Lediga jobb Jobbet.se Sverige AB i Motala

Se alla lediga jobb från Jobbet.se Sverige AB i Motala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Motala som finns inom det yrket.

Chef för drift och energi

Ansök    Jun 30    Jobbet.se Sverige AB    Driftchef, energi
Bostadsstiftelsen Platen söker en chef till Drift- och Energienheten! Är du en affärsdriven chef med stort intresse för fastighetstekniska frågor? Vill du vara med och fortsätta utveckla en redan sammansvetsad grupp att bidra ytterligare till Platens framgång? Då kommer du trivas i den här tjänsten! Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala och förvaltar en yta om 430 000 kvm. Platen har 5 700 lägenheter och 170 kommersiella lok... Visa mer
Bostadsstiftelsen Platen söker en chef till Drift- och Energienheten! Är du en affärsdriven chef med stort intresse för fastighetstekniska frågor? Vill du vara med och fortsätta utveckla en redan sammansvetsad grupp att bidra ytterligare till Platens framgång? Då kommer du trivas i den här tjänsten!
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala och förvaltar en yta om 430 000 kvm. Platen har 5 700 lägenheter och 170 kommersiella lokaler i portföljen. Med en vision om att vara ett samhälle för generationer ska engagemanget ligga i hus och hem nu och för en hållbar framtid.
Om tjänsten
Som chef för Drift- och Energienheten har du en viktig roll med huvudansvar för frågor rörande drift och skötsel av tekniska installationer, myndighetskrav och upprätthållande av rätt klimat i inomhusmiljön för våra hyresgäster. I uppdraget ingår förbättringsarbete för att spara energi och effektiv förvaltning.
Ditt främsta uppdrag blir att leda drift- och energigruppen och forma ett arbetsklimat som skapar engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och driva gruppens utveckling och samarbetsförmåga inom enheten och med hela Platen
Budget och prognosarbete
Verka för Platens strategiska plan, mål och visioner
Ställa krav på driftoptimering, energiprestanda och energieffektivisering i olika fastigheter
Säkerställa att optimalt inneklimat och stabil drift efterlevs.
Utveckla arbetet med digital styrning av fastigheter.
Kontinuerlig bevakning av utvecklingen på marknaden. Hög förändringstakt innebär proaktivt arbete.
Ansvara för att myndighetskrav för fastigheter efterlevs.

Vem är du?
Vi värdesätter dina ledaregenskaper och ser att du är den goda ledaren som för dina medarbetare mot uppsatta mål och visioner. Detta inkluderar att du ser värdet av att ha en välfungerande enhet med kompetenta och engagerade medarbetare. Det innefattar även att du är strategisk, nytänkande och ser värdet av det digitala. Du är också ordningsam och har en god struktur på arbetet. Att samarbeta med andra såväl internt som externt ser du som en självklarhet.
Du är självgående och har en god erfarenhet inom drift och energi, men lyssnar även till dina medarbetare och ger dem tillit. Som ledare brinner du för att göra skillnad tillsammans med din enhet och bidra till ett tryggt och fungerande boende för Bostadsstiftelsen Platens hyresgäster.
Kvalifikationer
Högskole-, YH- eller gymnasieingenjörsutbildning inom område vi bedömer relevant för tjänsten, alternativt annan likvärdig utbildning
Breda kunskaper inom fastighetstekniska system
Arbetslivserfarenhet som driftansvarig, installationssamordnare eller motsvarande roll inom fastigheter
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem
Hög administrativ förmåga är en förutsättning för att trivas i rollen
B-körkort

Meriterande kvalifikationer:
Erfarenhet som chef/ledare
Erfarenhet av budget- och prognosarbete
Miljökunskaper (innemiljö, material)
Brandkunskaper kopplat till byggnad och förvaltning

Vad Platen erbjuder dig
Här blir du en del av en Bostadsstiftelse som lutar sig på värdeorden respekt, engagemang, delaktighet och ansvar. Förutom ett spännande och utvecklande arbete får du även möjligheten att arbeta på ett lagom stort fastighetsbolag där du räknas och gör skillnad - varje dag! Du blir också erbjuden ett ansvarsfullt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor.
Platen är arbetsgivaren med en modern syn på medarbetarna. Det innebär att du får ett stort eget ansvar för hur du lägger upp ditt arbete.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid, tillsättning enligt överenskommelse.
Placering: Motala. Från april 2026 kommer all Platens personal vara placerade i en ny gemensam modern fastighet på Vintergatan 2, Motala.
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Jönsson, Fastighetschef på [email protected].
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan du söker tjänsten genom annonsen.
Om du tycker att tjänsten som chef för drift och energi passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast! Med anledning av semestertider kan återkoppling dröja till efter sista ansökningsdag, men urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!


Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 430 Mkr. Visa mindre

Vi söker boendestödjare, timvikarier och tillsvidare

Ansök    Jun 9    Jobbet.se Sverige AB    Boendestödjare
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i... Visa mer
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet.
Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna.
Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst.
Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildad undersköterska
Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Kunskap/utbildning inom KBT

Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Föreståndare till LSS-verksamhet, Motala

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till en av våra nyöppnade verksamheter i Motala! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platse... Visa mer
Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till en av våra nyöppnade verksamheter i Motala! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på en våra nyöppnade LSS-verksamheter i Motala. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag.
Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål.
Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall.
Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner.
Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare.
Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg.
Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare.
Du har även budgetansvar för din verksamhet
Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal.

Om dig
Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Motala.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse.
Mail: [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Minst 180 högskolepoäng
Arbetslivserfarenhet inom LSS
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Tidigare godkänd som föreståndare

Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Vi söker boendestödjare, timvikarier och tillsvidare

Ansök    Jun 9    Jobbet.se Sverige AB    Boendestödjare
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i... Visa mer
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet.
Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna.
Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst.
Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildad undersköterska
Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Kunskap/utbildning inom KBT

Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Vi söker boendestödjare, timvikarier och tillsvidare

Ansök    Maj 6    Jobbet.se Sverige AB    Boendestödjare
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i... Visa mer
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet.
Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna.
Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst.
Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildad undersköterska
Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Kunskap/utbildning inom KBT

Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Sommarvikarier till kundcenter

Vi söker två sommarvikarier till vår kundcenterenhet! Vi välkomnar personer med olika bakgrund som är nyfikna på en roll med stort fokus på kundnöjdhet och problemlösning.?Om du älskar service och får energi av att göra skillnad för kunder, då är du personen vi söker. Som sommarvikarie hos oss får du ett mångsidigt och varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du får en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som exter... Visa mer
Vi söker två sommarvikarier till vår kundcenterenhet! Vi välkomnar personer med olika bakgrund som är nyfikna på en roll med stort fokus på kundnöjdhet och problemlösning.?Om du älskar service och får energi av att göra skillnad för kunder, då är du personen vi söker.
Som sommarvikarie hos oss får du ett mångsidigt och varierande jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du får en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som externt. Du kommer att arbeta med:
Kundservice, inkommande samtal/mail/chatt/besök från våra hyresgäster.
Hantering av uppsägningar.
Registrering av felanmälningar/ärenden i vårt fastighetssystem Vitec.
Nyckelutlämning.

Vem är du?
Eftersom du dagligen kommer ha kontakt med människor ställs det krav på att du är både social, professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder – boende i bostadsområdena eller våra kommersiella kunder.
Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i samarbete med ett team och du har lätt för att kommunicera både i arbetsgruppen och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
För tjänsten krävs följande:
Som lägst gymnasieutbildning.
Mycket god kommunikativ förmåga.
Pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
God data- och systemvana, då vi arbetar i ett flertal olika IT-system.

Vi ser det som meriterande om du även har följande:
Tidigare arbetat inom fastighetsbranschen med liknande uppgifter.
Är flerspråkig, utöver svenska och engelska.
Arbetslivserfarenhet i mångkulturella miljöer.
Körkort B.

Annat viktigt att veta
Vi har två tjänster utlysta för vikariat på heltid under veckorna 26 – 35, med en inledande introduktion 1-2 veckor innan. Våra arbetstider är vardagar kl.7.30-16.30
Du är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Linda Granbrink, Kundcenterchef , via mejl [email protected]
I den här rekryteringen kommer vi att löpande göra urval och kalla till intervjuer vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot en ansökan från dig!


Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 450 Mkr. Visa mindre

Fastighetsreparatör

Vill du ha en flexibel arbetssituation och arbeta i ett tryggt företag med engagerade kollegor? Vi behöver utöka vår nybildade Reparationsenhet och söker nu ytterligare två fastighetsreparatörer som vill utvecklas tillsammans med oss! Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enhete... Visa mer
Vill du ha en flexibel arbetssituation och arbeta i ett tryggt företag med engagerade kollegor? Vi behöver utöka vår nybildade Reparationsenhet och söker nu ytterligare två fastighetsreparatörer som vill utvecklas tillsammans med oss!
Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enheter och roller.
Reparationsenheten ingår i Fastighetsavdelningen och har ett nära samarbete med Drift- och Energienheten där drifttekniker och specialist inom el arbetar. På Bostadsstiftelsen Platen förvaltar vi en yta om 430 000 kvm med ca 5 700 lägenheter och 170 kommersiella lokaler i portföljen.
Rollen som reparatör
Som reparatör kommer du att arbeta med reparationer berörande bygg, el och VVS-installationer i våra fastigheter och lägenheter. Du får en flexibel arbetssituation där du självständigt planerar och utför ditt arbete. Du ansvarar för att planera och utföra reparationer och anpassningar i lägenheter enligt serviceorder och beställningar. Självklart förväntas du hålla en god kommunikation med hyresgäster och kunder om uppdragets genomförande. Arbetet utförs i samverkan med övriga reparatörer i reparationsenheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Reparationer efter felanmälan från kund eller intern felanmälan, i både lägenheter och allmänna utrymmen
Akut uppkomna eller planerade reparationer
Vitvarubyten och reparationer av vitvaror
Materialbeställningar för genomförande av reparationer
Administrera samtliga uppdrag via företagets digitala system

Vem söker vi?
Dina personliga egenskaper och förmåga till att samarbeta i grupp kommer att värdesättas i denna rekrytering. Din personlighet ska präglas av ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt till din omgivning. Du är målmedveten, flexibel, utvecklingsinriktad och har god förmåga att hantera deadlines.
För att klara av arbetsuppgifterna är du en händig person som kan reparera vanliga fel i fastigheter och lägenheter. Du kanske har tidigare erfarenheter av arbetsuppgifterna, men du kan också vara är nyutbildad inom bygg/fastighetsbranschen med en vilja och ambition att utvecklas tillsammans med oss. I grunden har du en utbildning på gymnasienivå som lägst. Du måste ha körkort med lägst B-behörighet och goda dator/IT-kunskaper. Utbildning och/eller erfarenhet inom bygg, el och VVS prioriteras.
Vi söker dig som attraheras av vår Vision – Ett samhälle för generationer – och som vill leva våra värderingar, Respekt, Delaktighet, Engagemang och Ansvar.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Vårt erbjudande till dig
Bostadsstiftelsen Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga arbetskamrater.
Vi är måna om att våra anställda ska ha en bra arbetssituation och vi arbetar i fina och ändamålsenliga lokaler. Från våren 2026 kommer vi flytta in i helt nya gemensamma lokaler på Vintergatan 2.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, arbetskläder, vissa personliga verktyg och utrustning.
Övrigt
Vi har två tjänster utlysta för fastighetsreparatör, båda tjänsterna är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Om du ser att du passar för den här tjänsten så ser vi fram emot din ansökan med personligt brev och CV senast 2025-04-21.
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rickard Renemar, Chef för reparationsenheten, 076-666 03 01, [email protected].
Vi kommer att jobba med urval löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildning på lägst gymnasienivå
B-körkort
Goda dator/IT-kunskaper

Meriterande
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Utbildning/erfarenhet inom bygg, el och/eller VVS



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 440 Mkr. Visa mindre

Vi söker boendestödjare, timvikarier och tillsvidare

Ansök    Maj 6    Jobbet.se Sverige AB    Boendestödjare
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i... Visa mer
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet.
Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna.
Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden.
Om dig
Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst.
Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildad undersköterska
Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Kunskap/utbildning inom KBT

Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Föreståndare till LSS-verksamhet

Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till en av våra nyöppnade verksamheter i Motala! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platse... Visa mer
Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till en av våra nyöppnade verksamheter i Motala! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!
Om tjänsten
På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på en våra nyöppnade LSS-verksamheter i Motala. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag.
Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål.
Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall.
Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner.
Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare.
Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg.
Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare.
Du har även budgetansvar för din verksamhet
Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal.

Om dig
Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.
Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.
Övrigt
Tjänsten är på heltid.
Placeringsort: Motala.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse.
Mail: [email protected]
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Minst 180 högskolepoäng
Arbetslivserfarenhet inom LSS
B-körkort
God svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden
Tidigare godkänd som föreståndare



Om arbetsgivaren - Imera AB
Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen. Visa mindre

Projektledare och verksamhetscontroller

Har du ett intresse av att leda verksamhetsnära utvecklingsprojekt och ser att uppföljning är en viktig del i en organisations kvalitetssäkrings- och utvecklingsarbete? Då hoppas vi att du söker rollen som projektledare och verksamhetscontroller hos oss på Bostadsstiftelsen Platen. Om rollen Rollen som Projektledare/Verksamhetscontroller är central och placerad på Utvecklingsavdelningen, som även inkluderar hållbarhetsansvar, IT-strategi och juridik. Inom ... Visa mer
Har du ett intresse av att leda verksamhetsnära utvecklingsprojekt och ser att uppföljning är en viktig del i en organisations kvalitetssäkrings- och utvecklingsarbete? Då hoppas vi att du söker rollen som projektledare och verksamhetscontroller hos oss på Bostadsstiftelsen Platen.
Om rollen
Rollen som Projektledare/Verksamhetscontroller är central och placerad på Utvecklingsavdelningen, som även inkluderar hållbarhetsansvar, IT-strategi och juridik. Inom ramen för rollen kommer du leda verksamhetsnära projekt, utveckla vår projektmodell samt leda och utveckla verksamhetsuppföljningsarbetet. Du är vidare huvudansvarig för företagets verksamhetsledningssytem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Projektledningsstöd.
Projektledning i verksamhetsnära projekt, ej byggprojekt.
Förstudiearbete inför eventuellt beslut om projekt.
Driva företagets kvalitetssäkringsarbete och utveckla kvalitetspolicy.
Övergripande ansvar för att hålla vårt verksamhetsledningssystem aktuellt.
Uppföljning av verksamheten, bl.a. processer, avtal och kvalitetsbristincidenter, skapa mätetal för övergripande uppföljning samt stötta övriga avdelningars/enheters uppföljning av avdelningens/enhetens arbete.
Avdelningsövergripande arbetsuppgifter.

Vem är du?
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis projektledning, kvalitetssäkring, kvalitetsutveckling, fastighetsförvaltning eller liknande. Du har erfarenhet av projektledning och/eller verksamhetsuppföljning, med fördel inom fastighetsförvaltning, hållbarhet eller digitalisering. Har du erfarenhet av 2c8 eller annat verksamhets- och processledningssystem är det meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av förvaltning/utveckling av verksamhetsledningssystem. Mycket god IT-vana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten, likaså B-körkort.
Vi söker en utvecklingsinriktad person med mycket god samarbetsförmåga som interagerar positivt med olika personer och yrkesgrupper. Du är affärs- och målinriktad och har lätt för att avgränsa och definiera vad som ska göras och levererar ett kvalitativt resultat. Vidare är du strukturerad med förmåga att utforma och efterleva tidsramar och deadlines. Din prestigelöshet gör att du alltid sätter avdelningens och företagets mål i första rummet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och färdigheter samt på det sätt som du kan komplettera vår avdelning.
Vad erbjuder vi dig?
Bostadsstiftelsen Platen är ett stabilt, öppet och vänligt företag som erbjuder en trygg anställning med ett omväxlande arbete tillsammans med engagerade och trevliga kollegor.
Vi har en flexibel arbetssituation, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag och återkommande hälsokontroller.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Övrig information och ansökan
Tjänsten avser en tillsvidareanställning som för närvarande är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand. Eftersom vi i dag bygger ett nytt kontor på Vintergatan 2 i Motala kommer tjänsten efter byggnationens färdigställande att flyttas dit.
Provanställning kan förekomma.
Drogtest inför anställning och/eller under eventuell provanställning kan förekomma.
Kollektivavtal finns med Vision.
Om du upplever att du är den vi söker uppskattar vi om vi får en ansökan från dig senast 2024-10-27.
Vid ytterligare frågor, kontakta Utvecklingschef Evelina Bruschi, [email protected], 0766-66 02 59.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Eftergymnasial utbildning inom exempelvis projektledning, kvalitetssäkring, kvalitetsutveckling, fastighetsförvaltning eller liknande utbildning.
Erfarenhet av projektledning och/eller verksamhetsuppföljning.
Mycket god IT-vana.
God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Körkort med lägst b-behörighet.

Meriterande
Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av;
2c8 eller annat verksamhets- och processledningssystem,
förvaltning/utveckling av verksamhetsledningssystem, och/eller
projektledning inom följande ämnen: fastighetsförvaltning, hållbarhet eller digitalisering.



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 450 Mkr. Visa mindre

Kommunikatör - vikariat

En av våra kommunikatörer ska gå på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie. Har du utbildat dig inom media och kommunikation? Är du en fena på sociala medier och gillar att kommunicera med bild, film och text? Då ser vi fram emot din ansökan! Kommunikationsavdelningen består av tre personer som ansvarar för företagets samlade informations- och kommunikationskanaler. Avdelningen arbetar med vår synlighet i sociala medier, samtidigt som vi s... Visa mer
En av våra kommunikatörer ska gå på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie. Har du utbildat dig inom media och kommunikation? Är du en fena på sociala medier och gillar att kommunicera med bild, film och text? Då ser vi fram emot din ansökan!
Kommunikationsavdelningen består av tre personer som ansvarar för företagets samlade informations- och kommunikationskanaler. Avdelningen arbetar med vår synlighet i sociala medier, samtidigt som vi svarar för all grafisk produktion och dokumentation av verksamheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll kommer ditt fokus att vara våra sociala medier. Du ansvarar för löpande uppdatering, utveckling och publicering av information i sociala medier samt dokumentation av företagets verksamhet genom foto och film. Vidare kommer du även att delta i informationsprojekt och vid behov agera projektledare för avdelningen i dessa projekt.
Till din hjälp har du kommunikationschef och en kollega som ansvarar för grafisk produktion och dokumentation. Eftersom vi på kommunikationsavdelningen arbetar i nära samarbete med varandra så är du även delansvarig för Platens grafiska profil och för texter och illustrationer i kundkommunikation samt uppdatering av avdelningens fysiska och digitala arkiv.
Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning inom sociala medier och kundkommunikation alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet och genom det har du vana av rörlig bild och stillbild för publicering i sociala medier. Dina kunskaper inom Officepaketet och Sharepoint är goda och du har förståelse eller erfarenhet av krishantering, särskilt med fokus på sociala medier. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är krav för tjänsten. Har du dessutom kunskaper i ytterligare språk ser vi det som meriterande.
Som person är du självständig och trivs med att arbeta mot uppsatta mål med kontinuerlig uppföljning. Du är flexibel och anpassar ditt arbete så att tillgängligheten blir på mottagarens villkor. Vidare har du ett förbättringsfokus och förmågan att löpande se nya kreativa lösningar i ditt arbete. I arbetet ingår att företräda företaget mot kunder, samverkanspartners, leverantörer, mässbesökare m fl vilket ställer krav på en god kommunikativ förmåga och ett respektfullt förhållningssätt i olika situationer.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Övrigt
Bostadsstiftelsen Platen strävar mot en större mångfald och värderar de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Placering: Platenhuset i Motala.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under 6 månader från och med februari/mars, med möjlighet till förlängning.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulf-Henrik Östlund, Kommunikationschef på [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildning inom sociala medier och kundkommunikation alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Vana av rörlig bild och stillbild för publicering i sociala medier
Goda kunskaper inom Officepaketet och Sharepoint
Förståelse/erfarenhet av krishantering, särskilt med fokus på sociala medier
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande
Kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 450 Mkr. Visa mindre

Fastighetsskötare

Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets- och trädgårdsskötsel. Trivs du med att arbeta i utomhusmiljö? Vill du vara med och bidra till att våra bostadsområden är trygga och trivsamma för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. ... Visa mer
Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets- och trädgårdsskötsel. Trivs du med att arbeta i utomhusmiljö? Vill du vara med och bidra till att våra bostadsområden är trygga och trivsamma för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker!
Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enheter och roller. Under 2026 flyttar vi även in i vårt nya hus vilket också innebär en digital satsning då vi strävar efter att vara helt pappersfria till dess.
Med anledning av en kommande pensionsavgång söker vi nu en Fastighetsskötare till vår serviceenhet. Serviceenheten ingår i Bostadsstiftelsens Platens Förvaltningsavdelning.
Om tjänsten
Vi söker en person som med engagemang och omsorg vill ta ansvar för skötsel, utveckling och underhåll av våra yttre miljöer för att skapa trygga och trivsamma bostadsområden till våra hyresgäster. Du kommer dagligen att arbeta i vårt fastighetssystem där alla arbetsorder och ronderingar hanteras. Bland arbetsuppgifterna ingår skötsel och underhåll av grönytor, buskar, planteringar och hårdlagda ytor inom vårt fastighetsbestånd. Du kommer också att arbeta med förebyggande underhåll av allmänna utrymmen och maskinkörning. Till rollen hör även snöröjning och halkbekämpning.
Är du den vi söker?
Vi tror att du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med fastighets- eller trädgårdsinriktning. Du har tidigare erfarenhet som fastighetsskötare eller av liknande arbetsuppgifter. Vidare har du goda datorkunskaper och trivs med att arbeta digitalt. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift, har du dessutom kunskaper i andra språk ser vi det som ett plus. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har det driv och engagemang som krävs för att trivas med arbetsuppgifterna. Som person har du ett ödmjukt förhållningssätt, du trivs med att samarbeta med andra och har en god social kompetens.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Övrig information
Bostadsstiftelsen Platen strävar mot en större mångfald och värderar de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tjänsten är placerad vid våra nyrenoverade lokaler på Ekön i Motala.
Vi ser fram mot din ansökan med personligt brev och CV, senast 2024-08-04.
Kontaktpersoner:
Christer Axén, Enhetschef, 0766-666 02 93, [email protected]
Krav
Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med fastighets- eller trädgårdsinriktning
Erfarenhet som fastighetsskötare eller av liknande arbetsuppgifter
God datorvana och trivs med att arbeta digitalt
B-körkort
Förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift

Meriterande
Övriga språkkunskaper



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 450 Mkr. Visa mindre

Drifttekniker

Har du god teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med fastighetstekniska system? Söker du nya utmaningar och vill ha en spännande roll i ett tryggt företag? Då kan det vara dig vi söker! Till vår nybildade Drift & Energienhet söker vi nu en drifttekniker. Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation med nya avdelningar, enheter och roller. På sikt kommer vi även att samlokalisera hela företaget till nyb... Visa mer
Har du god teknisk kunskap och erfarenhet av att arbeta med fastighetstekniska system? Söker du nya utmaningar och vill ha en spännande roll i ett tryggt företag? Då kan det vara dig vi söker! Till vår nybildade Drift & Energienhet söker vi nu en drifttekniker.
Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation med nya avdelningar, enheter och roller. På sikt kommer vi även att samlokalisera hela företaget till nybyggda gemensamma lokaler.
Den nybildade Drift & Energienheten ansvarar att optimera vår energianvändning samt säkerställa en god innemiljö i våra hyresgästers hem. Enheten ingår i Fastighetsavdelningen och består av specialistkompetenser inom el, vent, rör och drift. Vi förvaltar en yta om 429 770 kvm och har ca 5 700 lägenheter samt 170 kommersiella lokaler i portföljen.
Om rollen
Som drifttekniker kommer du att ansvara för tillsyn, skötsel och underhåll av fastighetstekniska system. I ansvarsområdet ingår att bedöma och självständigt fatta beslut om vissa underhållsåtgärder ska utföras i egen regi eller om det ska beställas via våra ramavtal. I rollen ingår också ansvar över vissa tilldelade områden gällande myndighetskrav.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Kontroller och uppföljningar av driftstatus via vårt uppkopplade övervakningssystem som synliggörs i kontrollsystem
Ronderingar av driftutrymmen
Reparationer av installationer
Felavhjälpning i fastigheternas tekniska system
Att utföra in och urkoppling av pumpar och fläktar
Injustering av värmesystem
Planering och genomförande av underhållsåtgärder
Löpande uppdateringar i fastighetssystemet

Är du den vi söker?
Vi söker dig med eftergymnasial driftteknikerutbildning med fastighetsinriktning eller med motsvarande bakgrund/erfarenhet som bedöms likvärdigt. Du har en bred baskunskap inom området som du tillförskaffat dig genom några års yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med skötsel och drift av FTX-system. Har du dessutom någon form av el-utbildning och erfarenhet av modern styr- och reglerteknik är även det meriterande. Goda IT-kunskaper är naturligtvis en självklarhet för den här tjänsten såväl som B-körkort.
Du är en person som attraheras av vår vision – Ett samhälle för generationer – och som instämmer med våra värderingar. Din personlighet präglas av ett ödmjukt och respektfullt förhållningssätt till din omgivning. Vidare ser vi att du är lösningsfokuserad med ett flexibelt synsätt på tillvaro och lösningar på problem.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Övrig information
Bostadsstiftelsen Platen strävar mot en större mångfald och värderar de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse.
Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Vi ser fram mot din ansökan, senast den 23 augusti.
Kontaktpersoner: Drift- och Energienhetschef, Johan Bergdahl, Tel. 076-6660339


Krav
Eftergymnasial driftteknikerutbildning med fastighetsinriktning eller motsvarande bakgrund/erfarenhet som bedöms likvärdigt
Några års yrkeserfarenhet inom området
Goda IT-kunskaper
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta med skötsel och drift av FTX-system
El-utbildning
Erfarenhet av modern styr- och reglerteknik



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 450 Mkr. Visa mindre

Familjehemskonsulent Swea Familjehem

Ansök    Sep 12    Jobbet.se Sverige AB    Socionom
Vi söker dig som har ett stort personligt driv och några års erfarenhet av att arbeta med barn och unga vuxna. Hos Swea Familjehem får du möjlighet att ta ansvar i en liten och självständig organisation samtidigt som du har tryggheten i att vara en del av ett större omsorgsföretag. Rollen ger dig stor flexibilitet och frihet att påverka ditt dagliga arbete då vi har förtroende arbetstid. Välkommen till en arbetsplats med hög kompetens i kombination med ett... Visa mer
Vi söker dig som har ett stort personligt driv och några års erfarenhet av att arbeta med barn och unga vuxna. Hos Swea Familjehem får du möjlighet att ta ansvar i en liten och självständig organisation samtidigt som du har tryggheten i att vara en del av ett större omsorgsföretag. Rollen ger dig stor flexibilitet och frihet att påverka ditt dagliga arbete då vi har förtroende arbetstid. Välkommen till en arbetsplats med hög kompetens i kombination med ett varmt bemötande!
Om tjänsten
I rollen som familjehemskonsulent kommer du att handleda och stödja familjehem i deras uppdrag. Uppdragen omfattar placerade barn och ungdomar i familjehem i olika åldrar. Du kommer även att utreda potentiella familjer och se till att de genomgår vår grundutbildning för nya familjehem. Du kommer också att rekrytera nya familjehem och vara delaktig i arbetet kring förfrågningar och matchningar.
I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen:
Fysiska besök hos familjehemmen
Ansvara för löpande dokumentation
Kontakt med socialtjänsten och övriga vårdinsatser/myndigheter
Omvärldsbevakning gällande sådant som berör verksamheten
Tillse att verksamheten drivs i enlighet med lagar och föreskrifter
Delta i fysiska personal och APT-möten i Kalmar.

Om Swea Familjehem
Swea Familjehem erbjuder traditionell familjehemsvård för barn och unga som placeras enligt SoL eller LVU. Vår jour- och familjehemsvård i kombination med behovsanpassade insatser utgör en kvalitativ vård till placerade barn, ungdomar och deras familjer. Verksamheten bygger på ett personligt bemötande samt hög tillgänglighet och servicenivå.
Om dig
Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet av att arbeta med barn och unga vuxna inom familjehemsvård samt en socionomutbildning eller annan motsvarande utbildning. God svenska i tal och skrift samt B-körkort är krav för tjänsten. Vi ser helst att du är bosatt i Östergötland eller Jönköpings län. Ett stort plus är om du har Handledarutbildning med inriktning familjehemsvård 15 HP.
Som person är du engagerad, noggrann, prestigelös och bra på att bemöta människor. Vidare har du en hög drivkraft med förmåga att driva processer framåt och du ser helhetsbilden genom kontinuerlig systematisk uppföljning. Du drivs av utveckling och tar ansvar. Du ska vara flexibel och kunna hålla många bollar i luften. Du måste tycka om att köra bil då du kommer tillbringa mycket tid i bilen.
Vi erbjuder
Hos oss erbjuds du stor frihet att på egen hand påverka planeringen av ditt dagliga arbete. Du kommer till en familjär och trivsam arbetsplats med erfarna kollegor. Vi månar om kompetensutbildning och lägger stort fokus på kontinuerlig fortbildning. Dessutom erbjuds du förmånliga friskvårdsförmåner och extern handledning. Tjänstebil, dator och mobil tillhandahålles av arbetsgivaren.
Övrig information
Tjänsten är heltid, tills vidare. Du utgår hemifrån. Resor inom området förekommer vid besök hos familjehemmen. Vi tillämpar förtroende arbetstid, vilket innebär ibland arbete utanför kontorstid.
Som ett led i rekryteringsprocessen kommer personlighetstester att tillämpas. Vid anställning kommer vi även att begära utdrag ur belastningsregistret enligt lagen om registerkontroll.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Marie Axelsson på [email protected].
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Socionomutbildning eller motsvarande utbildning
Erfarenhet av familjehemsvård
Minst tre års erfarenhet av arbete med barn och unga vuxna
God svenska i tal och skrift
B-körkort



Om arbetsgivaren - Swea Familjehem
Swea Familjehem har funnits i branschen sedan 2005 och har lång erfarenhet av familjehemsvård och olika placeringsuppdrag. Vi erbjuder familjehemsplaceringar till barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vårt arbete präglas av våra ledord bemötande, engagemang, tillgänglighet och ansvarstagande som genomsyrar alla delar av verksamheten. Swea är idag del av Friab, en vårdkoncern med verksamheter inom familjevård, personlig assistans, LSS-boende, DBT-boende, Vård och behandling samt Boende och skola. Gemensamt för oss är att vi att med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande hjälper vi människor att skapa ett bättre och tryggare liv. På deras villkor. Visa mindre

Fastighetsskötare

Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets- och trädgårdsskötsel. Trivs du med att arbeta i utomhusmiljö? Vill du vara med och bidra till att våra bostadsområden är trygga och trivsamma för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker! Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. ... Visa mer
Vi på Bostadsstiftelsen Platen söker nu dig som vill ha ett omväxlande arbete inom fastighets- och trädgårdsskötsel. Trivs du med att arbeta i utomhusmiljö? Vill du vara med och bidra till att våra bostadsområden är trygga och trivsamma för våra hyresgäster? Då kan det vara dig vi söker!
Vi på Bostadsstiftelsen Platen är inne i ett spännande skede med en utveckling av vår organisation där vi går mot ett värderingsstyrt företag och en lärande organisation. Vi har byggt en ny organisation med nya avdelningar, enheter och roller. Under 2026 flyttar vi även in i vårt nya hus vilket också innebär en digital satsning då vi strävar efter att vara helt pappersfria till dess.
Med anledning av en kommande pensionsavgång söker vi nu en Fastighetsskötare till vår serviceenhet. Serviceenheten ingår i Bostadsstiftelsens Platens Förvaltningsavdelning.
Om tjänsten
Vi söker en person som med engagemang och omsorg vill ta ansvar för skötsel, utveckling och underhåll av våra yttre miljöer för att skapa trygga och trivsamma bostadsområden till våra hyresgäster. Du kommer dagligen att arbeta i vårt fastighetssystem där alla arbetsorder och ronderingar hanteras. Bland arbetsuppgifterna ingår skötsel och underhåll av grönytor, buskar, planteringar och hårdlagda ytor inom vårt fastighetsbestånd. Du kommer också att arbeta med förebyggande underhåll av allmänna utrymmen och maskinkörning. Till rollen hör även snöröjning och halkbekämpning.
Är du den vi söker?
Vi tror att du har en utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med fastighets- eller trädgårdsinriktning. Du har tidigare erfarenhet som fastighetsskötare eller av liknande arbetsuppgifter. Vidare har du goda datorkunskaper och trivs med att arbeta digitalt. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift, har du dessutom kunskaper i andra språk ser vi det som ett plus. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har det driv och engagemang som krävs för att trivas med arbetsuppgifterna. Som person har du ett ödmjukt förhållningssätt, du trivs med att samarbeta med andra och har en god social kompetens.
Våra värderingar
Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.
För oss innebär medarbetarskap:
Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
Att vilja lära och utvecklas
Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Övrig information
Bostadsstiftelsen Platen strävar mot en större mångfald och värderar de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tjänsten är placerad vid våra nyrenoverade lokaler på Ekön i Motala.
Vi ser fram mot din ansökan med personligt brev och CV, senast 2024-08-04.
Kontaktpersoner:
Christer Axén, Enhetschef, 0766-666 02 93, [email protected]
Krav
Utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med fastighets- eller trädgårdsinriktning
Erfarenhet som fastighetsskötare eller av liknande arbetsuppgifter
God datorvana och trivs med att arbeta digitalt
B-körkort
Förmåga att uttrycka dig väl på svenska, i såväl tal som skrift

Meriterande
Övriga språkkunskaper



Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen
Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala?med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners.?Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder?och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr. Visa mindre