Lediga jobb som Enhetschef inom socialtjänst i Motala

Se lediga jobb som Enhetschef inom socialtjänst i Motala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Motala som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef vuxencentrum

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Vuxencentrum är en utförarverksamhet med öppenvård riktad till personer över 18 år som önskar stöd eller rådgivning i beroendefrågor. Vi har även verkställighetsansvar för insatser r... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Vuxencentrum är en utförarverksamhet med öppenvård riktad till personer över 18 år som önskar stöd eller rådgivning i beroendefrågor. Vi har även verkställighetsansvar för insatser reglerade enligt Socialtjänstlagen. Verksamheten har ett stort kundfokus och genomsyras av att vi sätter individen i centrum, samverkar för att kunna tillgodose individens behov, god serviceanda och förutsättningar för ett gränsöverskridande arbete som är både inspirerande och kompetensutvecklande.

Är du personen vi söker som vill driva utvecklingsarbetet på Vuxencentrum vidare så är du varmt välkommen med din ansökan till oss!


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för vuxencentrum har du ansvar för socialtjänstens beroendevård både vad avser biståndsbedömda insatser som serviceinsatser. Du har personal och arbetsmiljöansvar samt budgetansvar och ingår i Individ- och familjeomsorgens ledningsgrupp.

Enligt beslut i nämnd kommer Vuxencentrum under hösten 2022 till hösten 2023 utöka sin verksamhet med boende och sysselsättningsaktiviteter.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning, utvecklingsarbete och arbete med beroendefrågor. Det är viktigt att du kan utrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Enheten står inför förändringsarbete och ny verksamhet kommer knytas till den så som akutboende, kategoriboende och viss sysselsättningsaktivitet. Det är därför viktigt att du är intresserad av förändrings- och utvecklingsarbete, men också att du har förmågan att få med dina medarbetare i utvecklingen.




ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Enhetschefer till utredning, stöd och tillstånd (UST)

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetsgrenens huvuduppdrag är att utreda och bedöma rätt till stöd- och hjälpinsatser enligt SoL och LSS, tillstånd (exempelvis färdtjänst, försäljning av al... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.



ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsgrenens huvuduppdrag är att utreda och bedöma rätt till stöd- och hjälpinsatser enligt SoL och LSS, tillstånd (exempelvis färdtjänst, försäljning av alkohol- och tobak) samt uppföljning. Vi söker nu två enhetschefer; en med enhetsinriktning äldre och personer med funktionsnedsättning, och en med inriktning mot alkohol- och tobaksenheten, LSS och socialpsykiatri. Området har tidigare allmänt tillhört socialtjänsten och grenas nu av till ett eget verksamhetsområde med en egen verksamhetschef.

Som enhetschef är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att leda, utveckla och styra verksamheten. Du samarbetar nära med både ledning och kollegor inom förvaltningen, och samverkan med externa och interna samarbetspartners är en central del i arbetet. Du har ansvar för personal, budget och verksamhet.

KVALIFIKATIONER
Då organisationen nu går in i en nystart är det viktigt att du som söker vill vara med och forma en redan befintlig verksamhet i en ny organisation med större tyngd. Du har förmåga att skapa vision och tydliggöra mål för medarbetarna. Du drivs av att utveckla verksamheten tillsammans med dina medarbetare, och du leder genom att vara en prestigelös förebild.

Verksamheterna och ledningen bygger på samverkan varpå det är viktigt att du är trygg i dig själv, kommunikativ och säker. Du skapar engagerade och motiverade medarbetare genom att inspirera och uppmuntra till delaktighet och nyskapande. Du har ett positivt och uppmuntrande ledarskap som ger trygga medarbetare.

Du uppmuntrar medarbetare att prova nya tillvägagångsätt och skapar en kultur där misslyckanden är okej genom att vi lär oss av dem. Allt detta skapar tillit men kräver också mod av dig som chef.

Du har högskoleutbildning arbetsgivaren bedömer lämplig och kommunicerar väl i tal och skrift på svenska. Erfarenhet och sakkunskap inom områdena är meriterande.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Intervjuer kommer att hållas den 16 och 17 februari.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Interim Enhetschef till kommunal verksamhet

Företagspresentation Vill du arbeta i en ledande roll inom kommunal verksamhet och brinner för att bidra på riktigt i frågor kopplat till barn och unga? Då är det här ett uppdrag för dig! Till en av våra kunder, söker vi nu en Interim Enhetschef. Det här är inledningsvis ett uppdrag på heltid via Unik Resurs med start så snart som möjligt och beräknas pågå i ca 9 månader under pågående rekrytering. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Interimchef i det ... Visa mer
Företagspresentation Vill du arbeta i en ledande roll inom kommunal verksamhet och brinner för att bidra på riktigt i frågor kopplat till barn och unga? Då är det här ett uppdrag för dig! Till en av våra kunder, söker vi nu en Interim Enhetschef. Det här är inledningsvis ett uppdrag på heltid via Unik Resurs med start så snart som möjligt och beräknas pågå i ca 9 månader under pågående rekrytering.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Interimchef i det här uppdraget ansvarar du för att skapa stabilitet och trygghet hos dina medarbetare i en vardag som innehåller högt tempo och komplexa frågeställningar. Du förväntas leda och fördela arbetet inom gruppen och vara dina medarbetares stöd i deras operativa arbetsroll. Vidare är det viktigt att du har förmågan att leda dina medarbetare så att de kan fatta bra beslut utifrån deras specifika ärenden. Du har det övergripande ansvaret för enheten avseende ekonomi, planering och personalansvar. Du kommer också att vara en nyckelperson i att skapa förutsättningar för förändringsarbete på sikt med syftet att förbättra, utveckla och effektivisera verksamheten.

Din profil Vi söker dig som:
- Har en högskoleexamen inom relevant område, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av att vara chef och ledare, gärna inom kommunal verksamhet.
- Har erfarenhet av att arbeta inom myndighetsutövning och gärna socialtjänstlagen.
- Har god kommunikativ förmåga på svenska samt engelska.
- Har god systemvana.
Som person har du förmågan att motivera, engagera och förmedla information på ett sätt som gör att du får med dig dina medarbetare mot ett gemensamt mål. Det är viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga och är lugn, stabil och har lätt för att prioritera även i pressade situationer.

Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult.

Vårt erbjudande:

- Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
- Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
- Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
- Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
- Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.

Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;
Elin Alm, [email protected] 076-945 34 35

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite Visa mindre

Enhetschef

Motala Kommun Söker Enhetschefer Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Sociala Resursverksamheten Sociala Resursverksamheten, SRV, består av bland annat boende enligt LSS, daglig verksamhet, insatser till barn inom LSS s... Visa mer
Motala Kommun Söker Enhetschefer Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Sociala Resursverksamheten Sociala Resursverksamheten, SRV, består av bland annat boende enligt LSS, daglig verksamhet, insatser till barn inom LSS samt boende för behov inom socialpsykiatrin. Verksamheten genomsyras av att vi sätter individen i centrum och att vi arbetar tillsammans för att kunna tillgodose individens behov. SRV är en utförarverksamhet som är riktad till Motala kommuns medborgare. Vi har även verkställighetsansvaret för insatser reglerade av LSS, SoL och HSL. Vi har en god serviceanda och ger förutsättningar för ett gränsöverskridande arbete som är både inspirerande och kompetensutvecklande.
Vad innebär rollen? Vi söker vi nu tre enhetschefer till SRV med olika inriktningar som delvis kan anpassas efter personligt intresse. En av tjänsterna är till Daglig verksamhet, där man behöver vara en utåtriktad person som vill jobba med utvecklingsfrågor och som kan se helheten. De två andra tjänsterna är inom LSS men har olika inriktningar. Gemensamt för dem är att man har ansvar för personlig assistans 50% av tiden. Utöver det har man två olika ansvarsområden där den ena tjänsten ansvarar för ledsagning som är individuellt anpassad för brukaren och avlösningsservice för att avlasta anhörig som har omvårdnad av brukaren i hemmet. Den andra tjänsten ansvarar för ett gruppboende och ett serviceboende. Som enhetschef hos oss på SRV är ditt huvuduppdrag att verka för att vi bedriver verksamheter med hög kvalitet där våra medarbetare får möjlighet att ge det bästa stödet till våra brukare. Du ansvarar för att tillsammans med dina kollegor ta ett helhetsansvar för den sociala resursverksamheten. Du ska på ett strategiskt, nytänkande och med ett utvecklande arbetssätt bidra till dina enheters verksamhetsområden. Vidare ska du bidra till att utveckla hela organisationen genom att ingå i sociala resursverksamhetens ledningsgrupp tillsammans med din chef, verksamhetschefen och dina ca 10 chefskollegor.

Vem söker vi? Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan utbildning som bedöms lämplig av arbetsgivaren. Har du en utbildning i ledarskap ser vi det som meriterande. Du har några års erfarenhet av kvalificerat socialt arbete och det är meriterande med några års dokumenterad erfarenhet av chef- eller ledarskap inom LSS. I och med att tjänsterna har olika inriktningar ser vi att kunskaper inom de inriktningarna är meriterande.

Vi tror att ett gott ledarskap utövas av chefer som vill arbeta för delaktighet och som drivs av att utveckla verksamheten inom olika områden. Vi söker dig som vill bidra med energi och entusiasm till både ledningsgrupp och verksamhet. Du har förmåga skapa engagemang, tillit och delaktighet hos medarbetarna och bidrar till att lyfta dina medarbetare och deras kompetens så att de blir delaktiga i utvecklingsresan. Det är också viktigt att du står för gemensamma värderingar och strävar efter att vara en förebild för dina medarbetare.

Du är trygg och stabil både i dig själv och i ditt ledarskap. Du har lätt för att samarbeta och tycker att samverkan är en viktig del av verksamheten. Ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt är naturligt för dig samtidigt som du ser långsiktighet och ett brett perspektiv som en självklar del av det strategiska arbetet. Du handlar i enlighet med fattade beslut, och uttrycker en positiv attityd såväl till ditt arbete som till verksamheten. Vidare är du utvecklingsorienterad och har förmågan att se möjligheter i förändringar.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. För att du på ett smidigt sätt ska ta dig mellan verksamheterna är B-körkort ett krav.

Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. I denna rekrytering samarbetar Motala Kommun med Unik Resurs. Sök tjänsten på www.unikresurs.se, klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. Sista ansökningsdag är 2022-03-27. Ansvarigt rekryteringsteam hos Unik Resurs är;
Kristina Lind, [email protected], 076-778 15 13 samt
Helena Lantz, [email protected], 073-656 04 66
Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Sektionschef

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. På Socialkontoret i Motala handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

På Socialkontoret i Motala handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Vi är en arbetsplats med ca 100 anställda, både män och kvinnor i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda.

Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss.

För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö erbjuder vi tydligt ledarskap, en tydlig och känd lönepolitik, trevliga och ändamålsenliga lokaler, en säker arbetsplats, rotationsmöjlighet, årsarbetstid och en atmosfär av erkännande och uppriktighet.




ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är förnärvarande delad. Den ena delen avser sektionschef och den andra delen sakkunnig.

Som sektionschef har du ett helhetsansvar för verksamheten vilket innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ansvaret innebär att du utifrån styrdokument och ekonomiska förutsättningar formulerar och omsätter visioner och mål i din verksamhet som en del i Socialförvaltningens organisation. Du kommer att ha ansvar för administrativa gruppen. I den ingår bl a reception, lokalt arkivarbete, viss löneadministration för uppdragstagare och fakturahantering.

I arbetet som sakkunnig fungerar du som ett stöd till verksamheten i det lokala kvalitetsarbetet, statistikuppföljning och rapportering. Även olika utredningsuppdrag förekommer.
Tjänsten ställer krav på nära samarbete med samverkansparters såväl internt som externt.

Du ingår i socialkontorets ledningsgrupp och har ett gemensamt ansvar för helheten tillsammans med övriga chefer.


KVALIFIKATIONER
Du har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för uppdraget. Det är meriterande om du har ledarerfarenhet med verksamhet, budget och personalansvar. Det är också meriterande om du har erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten och kunskaper inom områdena statistik, administration och arkivering.

Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tänker strategiskt och du har ett förhållningssätt som tillför entusiasm och energi i arbetsgruppen samt har förmåga att skapa delaktighet och samsyn kring frågor.

Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål, du fokuserar på resultat samt har en förmåga att arbeta med komplexa frågor som kräver analysförmåga.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du är van dataanvändare och ser inga problem med att lära dig nya datasystem snabbt. Det är meriterande om du har arbetat i VIVA eller liknande verksamhetssystem tidigare.


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre