötare

Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets- och trädgårdsskötsel. Trivs du med att arbeta i utomhusmiljö? Vill du vara med och bidra till att våra bostadsområden är trygga och trivsamma för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. ... Visa mer
Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets- och trädgårdsskötsel. Trivs du med att arbeta i utomhusmiljö? Vill du vara med och bidra till att våra bostadsområden är trygga och trivsamma för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker!
Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enheter och roller och nu utökar vi vår nybildade serviceenhet med ytterligare en Fastighetsskötare. Serviceenheten ingår i Bostadsstiftelsens Platens Förvaltningsavdelning.
Om tjänsten
Vi söker en person som med engagemang och omsorg vill ta ansvar för skötsel, utveckling och underhåll av våra yttre miljöer för att skapa trygga och trivsamma bostadsområden till våra hyresgäster. Bland arbetsuppgifterna ingår skötsel och underhåll av grönytor, buskar, planteringar och hårdlagda ytor inom vårt fastighetsbestånd. Du kommer också att arbeta med förebyggande underhåll av allmänna utrymmen och maskinkörning. Till rollen hör även snöröjning och halkbekämpning.
Är du den vi söker?
Det viktigaste för att lyckas i rollen är inte vad du har gjort tidigare. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har det driv och engagemang som krävs för att trivas med arbetsuppgifterna. Som person har du ett ödmjukt förhållningssätt, du trivs med att samarbeta med andra och har en god social kompetens.
Vi tror att du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med fastighets- eller trädgårdsinriktning. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det meriterande. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift, har du dessutom kunskaper i andra språk ser vi det som ett plus. Grundläggande datorkunskaper och B-körkort är ett krav för tjänsten.
En förutsättning för att arbeta hos oss är att du delar våra värderingar – Respekt – Engagemang - Delaktighet och Ansvar samt har en stor förståelse och respekt för människors olika livssituation.
Vad erbjuder vi dig?
Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder friskvårdbidrag och återkommande hälsokontroller.
Övrig information
Bostadsstiftelsen Platen strävar mot en större mångfald och värderar de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tjänsten är placerad vid våra nyrenoverade lokaler på Ekön i Motala.
Vi ser fram mot din ansökan med personligt brev och CV, senast 2023-05-14.
Kontaktpersoner:
Christer Axén, Enhetschef, 0766-666 02 93, [email protected]
Sören Wik, HR-konsult, WikCons HR, 072-521 26 03, [email protected]
I den här rekryteringen samarbetar vi med WikCons HR.
Krav
Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med fastighets- eller trädgårdsinriktning
B-körkort
Förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift
Grundläggande datorkunskaper

Meriterande
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Övriga språkkunskaper



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Hållbarhetsansvarig till vår nybildade utvecklingsavdelning

Gillar du utveckling, hållbarhets- och miljöfrågor och vill vara med på vår spännande resa? Då vill vi gärna ha en ansökan från dig! Vi på Bostadsstiftelsen Platen är just nu inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation samt en framtida samlokalisering av hela företaget. I vår nybildade utvecklingsavdelning ingår i dag IT, Verksamhetsutveckling, Upphandling/juridik o... Visa mer
Gillar du utveckling, hållbarhets- och miljöfrågor och vill vara med på vår spännande resa? Då vill vi gärna ha en ansökan från dig!
Vi på Bostadsstiftelsen Platen är just nu inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation samt en framtida samlokalisering av hela företaget. I vår nybildade utvecklingsavdelning ingår i dag IT, Verksamhetsutveckling, Upphandling/juridik och nu ska vi komplettera avdelningen med Hållbarhet och miljö.
Om tjänsten
Du får en central roll hos oss där du är huvudansvarig för företagets hållbarhetsarbete. Du samordnar hållbarhetsarbetet utifrån fastställda fokusområden och ansvarar för att hålla styrdokument, processer och rutiner inom hållbarhet levande och aktuella. I och med att avdelningen är nybildad får du goda möjligheter att påverka utvecklingen av företagets arbete med hållbarhetsfrågor. Du får även möjlighet att medverka till hela avdelningens utveckling.
Exempel på arbetsuppgifter är;
Utarbeta hållbarhetsrapport
Genomföra intressentanalyser
Uppföljning, utvärdering och utveckling av företagets Code of Conduct
Upparbeta aktuella miljöfrågor för företagets miljöarbete
Praktiskt hållbarhetsarbete och då främst inom ekologisk hållbarhet
Medverka i olika nätverk inom området
Som en del av Utvecklingsavdelningen ingår även flera avdelningsövergripande arbetsuppgifter

Du kommer att ha ett nära samarbete med ansvariga chefer inom företaget.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom miljö- och hållbarhetsområdet. Vidare har du några års erfarenhet av liknande arbete. Har du erfarenheter från fastighetsbranschen ser vi det som meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift. B-körkort och god systemvana är krav för tjänsten.
Din personlighet präglas av ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt till din omgivning. Du är målmedveten, flexibel och utvecklingsinriktad samt har vana av att hantera deadlines. Vidare är du trygg i att arbeta självständigt men besitter också en god förmåga att samarbeta med andra. Dessutom trivs du med att delta i olika former av nätverk.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vad erbjuder vi dig?
Bostadsstiftelsen Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med engagerade och trevliga kollegor. Hos oss har vi korta beslutsvägar och vi uppmuntrar utveckling och idéer.
Vi erbjuder flexibla arbetstider, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och återkommande hälsokontroller.
Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.
Vi ser fram mot din ansökan senast 2023-04-16. I den här rekryteringen kommer vi att göra löpande urval och intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner:
Evelina Bruschi, Utvecklingschef, 076-666 02 59, [email protected]
Facklig kontaktperson:
Heléne Orrstenius, Vision, 076-666 02 54, [email protected]
Sören Wik, HR-konsult, WikCons HR, 072-521 26 03, [email protected]
I den här rekryteringen samarbetar vi med WikCons HR.
Krav
Eftergymnasial utbildning inom miljö- och hållbarhetsområdet
Några års erfarenhet av liknande arbete
God förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift
God systemvana
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet från fastighetsbranschen



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre

Säljare – Växtodling & Lantbruk, region öst - TIMAC AGRO

Det går bra för oss på TIMAC AGRO och vi befinner oss i en expansiv och spännande fas där vi växer och behöver rekrytera flera nya säljare över hela landet! Har du erfarenhet från den gröna näringen och vill arbeta med försäljning och rådgivning? Är du sugen på en ny utmaning som innebär att vara med och stärka vår marknadsposition? Då kan du vara den vi söker! Om oss I snart 60 år har TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, bedrivit ett innovati... Visa mer
Det går bra för oss på TIMAC AGRO och vi befinner oss i en expansiv och spännande fas där vi växer och behöver rekrytera flera nya säljare över hela landet! Har du erfarenhet från den gröna näringen och vill arbeta med försäljning och rådgivning? Är du sugen på en ny utmaning som innebär att vara med och stärka vår marknadsposition? Då kan du vara den vi söker!
Om oss
I snart 60 år har TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt. TIMAC AGROs uppdrag i Sverige är att tillhandahålla innovativa produkter som genererar en högre skörd och därmed utvecklar svenskt lantbruk. Vi ska vara det bästa agroföretaget när det gäller biostimulering och växtnäring i Sverige. Vi delar alla samma vision – Att driva jordbruket framåt på ett hållbart sätt, samtidigt som miljön respekteras.
Grundforskningen kring biostimulans har gjorts på universitet runtom i världen sedan 1930-talet och därför vet man att vissa naturliga substanser fungerar för olika syften. Produktutveckling och kommersialisering av vetenskapligt framtagna patent är en av Rouillerkoncernens grundstenar. De färdiga produkterna har testats i mängder av försök runtom i Europa och sedan 2017 även i Sverige.
Om rollen
Som säljare på TIMAC AGRO har du en viktig roll i företaget och i den resa som lantbrukssverige nu gör. Inom ditt säljområde arbetar du främst med nya kunder och vi ser därför att ditt personliga driv och dina ambitioner kommer vara en nyckelframgång i denna rollen. På TIMAC AGRO säljer vi inte bara produkter utan vi fokuserar på rådgivning och hur våra produkter kan hjälpa lantbrukare att maximera sin ekonomiska avkastning. Rådgivning till våra kunder blir därför en naturlig del av ditt arbete. Du arbetar tätt med lantbrukare kring hela deras växtodling och du har även kontakt med lokala aktörer och affärspartners i branschen.
Vi erbjuder dig en flexibel tjänst med mycket frihet och eget ansvar. I ryggen har vi en stor multimiljardkoncern som engagerar sig i den svenska marknaden och som ger trygghet, vilket öppnar för stora möjligheter till både en nationell såväl som internationell karriär. Då tjänsten innebär resor dagligen i ditt säljområde kommer du att få tjänstebil.
Du säljer produkter som är unika på den svenska marknaden och som nyanställd får du en gedigen utbildning och självklart fortsatt stöd för att nå framgång i din roll - hos oss hjälps vi åt för att uppnå företagets mål! Vi arbetar dessutom löpande med personlig utveckling inom försäljning. I vår organisation finns gott om säljstöd, både i form av erfarna kollegor, rutiner, mallar, säljstödssystem, säljcoachning och administration. Det finns alltid någon tillgänglig för att bolla svåra frågor ett telefonsamtal bort!
”Som fältsäljare på Timac arbetar du med att utveckla lantbruket i Sverige. Förståelse för lantbrukarens vardag, rådgivning, relationer och att få se hur våra produkter förbättrar skörden med uppföljning är så kul!
Jag planerar själv min dag, sätter upp mål och har kul på vägen” //Ronny
Kvalifikationer
Antingen har du flera års praktisk lantbrukserfarenhet, annan yrkeserfarenhet inom den gröna näringen eller eftergymnasial examen som exempelvis agronom, lantmästare, hortonom eller agrotekniker tillsammans med relevant yrkeserfarenhet. Det är viktigt med förståelse för kundgruppen lantbrukare och deras drivkrafter, därför är det meriterande om du tidigare arbetat med försäljning inom denna bransch eller med lantbrukare som kundgrupp. B-körkort och mycket god svenska är krav för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang för lantbruk och goda affärer! Som person är du driven, ambitiös och har en stark vilja att lyckas. Då tjänsten innebär mycket självständigt arbete är du ansvarstagande, strukturerad och har en god administrativ förmåga.
Du är utåtriktad och duktig på att skapa och upprätthålla relationer. I dialogen med dina kunder är du rådgivande, relationsskapande och inger förtroende.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Du utgår från hemmakontor och besöker kunder inom region öst vilket inkluderar Södermanlands län, Kronobergs län och Kalmar län. Du kommer att bli tilldelad ett distrikt beroende på vart i regionen du bor och det finns flera säljare i regionen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agne Johansson, Regionchef och Försäljningsansvarig Öst/Norr på 0720-50 99 69.
Vi hanterar inkomna ansökningar och håller intervjuer löpande så observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Antingen utbildning eller erfarenhet av lantbruk/gröna näringen
B-körkort
Mycket god svenska

Meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljning inom branschen eller lantbrukare som kundgrupp

Om arbetsgivaren - TIMAC AGRO
TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, verkar inom affärsområdena biostimulering, växtnäring och fodertillskott. I snart 60 år har TIMAC AGRO bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt. Visa mindre

Kommunikatör - Bostadsstiftelsen Platen

Vi söker en Kommunikatör till vår kommunikationsavdelning. Är du en fena på sociala medier? Gillar du att kommunicera med bild, film och text? Har du utbildat dig med fokus på de nya sociala medierna? Då kanske du är den vi söker. Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en pågående omorganisation och utveckling av hela företaget. Rollen som kommunikatör är ny och det finns möjligheter att vara med och påverka i vårt fortsatta utveckling... Visa mer
Vi söker en Kommunikatör till vår kommunikationsavdelning. Är du en fena på sociala medier? Gillar du att kommunicera med bild, film och text? Har du utbildat dig med fokus på de nya sociala medierna? Då kanske du är den vi söker.
Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en pågående omorganisation och utveckling av hela företaget. Rollen som kommunikatör är ny och det finns möjligheter att vara med och påverka i vårt fortsatta utvecklingsarbete. Kommunikationsavdelningen består av tre personer som ansvarar för företagets samlade informations- och kommunikationskanaler. Avdelningens framtida arbete består av utveckling av vår synlighet i sociala medier, samtidigt som vi svarar för all grafisk produktion och dokumentation av verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
I rollen som Kommunikatör kommer du att ansvara för löpande arbete med uppdateringar och publicering av information i sociala medier och uppdatera och utveckla företagets hemsida. Du kommer att arbeta med layout och grafisk produktion av olika produkter och trycksaker såväl som dokumentation av verksamheten (foto, film) med ansvar för företagets bildbank. Du kommer att administrera upphandling av tryckeritjänster och tjänster kring sociala medier och även företagets grafiska profil.
Kompetenskrav:
Du har utbildning och/eller erfarenhet av arbete med sociala medier och kundkommunikation där rörlig bild och stillbild varit en del av arbetet. Dina kunskaper inom Officepaketet, SharePoint, Photoshop eller liknande samt digital bildhantering är mycket goda och du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska.
Önskvärt är om du har erfarenhet av eller utbildning inom grafisk produktion. Det är även meriterande om du har flerspråkig språkkompetens utöver svenska och engelska och om du har kunskap om fastighetsbranschen.
I arbetet ingår att företräda företaget mot kunder, samverkanspartners, leverantörer, mässbesökare m. fl. vilket ställer krav på en god kommunikativ förmåga i olika situationer.
Att vara medarbetare på Platen innebär:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Platens medarbetare lever efter Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen en självklarhet.
Övrigt:
Vi vill ha din ansökan med personligt brev och CV senast: 2022-07-22
Kontaktpersoner:
Ulf-Henrik Östlund, Kommunikationschef
[email protected]
0141-655855
Facklig kontaktperson:
Rickard Renemar, Vision
[email protected]
076-666 03 01
På grund av semestertider kan det dröja en tid innan vi återkopplar på din ansökan.
Krav
Utbildning och/eller erfarenhet av arbete med sociala medier och kundkommunikation
Mycket goda kunskaper inom Officepaketet, SharePoint, Photoshop eller liknande samt digital bildhantering
Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande
Erfarenhet av eller utbildning inom grafisk produktion
Flerspråkig språkkompetens utöver svenska och engelska
Kunskap om fastighetsbranschen

__
Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer.?Vi är idag 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen. Visa mindre

Säljare – Växtodling & Lantbruk, region öst - TIMAC AGRO

Det går bra för oss på TIMAC AGRO och vi befinner oss i en expansiv och spännande fas där vi växer och behöver rekrytera flera nya säljare över hela landet! Har du erfarenhet från den gröna näringen och vill arbeta med försäljning och rådgivning? Är du sugen på en ny utmaning som innebär att vara med och stärka vår marknadsposition? Då kan du vara den vi söker! Om oss I snart 60 år har TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, bedrivit ett innovati... Visa mer
Det går bra för oss på TIMAC AGRO och vi befinner oss i en expansiv och spännande fas där vi växer och behöver rekrytera flera nya säljare över hela landet! Har du erfarenhet från den gröna näringen och vill arbeta med försäljning och rådgivning? Är du sugen på en ny utmaning som innebär att vara med och stärka vår marknadsposition? Då kan du vara den vi söker!
Om oss
I snart 60 år har TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt. TIMAC AGROs uppdrag i Sverige är att tillhandahålla innovativa produkter som genererar en högre skörd och därmed utvecklar svenskt lantbruk. Vi ska vara det bästa agroföretaget när det gäller biostimulering och växtnäring i Sverige. Vi delar alla samma vision – Att driva jordbruket framåt på ett hållbart sätt, samtidigt som miljön respekteras.
Grundforskningen kring biostimulans har gjorts på universitet runtom i världen sedan 1930-talet och därför vet man att vissa naturliga substanser fungerar för olika syften. Produktutveckling och kommersialisering av vetenskapligt framtagna patent är en av Rouillerkoncernens grundstenar. De färdiga produkterna har testats i mängder av försök runtom i Europa och sedan 2017 även i Sverige.
Om rollen
Som säljare på TIMAC AGRO har du en viktig roll i företaget och i den resa som lantbrukssverige nu gör. Inom ditt säljområde arbetar du främst med nya kunder och vi ser därför att ditt personliga driv och dina ambitioner kommer vara en nyckelframgång i denna rollen. På TIMAC AGRO säljer vi inte bara produkter utan vi fokuserar på rådgivning och hur våra produkter kan hjälpa lantbrukare att maximera sin ekonomiska avkastning. Rådgivning till våra kunder blir därför en naturlig del av ditt arbete. Du arbetar tätt med lantbrukare kring hela deras växtodling och du har även kontakt med lokala aktörer och affärspartners i branschen.
Vi erbjuder dig en flexibel tjänst med mycket frihet och eget ansvar. I ryggen har vi en stor multimiljardkoncern som engagerar sig i den svenska marknaden och som ger trygghet, vilket öppnar för stora möjligheter till både en nationell såväl som internationell karriär. Då tjänsten innebär resor dagligen i ditt säljområde kommer du att få tjänstebil.
Du säljer produkter som är unika på den svenska marknaden och som nyanställd får du en gedigen utbildning och självklart fortsatt stöd för att nå framgång i din roll - hos oss hjälps vi åt för att uppnå företagets mål! Vi arbetar dessutom löpande med personlig utveckling inom försäljning. I vår organisation finns gott om säljstöd, både i form av erfarna kollegor, rutiner, mallar, säljstödssystem, säljcoachning och administration. Det finns alltid någon tillgänglig för att bolla svåra frågor ett telefonsamtal bort!
”Som fältsäljare på Timac arbetar du med att utveckla lantbruket i Sverige. Förståelse för lantbrukarens vardag, rådgivning, relationer och att få se hur våra produkter förbättrar skörden med uppföljning är så kul!
Jag planerar själv min dag, sätter upp mål och har kul på vägen” //Ronny
Kvalifikationer
Antingen har du flera års praktisk lantbrukserfarenhet, annan yrkeserfarenhet inom den gröna näringen eller eftergymnasial examen som exempelvis agronom, lantmästare, hortonom eller agrotekniker tillsammans med relevant yrkeserfarenhet. Det är viktigt med förståelse för kundgruppen lantbrukare och deras drivkrafter, därför är det meriterande om du tidigare arbetat med försäljning inom denna bransch eller med lantbrukare som kundgrupp. B-körkort och mycket god svenska är krav för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang för lantbruk och goda affärer! Som person är du driven, ambitiös och har en stark vilja att lyckas. Då tjänsten innebär mycket självständigt arbete är du ansvarstagande, strukturerad och har en god administrativ förmåga.
Du är utåtriktad och duktig på att skapa och upprätthålla relationer. I dialogen med dina kunder är du rådgivande, relationsskapande och inger förtroende.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Du utgår från hemmakontor och besöker kunder inom region öst vilket inkluderar Södermanlands län, Kronobergs län och Kalmar län. Du kommer att bli tilldelad ett distrikt beroende på vart i regionen du bor och det finns flera säljare i regionen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agne Johansson, Regionchef och Försäljningsansvarig Öst/Norr på 0720-50 99 69.
Vi hanterar inkomna ansökningar och håller intervjuer löpande så observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Antingen utbildning eller erfarenhet av lantbruk/gröna näringen
B-körkort
Mycket god svenska

Meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljning inom branschen eller lantbrukare som kundgrupp

Om arbetsgivaren - TIMAC AGRO
TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, verkar inom affärsområdena biostimulering, växtnäring och fodertillskott. I snart 60 år har TIMAC AGRO bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt. Visa mindre

Hållbarhetsansvarig till vår nybildade utvecklingsavdelning

Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu en Hållbarhetsansvarig till vår nybildade utvecklingsavdelning. Vill du vara med på vår spännande resa? Gillar du utveckling, hållbarhets- och miljöfrågor? Då vill vi gärna ha en ansökan från dig! Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation samt en framtida samlokalisering av hela företaget. I vår n... Visa mer
Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu en Hållbarhetsansvarig till vår nybildade utvecklingsavdelning. Vill du vara med på vår spännande resa? Gillar du utveckling, hållbarhets- och miljöfrågor? Då vill vi gärna ha en ansökan från dig!
Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation samt en framtida samlokalisering av hela företaget. I vår nybildade utvecklingsavdelning ingår idag IT, Verksamhetsutveckling, Upphandling/juridik och nu ska vi komplettera avdelningen med Hållbarhet och miljö.
Om rollen:
Som hållbarhetsansvarig får du en central roll hos oss där du är huvudansvarig för företagets hållbarhetsarbete och årliga hållbarhetsrapport. I och med att avdelningen är nybildad så får du goda möjligheter att påverka utvecklingen av företagets arbete med hållbarhetsfrågor. Du leder företagets hållbarhetsgrupp och ansvarar för att hålla styrdokument, processer och rutiner levande och aktuella. Du har också ansvar för att upparbeta och samordna aktuella miljöfrågor för företagets miljöarbete. Utöver ditt huvudansvar ansvarar du även för vårt diarie och arkiv samt för företagets fordons- och maskinplan, självklart med ett miljö- och hållbarhetsperspektiv.
Du arbetar i nära samarbete med utvecklingsavdelningen och med ansvariga chefer i företaget.
Är du den vi söker?
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom miljö- och hållbarhetsområdet samt en mycket god IT-vana. Det är meriterande om du dessutom har någon utbildning inom, eller erfarenhet av, projektledning och/eller processutveckling. Erfarenhet från fastighetsbranschen ser vi också som meriterande. Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska, om du dessutom behärskar andra språk utöver svenska ser vi det som ett plus. Körkort, lägst klass B, är ett krav för tjänsten.
Din personlighet präglas av ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt till din omgivning. Du är målmedveten, flexibel, utvecklingsinriktad och hanterar deadlines.
Vi söker dig som attraheras av vår Vision – Ett samhälle för generationer – och som vill leva efter våra värderingar, Respekt, Delaktighet, Engagemang och Ansvar. För oss innebär medarbetarskap…
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Om oss:
Bostadsstiftelsen Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater.
Vi är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala och förvaltar en yta om 429 770 kvm. Vi har 5 732 lägenheter och 176 kommersiella lokaler i portföljen samt en omsättning på drygt 399 Mkr.
Vi har det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners. Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder och boendemiljöer. Vi är idag 79 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen.
Övrigt:
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.
Vi har flextid, arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktpersoner:
Utvecklingschef: Evelina Bruschi, 076-666 02 59, [email protected]
Facklig kontaktperson: Heléne Orrstenius, Vision, 076-666 02 54, [email protected]
Sören Wik HR-konsult: 072-521 26 -03, [email protected]
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-09. I den här rekryteringen kommer vi att göra löpande urval och kalla till intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Den här rekryteringen sker i samarbete med WikCons HR
Krav
Eftergymnasial utbildning inom miljö- och hållbarhetsområdet
Mycket bra IT-vana
Du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska
B-körkort

Meriterande
Utbildning inom, eller erfarenhet av, projektledning och/eller processutveckling
Erfarenhet från fastighetsbranschen
Övriga språkkunskaper, utöver svenska



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer.?Vi är idag 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen. Visa mindre

Bostadsstiftelsen Platen söker sommarvikarier

Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets och trädgårdsskötsel under perioden 2022-06-20 till och med 2022-08-12 Vi erbjuder ett omväxlande sommarjobb i en spännande bransch. Du kommer att arbeta i något av Platens bostadsområden tillsammans med trevliga arbetskamrater och ditt ansvarsområde är inre och yttre skötsel av våra fastigheter. Arbetsuppgifter: Rensa rabatter Klippa gräs Städning av källare och tvättstugor Hålla rent och snyg... Visa mer
Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets och trädgårdsskötsel under perioden 2022-06-20 till och med 2022-08-12
Vi erbjuder ett omväxlande sommarjobb i en spännande bransch. Du kommer att arbeta i något av Platens bostadsområden tillsammans med trevliga arbetskamrater och ditt ansvarsområde är inre och yttre skötsel av våra fastigheter.
Arbetsuppgifter:
Rensa rabatter
Klippa gräs
Städning av källare och tvättstugor
Hålla rent och snyggt i våra återvinningshus
Eventuellt kan enklare reparationer förekomma

Du är:
Ordningssam, passar tider, har en social kompetens och möter våra hyresgäster på ett trevligt och tillmötesgående sätt.
Naturligtvis gillar du våra värderingar Respekt, Engagemang, Delaktighet och Ansvar.
Har du erfarenhet av att jobba med trädgårdsarbete och vana att köra gräsklippare är det ett plus. Du som söker ska ha fyllt 18 år och du måste ha B-körkort.
Har du någon fråga eller fundering kontaktar du:
Personalchef Sören Wik på tel. 073/682 89 20 eller via mejl: [email protected]
Vi ser fram mot en ansökan från dig!
Krav
Fyllda 18 år
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av trädgårdsskötsel



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer.?Vi är idag 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen. Visa mindre

Handläggare till vårt Kundcenter

Ansök    Jul 5    Ls Jobbet AB    Servicehandläggare
Nu finns möjligheten att söka en tjänst i vårt Kundcenter. Vi vill gärna träffa dig som vill arbeta med service och hjälpa våra kunder till rätt bostad. Vi söker en lösningsfokuserad, flexibel person som samverkar mycket väl med andra. Du har hög social kompetens med respekt för människors olika bakgrund och livssituation och du möter människor med respekt och lyhördhet. Om rollen Du har en central roll på företaget och samverkar med flera funktioner inom ... Visa mer
Nu finns möjligheten att söka en tjänst i vårt Kundcenter. Vi vill gärna träffa dig som vill arbeta med service och hjälpa våra kunder till rätt bostad. Vi söker en lösningsfokuserad, flexibel person som samverkar mycket väl med andra. Du har hög social kompetens med respekt för människors olika bakgrund och livssituation och du möter människor med respekt och lyhördhet.
Om rollen
Du har en central roll på företaget och samverkar med flera funktioner inom företaget. Kundcenterhandläggaren är vårt ansikte utåt och ofta första kontakten med våra intressenter och kunder. Du ansvarar för hela processen med uthyrning av lägenheter, garage och förråd. Ditt övergripande arbetsområde kommer att vara service och du kommer bland annat att ta emot och administrera serviceanmälningar via vår servicetelefon och mejl och besvara frågor i chatten. I tjänsten ingår arbete i vår reception.
Är du den vi söker?
Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är metodisk och lösningsfokuserad. Du har goda kunskaper inom service, vilka du erhållit från studier och eller arbetslivet. Har du erfarenheter från en liknande roll och kunskap om fastighetsbranschen ser vi det som meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, om du dessutom behärskar andra språk utöver svenska och engelska ser vi det som en värdefull kompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av kundsystem och du måsta ha goda kunskaper av arbete med dator och Officepaketet.
Vad erbjuder vi dig?
Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater. Vi har flextid, arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag. Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi strävar mot ett värdestyrt arbete där våra värdeord Respekt, Engagemang, Delaktighet och Ansvar är vägledande. Se filmen som speglar vår vision och våra värderingar här!
Annat viktigt att veta
Vi ser fram mot din ansökan senast 2021-08-15.
Vi kommer att ha en längre ansökningstid på grund av semestertider och inkomna ansökningar hanteras när vi är tillbaka vecka 32.
Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Kundcenterchef: Sandra Karlsson [email protected], 0141-22 89 10
Personalchef: Sören Wik [email protected], 0141-22 89 20
Facklig kontaktperson: Heléne Orrstenius, Vision [email protected], 0141-22 89 02
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Goda kunskaper inom service
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Mycket goda datorkunskaper samt i Office-paketet

Meriterande
Erfarenhet från en liknande roll
Kunskap om fastighetsbranschen
Talar andra språk än svenska
Arbetat i någon form av kundsystem

Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?och förvaltar en?yta om?429 770?kvm. Vi har 5?732 lägenheter och 176 kommersiella lokaler i portföljen samt en omsättning på?drygt 399 Mkr.?
Vi har det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer.?Vi är idag 84 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen. Visa mindre

Medarbetare till vårt Kundcenter

Ansök    Apr 7    Ls Jobbet AB    Kundtjänstmedarbetare
Nu har vi behov av att förstärka vårt kundcenterteam med ytterligare en kreativ utvecklingsinriktad kollega som vill vara delaktig i utvecklingen av vårt nya Kundcenter! Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation samt en framtida samlokalisering av hela företaget. För vårt Kundcenter innebär det bland annat att vi strävar mot en än... Visa mer
Nu har vi behov av att förstärka vårt kundcenterteam med ytterligare en kreativ utvecklingsinriktad kollega som vill vara delaktig i utvecklingen av vårt nya Kundcenter! Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation samt en framtida samlokalisering av hela företaget. För vårt Kundcenter innebär det bland annat att vi strävar mot en ännu högre service- och lösningsgrad.
Om rollen
I din roll blir du ett av våra ansikten utåt och kommunicerar med våra kunder och hyresgäster via chatt, telefon, mejl och personliga besök. Du har en central roll och har ofta första kontakten med våra intressenter och kunder och du samverkar med flera funktioner inom företaget.
Exempel på arbetsuppgifter
Kundservice
Upprätta hyreskontrakt
Hantera uppsägningar, avflyttningsbesiktningar och lägenhetsvisningar
Registrera felanmälningar och ärenden i vårt fastighetssystem Vitec
Nyckelutlämning
Besvara frågor från hyresgästerna

Är du den vi söker?
Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är metodisk och lösningsfokuserad med erfarenhet inom service och kundbemötande. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom service/administration eller likvärdigt alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har mycket god data- och IT-vana samt erfarenhet av att arbeta i olika IT-system. Det krävs att du är obehindrad i tal och skrift i svenska och kan uttrycka dig väl på engelska, om du dessutom behärskar andra språk utöver det ser vi det som en värdefull kompetens. Övrigt meriterande är erfarenheter från fastighetsbranschen, eller erfarenheter av att ha arbetat i mångkulturella miljöer. Om du dessutom har kunskaper om hyresjuridik och uthyrningsfrågor är det ytterligare en fördel. Du måste ha körkort, lägst klass B.
Vi söker en handlingskraftig, kommunikativ och servicemedveten kundcentermedarbetare som tycker om kundmöten och bygger goda kundrelationer. Vi söker dig som attraheras av vår Vision – Ett samhälle för generationer och som vill leva våra värderingar, Respekt, Delaktighet, Engagemang och Ansvar.
Vad erbjuder vi dig?
Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater.
Vi har flextid, arbetstidsförkortning och friskvårdsbidrag.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Om oss
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala och förvaltar en yta om 429 770 kvm. Vi har 5 732 lägenheter och 176 kommersiella lokaler i portföljen samt en omsättning på drygt 399 Mkr.
Vi har det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners. Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder och boendemiljöer. Vi är idag 79 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen.
Annat viktigt att veta:
Tjänsten är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.
Vid frågor vänligen kontakta:
Kundcenterchef: Linda Granbrink, [email protected], 0141-22 89 10
Personalchef: Sören Wik, [email protected], 0141-22 89 20
Facklig kontaktperson: Heléne Orrstenius, Vision, [email protected], 0141-22 89 02
Vill du vara med och utveckla vårt nya kundcenter? Vi ser fram mot din ansökan senast 2022-04-30. I den här rekryteringen kommer vi att löpande göra urval och kalla till intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!
Krav
Erfarenhet inom service och kundbemötande
Eftergymnasial utbildning inom service/administration eller likvärdigt alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Mycket god data- och IT-vana
Erfarenhet av att arbeta i olika IT-system
Obehindrad i tal och skrift i svenska
Kan uttrycka dig väl på engelska
B-körkort

Meriterande
Behärskar andra språk
Erfarenheter från fastighetsbranschen
Kunskaper om hyresjuridik och uthyrningsfrågor



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer.?Vi är idag 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen. Visa mindre

Projektsamordnare

Ansök    Jul 5    Ls Jobbet AB    Administrativ assistent
Bostadsstiftelsen Platen har tagit ett strategiskt beslut om att aktivt arbeta för att skapa möjligheter till en bra integration för alla som bor i våra bostadsområden och därigenom också medverka till en positiv utveckling i Motala kommuns olika stadsdelar där vi är verksamma. Nu har vi behov av en resurs som kan hjälpa oss att driva olika projekt som vi startat upp i våra bostadsområden. Om tjänsten Du kommer att arbeta med samordning och utveckling av ... Visa mer
Bostadsstiftelsen Platen har tagit ett strategiskt beslut om att aktivt arbeta för att skapa möjligheter till en bra integration för alla som bor i våra bostadsområden och därigenom också medverka till en positiv utveckling i Motala kommuns olika stadsdelar där vi är verksamma. Nu har vi behov av en resurs som kan hjälpa oss att driva olika projekt som vi startat upp i våra bostadsområden.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta med samordning och utveckling av olika pågående projekt i våra bostadsområden, initiera och genomföra olika former av hyresgästmöten. Du är ett stöd till våra olika samarbetspartners i verksamheter och aktiviteter och samverkar med befintliga nätverk i våra bostadsområden. Anställningen är en visstidsanställning under sex månader. Under förutsättning att vederbörliga beslut fattas kan det övergå i en tillsvidareanställning.
Din profil
Vi söker en person som har erfarenhet av att jobba i projekt, med erfarenhet av brett föreningsarbete eller liknande arbete gärna inom fastighetsbranschen eller annan verksamhet. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och är en van användare av data/IT. Om du utöver svenska talar flera språk och genom det besitter en värdefull kulturkompetens ser vi det som meriterande. Körkort lägst B-behörighet är ett krav.
För att klara det här jobbet måste du ha en hög social kompetens med stor respekt för människors olika bakgrund och livssituation. Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vårt erbjudande till dig
Vi är ett stabilt, öppet och vänligt företag i en spännande bransch där vi erbjuder en trygg anställning i fina miljöer tillsammans med engagerade och trevliga medarbetare. Vi strävar mot ett värdestyrt arbete där våra värdeord Respekt, Engagemang, Delaktighet och Ansvar är vägledande. Se filmen som speglar vår vision och våra värderingar här!
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en visstidsanställning under sex månader med tillträde omgående. Under förutsättning att vederbörliga beslut fattas kan tjänsten permanentas eller liknande formulering.
Tjänsten är placerad vid vårt Huvudkontor intill Vätterns strand centralt i Motala och ingår i företagets Förvaltningsavdelning. Visst arbete utanför vanliga kontorstider förekommer.
Vi vill gärna ha en ansökan från dig med ett CV och personligt brev senast 2021-08-15.
Vi kommer att ha en längre ansökningstid på grund av semestertider och inkomna ansökningar hanteras när vi är tillbaka vecka 32.
Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Integrationsstrateg Elin Thörnqvist
0141-22 89 90, [email protected]
Personalchef Sören Wik
0141-22 89 20, [email protected]
Facklig kontaktperson för Vision Heléne Orrstenius
0141-22 89 02, [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av att arbeta med projekt
Erfarenhet av brett föreningsarbete eller liknande arbete
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Mycket goda datorkunskaper

B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av föreningsarbete inom fastighetsbranschen
Talar andra språk än svenska Visa mindre

Kundvärd till område Centrum

Ansök    Jul 5    Ls Jobbet AB    Administrativ assistent
Nu finns möjligheten att söka en tjänst som kundvärd hos oss, vi söker dig som trivs i en central roll där du har många kontakter med våra hyresgäster. Ansvarsområden Som Kundvärd ansvarar du för Centrums uthyrningsfrågor, du är ansvarig för bostadsområdets hyresjuridiska frågor gällande störningshantering samt ansvarig för arbetet med områdesutveckling inom ditt förvaltningsområde. Inom dina ansvarsområden har du en nära samverkan med våra olika specialis... Visa mer
Nu finns möjligheten att söka en tjänst som kundvärd hos oss, vi söker dig som trivs i en central roll där du har många kontakter med våra hyresgäster.
Ansvarsområden
Som Kundvärd ansvarar du för Centrums uthyrningsfrågor, du är ansvarig för bostadsområdets hyresjuridiska frågor gällande störningshantering samt ansvarig för arbetet med områdesutveckling inom ditt förvaltningsområde. Inom dina ansvarsområden har du en nära samverkan med våra olika specialistfunktioner inom uthyrning, hyresjuridik och områdesutveckling.
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Lägenhetsvisningar
Lägenhetsbesiktningar
Nyckelhantering till hyresgäster och entreprenörer
Samordning vid ombyggnationer
Hyresgästmöten och boinflytandearbete

Tjänsten är placerad vid vårt områdeskontor i Centrum ”Gamla Stan”.
Om dig
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot fastighetsbranschen eller några års branscherfarenhet med påbyggnadsutbildning mot exempelvis förvaltare eller liknande. Vi har krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, samt att du har mycket goda kunskaper inom data och IT. Om du utöver svenska pratar flera språk och genom det besitter en värdefull kulturkompetens ser vi det som meriterande. Körkort lägst B-behörighet är ett krav.
För att fungera i den här rollen måste du ha en hög social kompetens och kunna hantera olika sociala situationer med respekt för människors olika livssituation och bakgrund.
Vårt erbjudande till dig
Vi är ett stabilt, öppet och vänligt företag i en spännande bransch där vi erbjuder en trygg anställning i fina miljöer tillsammans med engagerade och trevliga medarbetare. Som anställd hos oss har du tillgång till Benify förmånsportal, friskvårdsbidrag och vi erbjuder samtliga möjlighet till hälsokontroller med mera. Vi strävar mot ett värdestyrt arbete där våra värdeord Respekt, Engagemang, Delaktighet och Ansvar är vägledande.
Annat viktigt att veta
Vi vill gärna ha en ansökan från dig med ett CV och personligt brev senast 2021-08-15.
Vi kommer att ha en längre ansökningstid på grund av semestertider och inkomna ansökningar hanteras när vi är tillbaka vecka 32.
Vi frågor är du välkommen att kontakta:
Områdeschef Linda Granbrink
073-682 89 13, [email protected]
Personalchef Sören Wik
0141-22 89 20, [email protected]
Facklig kontaktperson för Fastighetsanställdas förbund Anna Nordqvist
073-682 89 36, [email protected]
Välkommen med din ansökan!
Krav
Gymnasieutbildning
Några års erfarenhet av fastighetsbranschen
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Mycket goda datorkunskaper
B-körkort

Meriterande
Utbildning med inriktning mot fastighetsbranschen
Talar andra språk än svenska

Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?och förvaltar en?yta om?429 770?kvm. Vi har 5?732 lägenheter och 176 kommersiella lokaler i portföljen samt en omsättning på?drygt 399 Mkr.
Vi har det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer.?Vi är idag 84 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen. Visa mindre