Lediga jobb Poolia Sverige AB i Motala

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Motala. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Motala som finns inom det yrket.

Projektledare till Framtidsfrön i Östergötland

Vill du vara med och bidra till det viktiga och spännande arbetet med att stimulera intresset för entreprenörskap hos skolelever? Nu söker vi en nyfiken och driven projektledare till vårt kontor i Linköping och hoppas att det är du! Om tjänsten Framtidsfrön är en ideell organisation vars mål är att främja samverkan mellan klassrum och omvärld genom entreprenörskap. Det gör vi genom att träffa elever och prata med dem om deras passioner, drivkrafter och fö... Visa mer
Vill du vara med och bidra till det viktiga och spännande arbetet med att stimulera intresset för entreprenörskap hos skolelever? Nu söker vi en nyfiken och driven projektledare till vårt kontor i Linköping och hoppas att det är du!

Om tjänsten
Framtidsfrön är en ideell organisation vars mål är att främja samverkan mellan klassrum och omvärld genom entreprenörskap. Det gör vi genom att träffa elever och prata med dem om deras passioner, drivkrafter och förväntningar på framtiden.

Den här rollen handlar om att ha kontinuerlig kontakt med skolor och deras huvudmän för att väcka intresse för och starta samarbeten kring entreprenörskap i skolan. I rollen ingår att upprätthålla befintliga och knyta nya kontakter med beslutsfattare och relevanta aktörer runtom i Östergötland, men även nationellt. Det här är en självständig roll som innehåller en stor del påverkansarbete och ställer krav på god kommunikativ förmåga. Rollen kräver att du är lösningsorienterad och kan anpassa situationer och lösningar utefter målgruppens behov. Som projektledare på Framtidsfrön är du en brygga mellan eleverna och omvärlden.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planera och genomföra aktiviteter och utbildningar kopplade till uppsatta mål och avtal, för både skolpersonal och elever.
• Ha kontinuerlig kontakt med befintliga samarbetspartners, ansvariga tjänstemän och politiker för grundskolan i Östergötland.
• Genomföra nationella aktiviteter tillsammans med kollegor runtom i Sverige.
• Arbeta aktivt med nätverkande i Östergötland men även nationellt för att stärka medvetenheten om Framtidsfrön och vår verksamhet.
• Kunna förvalta de kontakter och initiativ som påbörjas.


Vem är du?
Som person har du ett naturligt driv och engagemang och en stark vilja att påverka och bidra till samhället. Du är trovärdig och lyhörd och därför skapar du förtroende som gör det lätt för dig att bemöta och samarbeta med många olika slags människor. Du är en god organisatör och van att prata med och inför andra och du vill se saker hända. I denna roll lägger vi mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser med fördel att du som söker har en förståelse för offentlig verksamhet och har erfarenhet från offentlig sektor och näringsliv men än viktigare är att du har nätverk och kontakter inom regionen, kommunerna och näringslivet i Östergötland.

Vi arbetar med löpande rekrytering och ser gärna din ansökan redan idag.

Det här är en roll som passar dig som gillar operativt hands- on arbete men har ett strategiskt och strukturerat arbetssätt. På ett naturligt sätt nätverkar du och rör dig obehindrat mellan näringslivet och kommunen i syfte att skapa nya relationer bland beslutsfattare och relevanta aktörer samt bibehålla och utveckla de relationer och nätverk som finns idag.

Om verksamheten
Framtidsfrön är en idéell organisation som arbetar med att utveckla det entreprenöriella och hållbara lärandet i hela grundskolan. Sedan 2002 arbetar vi med att stötta skolan i sitt uppdrag att bejaka och utveckla barn och ungdomars inneboende drivkraft, nyfikenhet och kreativitet. Vi har idag fyra kontor runtom i Sverige. Visa mindre

Servicetekniker till Axima i Linköping!

Vill du ingå i ett marknadsledande team med goda utvecklingsmöjligheter? Och har du tidigare arbetat med fordon/maskiner och känner dig trygg med felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik? Då har vi nu en perfekt möjlighet för dig! Till vår kund Axima utökar vi nu serviceteamet med ytterligare servicetekniker i Östergötland med omnejd. Du kommer till en början arbeta som konsult via Poolia för att sedan övergå till en anställning direkt hos Axima.... Visa mer
Vill du ingå i ett marknadsledande team med goda utvecklingsmöjligheter? Och har du tidigare arbetat med fordon/maskiner och känner dig trygg med felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik? Då har vi nu en perfekt möjlighet för dig! Till vår kund Axima utökar vi nu serviceteamet med ytterligare servicetekniker i Östergötland med omnejd. Du kommer till en början arbeta som konsult via Poolia för att sedan övergå till en anställning direkt hos Axima.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Ditt arbete kommer huvudsakligen bestå av att diagnostisera och reparera lantbruksmaskiner och entreprenadmaskiner. Du arbetar med felsökning samt reparation av mekanik, el och hydraulik. Arbetet är omväxlande och du erbjuds mycket frihet under ansvar samt stora utvecklingsmöjligheter i form av utbildning såväl som personlig utveckling.

Vidareutbildning kommer att erbjudas genom de leverantörer du arbetar mot för att ständigt hållas uppdaterad med de maskiner du servar och alltid kunna utföra bästa möjliga arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat med diagnos och service av maskiner och fordon. Du har troligtvis ett antal års erfarenhet av närliggande arbetsuppgifter och har god förståelse för vad som krävs för att utföra snabb och bra service av högsta kvalité. Du kan hantera att arbeta i högt tempo och med hög effektivitet. Vidare ser vi att du är noggrann, ordningsam och har stort fokus på kundnöjdhet. Det är viktigt att du är en lagspelare som kommer in i gruppen både för arbetet och för trivsel.

Grundläggande krav är goda kunskaper inom felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik. Dator är ett verktyg som du kommer använda dagligen för felsökning och baskunskaper i att hantera en dator är därför nödvändigt. Meriterande är dessutom goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Om verksamheten
Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell support och service.Axima representerar flera världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Bergmann, Krampe, Toro, Husqvarna, Polaris, Suzuki, ISUZU Pickup och Fiat transportbilar med flera.

Vår strävan är att erbjuda bra och genomtänkta maskinlösningar till kunden som leder till långsiktiga relationer. Under senare år har vi arbetat med stora och samordnade inköp av maskiner vilket ger konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser till slutkund. Axima har under åren byggt upp ett gott renommé när det gäller att erbjuda kunder snabb och kompetent service. Tillgängligheten vid skördetid är för oss en självklarhet och det är roligt att kunna ställa upp när det verkligen behövs. Visa mindre

Account Manager IT till Dsolution!

Ansök    Mar 23    Poolia Sverige AB    Account manager
Är du en stjärna inom försäljning inom IT? Vill du bidra till företagets fortsatta framgång och dessutom ha roligt på jobbet? Då har du nu chansen att ingå i ett professionellt team samtidigt som du erbjuds stor personlig utveckling. Vi söker dig som vill ta rollen som Account Manager hos oss på DSolution inom området IT. Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag och du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team som arb... Visa mer
Är du en stjärna inom försäljning inom IT? Vill du bidra till företagets fortsatta framgång och dessutom ha roligt på jobbet? Då har du nu chansen att ingå i ett professionellt team samtidigt som du erbjuds stor personlig utveckling.

Vi söker dig som vill ta rollen som Account Manager hos oss på DSolution inom området IT. Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag och du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team som arbetar engagerat och målinriktat mot företagets mål. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Nu söker vi dig som vill ta rollen som säljare/Account Manager inom affärsområde IT med placering i Linköping. Vår säljorganisation består idag av 15 säljare placerade i Stockholm och Linköping som säljer våra 6 affärsområden IT, dokumenthantering, telefoni, konferenslösningar, kontorsmaterial och kaffe & paus.

Din roll blir att fokusera på försäljning av allt inom affärsområdet IT, så som serverlösningar, hosting, backup eller O365 och därigenom hjälpa och vägleda kunden till bättre lösningar. Det innebär att du själv driver hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundmöte och avtalsskrivning hos små/mellanstora företag i Linköping med omnejd. Rollen består till stor del av nykundsbearbetning men du bearbetar dina kunder på ett sätt som skapar relationer vilket ger befintliga kunder som återkommer. När du uppnått rätt kunskaps-/prestationsnivå blir du sedan tilldelad en del av bolagets många befintliga kunder.

Vi erbjuder dig...

• Ett spännande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling och påverkan.
• Att arbeta hos ett expansivt och framgångsrikt bolag med familjär stämning.
• Bra villkor och möjligheter att tjäna pengar.
• Trevliga kollegor och en miljö där försäljning är i fokus.
• Löpande utbildning och säljträning för att du skall lyckas i din roll som säljare.
• Sist men inte minst: trivsel på jobbet i ett hungrigt säljteam som gör många roliga aktiviteter tillsammans.

Vem är du?
För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning inom IT mot slutkund. Som person är du målinriktad, utvecklingsorienterad, uthållig och har ett starkt tävlingssinne. Du är självgående och beredd att ge allt för att lyckas och se resultat. Du har en hög social kompetens och brinner för att skapa goda, långsiktiga relationer. Vi söker dig som har en positiv grundsyn och är en lagspelare. Du har också god teknisk förståelse och kan på ett pedagogiskt och enkelt sätt förklara IT.

Om verksamheten
DSolutions framgång bygger på att vara ett familjärt företag med högt driv som fokuserar på tillväxt, entreprenörskap och skall fortsätta att växa i takt med marknaden och kundernas förändrade behov. För att förbli framgångsrika, har vi högt kundfokus, kvalitet och nytänkande i allt vi tar oss för samt arbetar tillsammans och vinner som ett lag.

DSolution erbjuder ett stort antal produkter och tjänster som behövs på en arbetsplats. Fördelen för dig som kund är att du får en helhetsleverantör med en enda kontaktperson och alla kostnader samlade på en och samma faktura. Du kan fokusera till hundra procent på din kärnverksamhet och lugnt lita på att vi levererar de lösningar som din arbetsplats behöver. Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 17 juni – 16 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 17 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi ser att du talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 14 juni – 15 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 16 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi ser att du talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista dag att ansöka är 2023-01-30, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Administratör till statlig myndighet i Linköping!

Nu söker vi en samordnande administratör för ett uppdrag vid en statlig myndighet i Linköping. Uppdraget är på 100% med beräknad start i slutet av januari och 6 månader framåt med chans till förlängning. Uppdraget passar dig som konsult eller underkonsult! Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten I detta uppdrag ska du fungera som samordnare mellan olika forskningsprogram och universitet. Anställningen in... Visa mer
Nu söker vi en samordnande administratör för ett uppdrag vid en statlig myndighet i Linköping.
Uppdraget är på 100% med beräknad start i slutet av januari och 6 månader framåt med chans till förlängning. Uppdraget passar dig som konsult eller underkonsult!

Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I detta uppdrag ska du fungera som samordnare mellan olika forskningsprogram och universitet. Anställningen innebär huvudsakligen att ge administrativt stöd, vilket även innefattar stöd i ekonomiuppgifter, inom Sida-finansierade bilaterala forskningsprogram, samt stöd för de doktorander med finansiering från internationellt forskningsprogram som är stationerade vid institutionen. I tjänsten ingår även att vara forskarutbildningsadministratör för institutionens forskningsprogram.

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
- Stödja doktorander och postdoktorer inför deras ankomst till Sverige samt under deras tid vid medverkande institutioner
- Medverka vid planering och administration av möten, konferenser, workshops och besök av gäster
- Boka resor för doktorander, gäster och lärare samt övrig administration i samband med dessa
- Årlig finansiell rapportering inom forskningsprogram Sida, samt bistå revisor vid årlig revision
- Hantera rekvirering och utbetalningar mellan institutionen och svenska partners, samt förbereda avtal mm.

Andra administrativa uppgifter kan tillkomma och du förutsätts kunna engagera dig i andra arbetsuppgifter inom verksamhetsstödet om behov uppstår.

Avdelningen består av ca 10 medarbetare som bl.a. arbetar med ekonomi, HR, utbildningsadministration, ledningsstöd, lokalhantering mm. Här kommer du ha en bred roll i en central del av verksamhetens utövande!

Vem är du?
Vi söker dig som har lägst slutbetyg från 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning.
Vi ser gärna att du har någon form av påbyggnadsutbildning, kurser eller program på universitet/högskola, det är meriterande om du har en examen på högskolenivå.

Eftersom arbetet delvis innebär ekonomiuppgifter är det meriterande om du har erfarenhet av arbete med ekonomisk rapportering och ekonomiuppföljning. vi ser även att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete.
Ett krav för tjänsten är att du har dokumenterad förmåga att tala, läsa och skriva på engelska då arbetet i hög grad sker på engelska, du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska. Du har genom studier och/eller arbete fått goda kunskaper i Officepaketets standardprogram, särskilt Excel.

Som person ser vi att du är strukturerad och har förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Eftersom du i tjänsten kommer att arbeta tillsammans med fler andra funktioner både i verksamheten och utanför, så har du en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vid denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet!


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se. Visa mindre

OnSite-tekniker på deltid till kund i Motala!

Nu söker vi dig som vill jobba deltid som OnSite-tekniker hos vår kund i Motala! Är du serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av arbete inom IT? Tjänsten är på deltid, 25%, och fungerar bra att kombinera med studier eller annat deltidsjobb. Uppdraget har önskad start snarast och löper till december 2023. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som Onsite-tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en av uppdragsgivarens större kund... Visa mer
Nu söker vi dig som vill jobba deltid som OnSite-tekniker hos vår kund i Motala!
Är du serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av arbete inom IT?

Tjänsten är på deltid, 25%, och fungerar bra att kombinera med studier eller annat deltidsjobb. Uppdraget har önskad start snarast och löper till december 2023. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som Onsite-tekniker kommer du att arbeta ute på plats hos en av uppdragsgivarens större kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och är olika från dag till dag, men kan innebära installation/felsökning/utbyten av datorer, ren incidenthantering och användarhjälp eller hjälp med mobiltelefoner. Det ingår också att hålla ordning på lagret, med inkommande och utgående gods, samt att se till att konferensrummen fungerar med all sin AV-utrustning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
- Installation och felsökning av mjukvara
- Installation och felsökning av hårdvara
- Hantera mobiltelefoner
- Hantera AV-utrustning i konferensrummen
- Hantera Digitala skyltar
- Hantera enklare felsökning gällande skrivare
- Smarta händer


Vem är du?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet som tekniker eller arbete inom IT. Du är en serviceinriktad person som gärna tar egna initiativ för att lösa uppkomna situationer på plats och du tycker om att arbeta med människor runt omkring dig. Vi ser att du är en person som är ansvarstagande och har vana av att arbeta självständigt. Då ingen dag är den andra lik bör du vara flexibel och tycka om variation i ditt arbete. Det är en förutsättning att du behärskar svenska i tal och skrift!

B-körkort är ett krav för tjänsten. Tillgång till poolbil finns där det krävs!

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Medarbetare till Customer Desk på Saab!

Nu söker vi dig som vill bli en del av arbetsgruppen Customer Desk på Saab i Linköping! Du erbjuds en tjänst med stor variation där du har kontakt med både intern personal och externa kunder för att lösa deras behov på bästa möjliga sätt. Uppdraget är på 100% med önskad start snarast och fram till 2023-10-31. Har du utbildning inom logistik eller relevant arbetslivserfarenhet inom området, alternativt arbetslivserfarenhet från kundsupport? Läs då vidare! ... Visa mer
Nu söker vi dig som vill bli en del av arbetsgruppen Customer Desk på Saab i Linköping!
Du erbjuds en tjänst med stor variation där du har kontakt med både intern personal och externa kunder för att lösa deras behov på bästa möjliga sätt. Uppdraget är på 100% med önskad start snarast och fram till 2023-10-31.

Har du utbildning inom logistik eller relevant arbetslivserfarenhet inom området, alternativt arbetslivserfarenhet från kundsupport? Läs då vidare!


Om tjänsten
Som medarbetare inom Customer Desk är man Produktionsorganisationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från våra kunder. Du har möjlighet och förväntas bidra till att vi håller vårt åtagande mot kund, och bidra till att vi ständigt förbättras och kan nå nya målbilder och krav.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

- Ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser
- Säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga, samt säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund
- Agera kalkylsammanhållande, samt prissätta och offerera
- Följa upp och kravställa produktionsavdelningen för att se till att vi håller åtagandet mot kund
- Vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden
- Vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet

Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS och det är därför meriterande om du har erfarenhet av arbete i systemet!

Vem är du?
Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel och Qlikview, samt inom exportkontroll. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem.

Som person ser vi att du är kundfokuserad och serviceinriktad, samt har viljan och förmågan att hjälpa andra. Vi ser även att du är noggrann, strukturerad och har förmågan att kunna bedöma olika ärendens komplexitet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du kan se och förstå helheten inom logistik och flöden. Då du kommer att arbeta med kunder både nationellt och internationellt så är det ett krav att du kan uttrycka dig både skriftligt och muntligt i både svenska och engelska!


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Sommarjobba som slussvärd!

Om tjänsten Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll. Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som st... Visa mer
Om tjänsten
Nu erbjuder vi dig möjligheten att söka sommarjobba som slussvärd utmed Göta kanal- ett roligt och omväxlande utomhusarbete med unika människomöten varje dag. I arbetet möter du besökare ifrån Sverige, Europa men också andra delar av världen - ett annorlunda jobb med härliga, positiva kollegor och en arbetsplats i en svensk sommaridyll.

Göta kanalbolag erbjuder dig ett annorlunda sommarjobb där du omgivs av härliga och positiva kollegor som stöd i din vardag. Du kommer att få den utbildning som krävs för att utföra ditt arbete under säsongen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som slussvärd har du ett ansvarsfullt jobb och där du säkerställer en hög säkerhet, service och att gästerna får en härlig upplevelse på kanalen. Du kommer att vara stationerad vid ett antal olika slussar eller broar där du ansvarar för manövrering. Du har en kontinuerlig dialog med kollegor för att båttrafiken ska fungera optimalt och att kanalen har rätt vattennivå. Du agerar ambassadör för Göta kanal, får axla ett stort ansvar och vi hoppas att du kommer att känna den stolthet och glädje som tidigare slussvärdar har upplevt.

Säsongsanställning under perioden 14 juni – 15 augusti 2023. Anställningstiden varierar från 6 veckor till 9 veckor och det krävs att du är tillgänglig hela perioden du erbjuds och sedan tackar ja till. Det kommer även att finnas möjlighet till att arbeta under Göta kanals eftersäsong från den 16 augusti till den 30 september.

Vem är du?
Vi söker dig som fyllt 18 år i juni 2023 och talar obehindrat svenska och engelska. Har du även kunskaper i tyska är det meriterande. Det är ett krav för tjänsten att du är simkunnig och det är en fördel om du har kunskap om båtar och båtliv. Du får gärna ha jobbat i en serviceinriktad roll tidigare och B-körkort + tillgång till egen bil är meriterande.

För att trivas i rollen som slussvärd tycker du att det är roligt att hjälpa människor och gläds med andra. Din inställning och attityd är viktig och vi ser att du har ett personligt engagemang för helhetsupplevelsen vid kanalen och även har en förmåga att ta kommando i de situationer som uppstår kring en slussning. Du är en lagspelare som gillar att samverka med andra människor och kollegor men har även ett ordningssinne, är lyhörd och kan strukturera ditt arbete.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas, därför välkomnar vi alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista dag att ansöka är 2023-01-30, men urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag!

Följande steg ingår i rekryteringsprocessen:
Steg 1 – Servicetest
Om du tagit dig till första steget i rekryteringsprocessen skickar vi dig ett digitalt servicetest.

Steg 2 – TelefonIntervju

Steg 3 – Digital Intervju
Intervjuer hålls under februari/mars 2023.

Steg 4 – Anställningserbjudande
Under februari/mars erbjuds anställning för säsongen 2023

Steg 5 – Utbildning
Obligatorisk utbildningsdag 4 juni preliminärt i Motala. Där får du även möjlighet att träffa dina kollegor som du ska arbeta med i sommar.

Om verksamheten
Göta kanal är ett av Sveriges populäraste turistmål. Göta kanal är 190 km lång och sträcker sig mellan Mem vid Östersjön och Sjötorp vid Vänern. AB Göta kanalbolag ägs av staten och vårt huvuduppdrag är att bevara och utveckla Göta kanal samt att skapa förutsättningar för turism. Våra ledord är stolthet, kvalitet och kanalglädje. Visa mindre

Account Manager copy/print till Dsolution!

Ansök    Dec 7    Poolia Sverige AB    Account manager
Är du en stjärna inom försäljning med bakgrund inom copy/print? Vill du bidra till företagets fortsatta framgång och dessutom ha roligt på jobbet? Då har du nu chansen att ingå i ett professionellt team samtidigt som du erbjuds stor personlig utveckling. Vi söker dig som vill ta rollen som Account Manager hos oss på DSolution inom området copy/print. Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag och du kommer att ingå i ett star... Visa mer
Är du en stjärna inom försäljning med bakgrund inom copy/print? Vill du bidra till företagets fortsatta framgång och dessutom ha roligt på jobbet? Då har du nu chansen att ingå i ett professionellt team samtidigt som du erbjuds stor personlig utveckling.

Vi söker dig som vill ta rollen som Account Manager hos oss på DSolution inom området copy/print. Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag och du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team som arbetar engagerat och målinriktat mot företagets mål. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Nu söker vi dig som vill ta rollen som säljare/Account Manager inom affärsområde copy/print med placering i Linköping. Vår säljorganisation består idag av 15 säljare placerade i Stockholm och Linköping som säljer våra 6 affärsområden IT, dokumenthantering, telefoni, konferenslösningar, kontorsmaterial och kaffe & paus.

Din roll blir att fokusera på försäljning av dokumenthantering/copyprint, hjälpa och vägleda kunden till bättre lösningar. Det innebär att du själv driver hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundmöte och avtalsskrivning hos små/mellanstora företag i Linköping med omnejd. Rollen består till stor del av nykundsbearbetning men du bearbetar dina kunder på ett sätt som skapar relationer vilket ger befintliga kunder som återkommer. När du uppnått rätt kunskaps-/prestationsnivå blir du sedan tilldelad en del av bolagets många befintliga kunder.

Vi erbjuder dig...

• Ett spännande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling och påverkan.
• Att arbeta hos ett expansivt och framgångsrikt bolag med familjär stämning.
• Bra villkor och möjligheter att tjäna pengar.
• Trevliga kollegor och en miljö där försäljning är i fokus.
• Löpande utbildning och säljträning för att du skall lyckas i din roll som säljare.
• Sist men inte minst: trivsel på jobbet i ett hungrigt säljteam som gör många roliga aktiviteter tillsammans.

Vem är du?
För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning inom copy/print-lösningar mot slutkund. Som person är du målinriktad, utvecklingsorienterad, uthållig och har ett starkt tävlingssinne. Du är självgående och beredd att ge allt för att lyckas och se resultat. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i bedömningen och vi söker dig som blir en naturlig del av gruppen och både kan ha kul på jobbet, såväl som arbeta med stort affärsfokus.

Om verksamheten
DSolutions framgång bygger på att vara ett familjärt företag med högt driv som fokuserar på tillväxt, entreprenörskap och skall fortsätta att växa i takt med marknaden och kundernas förändrade behov. För att förbli framgångsrika, har vi högt kundfokus, kvalitet och nytänkande i allt vi tar oss för samt arbetar tillsammans och vinner som ett lag.

DSolution erbjuder ett stort antal produkter och tjänster som behövs på en arbetsplats. Fördelen för dig som kund är att du får en helhetsleverantör med en enda kontaktperson och alla kostnader samlade på en och samma faktura. Du kan fokusera till hundra procent på din kärnverksamhet och lugnt lita på att vi levererar de lösningar som din arbetsplats behöver. Visa mindre

Medarbetare till Customer Care, Engströms Bil i Linköping!

Vi söker efter dig som drivs av goda kundrelationer och att ge det lilla extra. Vill du vara en del av ett nystartat team som ska ta den digitala resen till nästa nivå med kundens fokus. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag! På Engströms Bil möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination - bli en del av ett stabilt företag i förändringsfas där du kan spela en viktig roll på vår resa. Om tjänsten Du kommer ingå i ett aktivt team på Engst... Visa mer
Vi söker efter dig som drivs av goda kundrelationer och att ge det lilla extra. Vill du vara en del av ett nystartat team som ska ta den digitala resen till nästa nivå med kundens fokus. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!

På Engströms Bil möts framtidsanda och kvalitét i en härlig kombination - bli en del av ett stabilt företag i förändringsfas där du kan spela en viktig roll på vår resa.

Om tjänsten
Du kommer ingå i ett aktivt team på Engströms Customer Care som skapar glädje och delaktighet. Här får du möjlighet att kontinuerligt vidareutvecklas i din roll med några av marknadens främsta varumärken.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen på Engströms Customer Care teamet kommer du att vidareutveckla relationer med befintliga kunder. Du har en daglig kontakt med kunder och ger en personlig service och hjälper till med ärendehantering via inkommande och utgående samtal, chatt och mail. Du servar befintliga kunder som har köpt sin bil på Engströms med serviceavtal, däckhotell, kampanjer och erbjudanden.

I den här rollen jobbar du i ett proaktivt syfte med att kontakta våra kunder för att erbjuda företagets tjänsteutbud. Du är med och bidrar till att utveckla verksamheten för bästa kundupplevelse och effektivitet. Som en del i teamet på Engströms Customer Care kommer du spela en väldigt viktig roll i Engströms resa för att ge marknadens bästa kundupplevelse.

Vem är du?
Vi tror att du har erfarenhet av servicebranschen, gärna från kundtjänst eller innesälj. Du får gärna haft tidigare arbeten som inneburit daglig kontakt med kunder och du räds inte att kontakta kunder över telefon proaktivt med erbjudande av våra tjänster. Vi ser också att du gillar service, försäljning och att bygga långsiktiga kundrelationer samt drivs av att leverera en proffsig kundupplevelse för att öka kundnöjdheten.

Du gillar att bygga kundrelationer och drivs av kundnöjdhet. Som person har du en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. För att trivas i rollen ser vi att du är positiv och har en struktur i din vardag där du drivs av att hittar lösningar för våra kunder. Vi ser att du är en lagspelare samtidigt som du är drivande självständigt i ditt arbete. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser att du som söker har:

- Gymnasiekompetens
- Erfarenhet av service direkt mot kund, gärna från kundtjänst eller innesälj
- God svenska i tal och skrift
- God it- och systemvana, gärna av CRM-system
- B-körkort


Om verksamheten
Engströmskoncernen är en familjeägd företagsgrupp som grundades 1927 och har idag försäljnings- och serviceverksamhet i Linköping, Vimmerby, Västervik samt Kisa. Engströms är auktoriserade återförsäljare av Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, Cupra, Volkswagen transportbilar och Scania. Koncernen omsätter 1,3 miljarder SEK, har cirka 280 anställda och omfattar Engströms Bil AB, Engströms Lastbilar AB, Engströms Fastighet AB samt Engströms Finans AB. Visa mindre

Account Manager IT till Dsolution!

Ansök    Dec 7    Poolia Sverige AB    Account manager
Är du en stjärna inom försäljning inom IT? Vill du bidra till företagets fortsatta framgång och dessutom ha roligt på jobbet? Då har du nu chansen att ingå i ett professionellt team samtidigt som du erbjuds stor personlig utveckling. Vi söker dig som vill ta rollen som Account Manager hos oss på DSolution inom området IT. Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag och du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team som arb... Visa mer
Är du en stjärna inom försäljning inom IT? Vill du bidra till företagets fortsatta framgång och dessutom ha roligt på jobbet? Då har du nu chansen att ingå i ett professionellt team samtidigt som du erbjuds stor personlig utveckling.

Vi söker dig som vill ta rollen som Account Manager hos oss på DSolution inom området IT. Dina framtida kollegor har gjort DSolution till ett snabbt växande bolag och du kommer att ingå i ett starkt och kompetent team som arbetar engagerat och målinriktat mot företagets mål. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om tjänsten
Nu söker vi dig som vill ta rollen som säljare/Account Manager inom affärsområde IT med placering i Linköping. Vår säljorganisation består idag av 15 säljare placerade i Stockholm och Linköping som säljer våra 6 affärsområden IT, dokumenthantering, telefoni, konferenslösningar, kontorsmaterial och kaffe & paus.

Din roll blir att fokusera på försäljning av allt inom affärsområdet IT, så som serverlösningar, hosting, backup eller O365 och därigenom hjälpa och vägleda kunden till bättre lösningar. Det innebär att du själv driver hela säljprocessen från bokning, genomförande av kundmöte och avtalsskrivning hos små/mellanstora företag i Linköping med omnejd. Rollen består till stor del av nykundsbearbetning men du bearbetar dina kunder på ett sätt som skapar relationer vilket ger befintliga kunder som återkommer. När du uppnått rätt kunskaps-/prestationsnivå blir du sedan tilldelad en del av bolagets många befintliga kunder.

Vi erbjuder dig...

• Ett spännande och utmanande arbete med stora möjligheter till utveckling och påverkan.
• Att arbeta hos ett expansivt och framgångsrikt bolag med familjär stämning.
• Bra villkor och möjligheter att tjäna pengar.
• Trevliga kollegor och en miljö där försäljning är i fokus.
• Löpande utbildning och säljträning för att du skall lyckas i din roll som säljare.
• Sist men inte minst: trivsel på jobbet i ett hungrigt säljteam som gör många roliga aktiviteter tillsammans.

Vem är du?
För att passa i rollen har du tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning inom IT mot slutkund. Som person är du målinriktad, utvecklingsorienterad, uthållig och har ett starkt tävlingssinne. Du är självgående och beredd att ge allt för att lyckas och se resultat. Du har en hög social kompetens och brinner för att skapa goda, långsiktiga relationer. Vi söker dig som har en positiv grundsyn och är en lagspelare. Du har också god teknisk förståelse och kan på ett pedagogiskt och enkelt sätt förklara IT.

Om verksamheten
DSolutions framgång bygger på att vara ett familjärt företag med högt driv som fokuserar på tillväxt, entreprenörskap och skall fortsätta att växa i takt med marknaden och kundernas förändrade behov. För att förbli framgångsrika, har vi högt kundfokus, kvalitet och nytänkande i allt vi tar oss för samt arbetar tillsammans och vinner som ett lag.

DSolution erbjuder ett stort antal produkter och tjänster som behövs på en arbetsplats. Fördelen för dig som kund är att du får en helhetsleverantör med en enda kontaktperson och alla kostnader samlade på en och samma faktura. Du kan fokusera till hundra procent på din kärnverksamhet och lugnt lita på att vi levererar de lösningar som din arbetsplats behöver. Visa mindre

Servicetekniker till Axima!

Vill du ingå i ett marknadsledande team med goda utvecklingsmöjligheter? Och har du tidigare arbetat med fordon/maskiner och känner dig trygg med felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik? Då har vi nu en perfekt möjlighet för dig! Till vår kund Axima utökar vi nu serviceteamet med ytterligare servicetekniker i Östergötland med omnejd. Du kommer att till en början arbeta som konsult via Poolia för att sedan övergå till en anställning direkt hos Ax... Visa mer
Vill du ingå i ett marknadsledande team med goda utvecklingsmöjligheter? Och har du tidigare arbetat med fordon/maskiner och känner dig trygg med felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik? Då har vi nu en perfekt möjlighet för dig! Till vår kund Axima utökar vi nu serviceteamet med ytterligare servicetekniker i Östergötland med omnejd. Du kommer att till en början arbeta som konsult via Poolia för att sedan övergå till en anställning direkt hos Axima.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Ditt arbete kommer huvudsakligen bestå av att diagnostisera och reparera lantbruksmaskiner och entreprenadmaskiner. Du arbetar med felsökning samt reparation av mekanik, el och hydraulik. Arbetet är omväxlande och du erbjuds mycket frihet under ansvar samt stora utvecklingsmöjligheter i form av utbildning såväl som personlig utveckling.

Vidareutbildning kommer att erbjudas genom de leverantörer du arbetar mot för att ständigt hållas uppdaterad med de maskiner du servar och alltid kunna utföra bästa möjliga arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat med diagnos och service av maskiner och fordon. Du har troligtvis ett antal års erfarenhet av närliggande arbetsuppgifter och har god förståelse för vad som krävs för att utföra snabb och bra service av högsta kvalité. Du kan hantera att arbeta i högt tempo och med hög effektivitet. Vidare ser vi att du är noggrann, ordningsam och har stort fokus på kundnöjdhet. Det är viktigt att du är en lagspelare som kommer in i gruppen både för arbetet och för trivsel.

Grundläggande krav är goda kunskaper inom felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik. Dator är ett verktyg som du kommer använda dagligen för felsökning och baskunskaper i att hantera en dator är därför nödvändigt. Meriterande är dessutom goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Om verksamheten
Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell support och service.Axima representerar flera världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Bergmann, Krampe, Toro, Husqvarna, Polaris, Suzuki, ISUZU Pickup och Fiat transportbilar med flera.

Vår strävan är att erbjuda bra och genomtänkta maskinlösningar till kunden som leder till långsiktiga relationer. Under senare år har vi arbetat med stora och samordnade inköp av maskiner vilket ger konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser till slutkund. Axima har under åren byggt upp ett gott renommé när det gäller att erbjuda kunder snabb och kompetent service. Tillgängligheten vid skördetid är för oss en självklarhet och det är roligt att kunna ställa upp när det verkligen behövs. Visa mindre

Är du vår nästa nationella återförsäljningsansvarig?

Ansök    Jun 10    Poolia Sverige AB    Säljledare
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubo... Visa mer
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubota med återförsäljare ur ett affärsfokus.

Om tjänsten
Rollen som återförsäljningsansvarig innebär att du på ett nationellt plan stöttar hela återförsäljarnätet samtidigt som du utvecklar det framåt. Huvudfokuset för rollen är försäljning och marknadsföring av Kubotas lantbruksprogram och du kommer i rollen att vara ytterst ansvarig för återförsäljare över hela Sverige. Likväl som arbetet sker självständigt kommer du att ha daglig kontakt med olika återförsäljare, såväl som dina fantastiska kollegor hos Nellemann Machinery. Du erbjuds en flexibel och utmanande roll där ingen dag är den andra lik.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir:
• Utveckla återförsäljarnätet och aktivt söka nya utvecklingsmöjligheter och affärsområden
• Hjälpa och stötta nuvarande återförsäljarnät
• Assistera vid planering, uppsättning och delta i mässor, utställningar och maskinvisningar
• Upprätthålla god kontakt med stora kunder
• Sätta och ansvara för budgetar

Vem är du?
Som återförsäljningsansvarig har du en omväxlande och självständig roll, som även innebär att du som person bör vara självständig, driven och ha en god initiativförmåga. Vi ser att du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som värderar det samarbete med både kollegor och återförsäljare som rollen kräver. Lyhördhet och närvaro för dina olika kontakter gör att du blir framgångsrik i rollen och kommunikation är A och O. Eftersom en del resor kommer att förekomma i arbetet bör du tycka om tjänsteresor, allt från mässor till besök hos återförsäljare.

För att trivas i och axla rollen har du följande bakgrund:
• Arbetat med någon typ av försäljning
• Erfarenhet av Lantbruk och maskiner
• Social och god kommunikativ förmåga

Rollen är en tillsvidareanställning direkt hos Nellemann Machinery. Start sker enligt överenskommelse, dock så snart som möjligt. Tveka inte att skicka din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!
Har du några frågor om tjänsten? Kontakta gärna [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av MG, Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre

Servicetekniker till Axima!

Vill du ingå i ett marknadsledande team med goda utvecklingsmöjligheter? Och har du tidigare arbetat med fordon/maskiner och känner dig trygg med felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik? Då har vi nu en perfekt möjlighet för dig! Till vår kund Axima utökar vi nu serviceteamet med ytterligare servicetekniker i Östergötland med omnejd. Du kommer till en början arbeta som konsult via Poolia för att sedan övergå till en anställning direkt hos Axima.... Visa mer
Vill du ingå i ett marknadsledande team med goda utvecklingsmöjligheter? Och har du tidigare arbetat med fordon/maskiner och känner dig trygg med felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik? Då har vi nu en perfekt möjlighet för dig! Till vår kund Axima utökar vi nu serviceteamet med ytterligare servicetekniker i Östergötland med omnejd. Du kommer till en början arbeta som konsult via Poolia för att sedan övergå till en anställning direkt hos Axima.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Ditt arbete kommer huvudsakligen bestå av att diagnostisera och reparera lantbruksmaskiner och entreprenadmaskiner. Du arbetar med felsökning samt reparation av mekanik, el och hydraulik. Arbetet är omväxlande och du erbjuds mycket frihet under ansvar samt stora utvecklingsmöjligheter i form av utbildning såväl som personlig utveckling.

Vidareutbildning kommer att erbjudas genom de leverantörer du arbetar mot för att ständigt hållas uppdaterad med de maskiner du servar och alltid kunna utföra bästa möjliga arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat med diagnos och service av maskiner och fordon. Du har troligtvis ett antal års erfarenhet av närliggande arbetsuppgifter och har god förståelse för vad som krävs för att utföra snabb och bra service av högsta kvalité. Du kan hantera att arbeta i högt tempo och med hög effektivitet. Vidare ser vi att du är noggrann, ordningsam och har stort fokus på kundnöjdhet. Det är viktigt att du är en lagspelare som kommer in i gruppen både för arbetet och för trivsel.

Grundläggande krav är goda kunskaper inom felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik. Dator är ett verktyg som du kommer använda dagligen för felsökning och baskunskaper i att hantera en dator är därför nödvändigt. Meriterande är dessutom goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Om verksamheten
Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell support och service.Axima representerar flera världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Bergmann, Krampe, Toro, Husqvarna, Polaris, Suzuki, ISUZU Pickup och Fiat transportbilar med flera.

Vår strävan är att erbjuda bra och genomtänkta maskinlösningar till kunden som leder till långsiktiga relationer. Under senare år har vi arbetat med stora och samordnade inköp av maskiner vilket ger konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser till slutkund. Axima har under åren byggt upp ett gott renommé när det gäller att erbjuda kunder snabb och kompetent service. Tillgängligheten vid skördetid är för oss en självklarhet och det är roligt att kunna ställa upp när det verkligen behövs. Visa mindre

Fastighetsskötare & Lokalvårdare till Riksbyggen!

Är du driven, noggrann och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med ett attraktivt och innovativt företag inom fastighetsbranschen? Nu söker vi dig som vill arbeta som fastighetsskötare inom Riksbyggen - en av landets största fastighetsförvaltare med fokus på att erbjuda attraktiva och hållbara boenden för alla! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välko... Visa mer
Är du driven, noggrann och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med ett attraktivt och innovativt företag inom fastighetsbranschen? Nu söker vi dig som vill arbeta som fastighetsskötare inom Riksbyggen - en av landets största fastighetsförvaltare med fokus på att erbjuda attraktiva och hållbara boenden för alla! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som medarbetare i Riksbyggens fastighetsskötarteam kommer du att få ett mångsidigt jobb där du arbetar med såväl yttre- som inre skötsel. Yttre skötsel innefattar arbetsuppgifter så som gräsklippning, häcktrimning, skräpplockning och ogräsrensning. Inre skötsel innefattar underhåll av lokaler så som trappstädning. I undantagsfall kan det även bli aktuellt med enklare reparationer och snabb och professionell hantering av felanmälningar från kunder. Rollen är kombinerad och du kommer att arbeta såväl med utomhusskötsel som inre lokalvård.

Arbetet är varierande och den ena dagen är inte den andra lik. Eftersom du dagligen kommer att träffa människor, ställs det krav på att du är både social och professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder – de boende i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig över sex månaders period, vilket innefattar tjänstgöring under sommarperioden med utgångspunkt i Motala.

Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalsprocessen. Vi söker dig som är driven, noggrann och professionell. Du är praktiskt lagd, tycker om att möta människor samt leverera service med ett värmande leende. Tidigare erfarenhet är inget krav, men det är meriterande om du arbetat inom området tidigare. Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i team. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta både internt och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Vill du komplettera ett marknadsledande team i rollen som verkmästare?

Vill du vara med i ett marknadsledande team i en fartfylld, omväxlande roll med stort frihet under ansvar? Nu har du chansen att bli navet av verksamheten och en vital spelare för både medarbetare och kunder inom lantbruksbranschen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Om tjänsten Som Verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga ... Visa mer
Vill du vara med i ett marknadsledande team i en fartfylld, omväxlande roll med stort frihet under ansvar? Nu har du chansen att bli navet av verksamheten och en vital spelare för både medarbetare och kunder inom lantbruksbranschen.

Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag!

Om tjänsten
Som Verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga utvecklingsarbetet för att nå avdelningens uppsatta mål. Du är ansvarig för att planera och leda det dagliga arbetet på verkstaden. Du har kontinuerlig telefonkontakt med kunder och tar ansvar för kvalitetssäkringen av utförda arbeten. Som verkmästare är du ytterst ansvarig och ger stöd vid behov, för att teknikerna ska kunna utföra service och reparationsarbeten av högsta kvalitet på maskiner.

Rollen innefattar personal- och budgetansvar och du erbjuds en vardag i högt tempo med varierande utmaningar. Till din hjälp har du ett gäng engagerade och motiverade kollegor där ni tillsammans skapar bästa möjliga service till kunden. En viktig del av ditt arbete är administration såsom fakturering, garanti och reklamationsärenden mm.

Vem är du?
För att trivas i och axla rollen har du troligtvis relevant branscherfarenhet och är redo att ta ett mer övergripande ansvar över andra servicetekniker. Troligtvis har du själv arbetat med tunga fordon och har en god teknisk kompetens, intresse och förståelse. För att klara arbetet tror vi att du har tidigare erfarenhet från ledande befattning med personalansvar. Har du dessutom god kännedom om lantbruksbranschen är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är stresstålig och har ett stort servicetänk, vilket är egenskaper som kommer att underlätta ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär många kontakter med både kunder och leverantörer, krävs det att du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du ska kunna hantera högt tempo, vara självgående, noggrann, ordningsam, en lagspelare, flexibel och ha stort kundfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verkstad och grundläggande tekniska kunskaper. Datorvana och B-körkort är ett krav.

Omfattning: Heltid och tillsvidare
Placering: Tjänsten är placerad hos Axima i Motala
Tid: Omgående enligt överenskommelse


Om verksamheten
Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service.

Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 250 medarbetare och omsätter ca 1250 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Fiat transportbilar med flera. Visa mindre

Fastighetsskötare & Lokalvårdare till Riksbyggen!

Är du driven, noggrann och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med ett attraktivt och innovativt företag inom fastighetsbranschen? Nu söker vi dig som vill arbeta som fastighetsskötare inom Riksbyggen - en av landets största fastighetsförvaltare med fokus på att erbjuda attraktiva och hållbara boenden för alla! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välko... Visa mer
Är du driven, noggrann och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med ett attraktivt och innovativt företag inom fastighetsbranschen? Nu söker vi dig som vill arbeta som fastighetsskötare inom Riksbyggen - en av landets största fastighetsförvaltare med fokus på att erbjuda attraktiva och hållbara boenden för alla! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som medarbetare i Riksbyggens fastighetsskötarteam kommer du att få ett mångsidigt jobb där du arbetar med såväl yttre- som inre skötsel. Yttre skötsel innefattar arbetsuppgifter så som gräsklippning, häcktrimning, skräpplockning och ogräsrensning. Inre skötsel innefattar underhåll av lokaler så som trappstädning. I undantagsfall kan det även bli aktuellt med enklare reparationer och snabb och professionell hantering av felanmälningar från kunder. Rollen är kombinerad och du kommer att arbeta såväl med utomhusskötsel som inre lokalvård.

Arbetet är varierande och den ena dagen är inte den andra lik. Eftersom du dagligen kommer att träffa människor, ställs det krav på att du är både social och professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder – de boende i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig över sex månaders period, vilket innefattar tjänstgöring under sommarperioden med utgångspunkt i Motala.

Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalsprocessen. Vi söker dig som är driven, noggrann och professionell. Du är praktiskt lagd, tycker om att möta människor samt leverera service med ett värmande leende. Tidigare erfarenhet är inget krav, men det är meriterande om du arbetat inom området tidigare. Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i team. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta både internt och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Är du vår nästa nationella återförsäljningsansvarig?

Ansök    Mar 1    Poolia Sverige AB    Säljledare
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubo... Visa mer
Nu finns chansen att följa med Nellemann Machinery och Kubota i deras framväxt inom lantbruksindustrin. Tillsammans med ett team kompetenta, engagerade kollegor och starka varumärken blir du en avgörande pusselbit i att upprätthålla goda affärsrelationer och fortsatt tillväxt. För kunds räkning söker vi på Poolia nu en vass relationsbyggare och säljare med lantbrukserfarenhet som vill blir den avgörande länken som knyter samman Nellemann Machinery och Kubota med återförsäljare ur ett affärsfokus.

Om tjänsten
Rollen som återförsäljningsansvarig innebär att du på ett nationellt plan stöttar hela återförsäljarnätet samtidigt som du utvecklar det framåt. Huvudfokuset för rollen är försäljning och marknadsföring av Kubotas lantbruksprogram och du kommer i rollen att vara ytterst ansvarig för återförsäljare över hela Sverige. Likväl som arbetet sker självständigt kommer du att ha daglig kontakt med olika återförsäljare, såväl som dina fantastiska kollegor hos Nellemann Machinery. Du erbjuds en flexibel och utmanande roll där ingen dag är den andra lik.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir:
• Utveckla återförsäljarnätet och aktivt söka nya utvecklingsmöjligheter och affärsområden
• Hjälpa och stötta nuvarande återförsäljarnät
• Assistera vid planering, uppsättning och delta i mässor, utställningar och maskinvisningar
• Upprätthålla god kontakt med stora kunder
• Sätta och ansvara för budgetar

Vem är du?
Som återförsäljningsansvarig har du en omväxlande och självständig roll, som även innebär att du som person bör vara självständig, driven och ha en god initiativförmåga. Vi ser att du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som värderar det samarbete med både kollegor och återförsäljare som rollen kräver. Lyhördhet och närvaro för dina olika kontakter gör att du blir framgångsrik i rollen och kommunikation är A och O. Eftersom en del resor kommer att förekomma i arbetet bör du tycka om tjänsteresor, allt från mässor till besök hos återförsäljare.

För att trivas i och axla rollen har du följande bakgrund:
• Arbetat med någon typ av försäljning
• Erfarenhet av Lantbruk och maskiner
• Social och god kommunikativ förmåga

Rollen är en tillsvidareanställning direkt hos Nellemann Machinery. Start sker enligt överenskommelse, dock så snart som möjligt. Tveka inte att skicka din ansökan - urval och intervjuer sker löpande!
Har du några frågor om tjänsten? Kontakta gärna [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan!

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av MG, Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre

Vill du komplettera ett marknadsledande team i rollen som verkmästare?

Vill du vara med i ett marknadsledande team i en fartfylld, omväxlande roll med stort frihet under ansvar? Nu har du chansen att bli navet av verksamheten och en vital spelare för både medarbetare och kunder inom lantbruksbranschen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Om tjänsten Som Verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga ... Visa mer
Vill du vara med i ett marknadsledande team i en fartfylld, omväxlande roll med stort frihet under ansvar? Nu har du chansen att bli navet av verksamheten och en vital spelare för både medarbetare och kunder inom lantbruksbranschen.

Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag!

Om tjänsten
Som Verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga utvecklingsarbetet för att nå avdelningens uppsatta mål. Du är ansvarig för att planera och leda det dagliga arbetet på verkstaden. Du har kontinuerlig telefonkontakt med kunder och tar ansvar för kvalitetssäkringen av utförda arbeten. Som verkmästare är du ytterst ansvarig och ger stöd vid behov, för att teknikerna ska kunna utföra service och reparationsarbeten av högsta kvalitet på maskiner.

Rollen innefattar personal- och budgetansvar och du erbjuds en vardag i högt tempo med varierande utmaningar. Till din hjälp har du ett gäng engagerade och motiverade kollegor där ni tillsammans skapar bästa möjliga service till kunden. En viktig del av ditt arbete är administration såsom fakturering, garanti och reklamationsärenden mm.

Vem är du?
För att trivas i och axla rollen har du troligtvis relevant branscherfarenhet och är redo att ta ett mer övergripande ansvar över andra servicetekniker. Troligtvis har du själv arbetat med tunga fordon och har en god teknisk kompetens, intresse och förståelse. För att klara arbetet tror vi att du har tidigare erfarenhet från ledande befattning med personalansvar. Har du dessutom god kännedom om lantbruksbranschen är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är stresstålig och har ett stort servicetänk, vilket är egenskaper som kommer att underlätta ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär många kontakter med både kunder och leverantörer, krävs det att du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du ska kunna hantera högt tempo, vara självgående, noggrann, ordningsam, en lagspelare, flexibel och ha stort kundfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verkstad och grundläggande tekniska kunskaper. Datorvana och B-körkort är ett krav.

Omfattning: Heltid och tillsvidare
Placering: Tjänsten är placerad hos Axima i Motala
Tid: Omgående enligt överenskommelse


Om verksamheten
Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service.

Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 250 medarbetare och omsätter ca 1250 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Fiat transportbilar med flera. Visa mindre

Vill du komplettera ett marknadsledande team i rollen som verkmästare?

Vill du vara med i ett marknadsledande team i en fartfylld, omväxlande roll med stort frihet under ansvar? Nu har du chansen att bli navet av verksamheten och en vital spelare för både medarbetare och kunder inom lantbruksbranschen. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag! Om tjänsten Som Verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga ... Visa mer
Vill du vara med i ett marknadsledande team i en fartfylld, omväxlande roll med stort frihet under ansvar? Nu har du chansen att bli navet av verksamheten och en vital spelare för både medarbetare och kunder inom lantbruksbranschen.

Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att söka redan idag!

Om tjänsten
Som Verkmästare styr du den dagliga verksamheten och ansvarar för det långsiktiga utvecklingsarbetet för att nå avdelningens uppsatta mål. Du är ansvarig för att planera och leda det dagliga arbetet på verkstaden. Du har kontinuerlig telefonkontakt med kunder och tar ansvar för kvalitetssäkringen av utförda arbeten. Som verkmästare är du ytterst ansvarig och ger stöd vid behov, för att teknikerna ska kunna utföra service och reparationsarbeten av högsta kvalitet på maskiner.

Rollen innefattar personal- och budgetansvar och du erbjuds en vardag i högt tempo med varierande utmaningar. Till din hjälp har du ett gäng engagerade och motiverade kollegor där ni tillsammans skapar bästa möjliga service till kunden. En viktig del av ditt arbete är administration såsom fakturering, garanti och reklamationsärenden mm.

Vem är du?
För att trivas i och axla rollen har du troligtvis relevant branscherfarenhet och är redo att ta ett mer övergripande ansvar över andra servicetekniker. Troligtvis har du själv arbetat med tunga fordon och har en god teknisk kompetens, intresse och förståelse. För att klara arbetet tror vi att du har tidigare erfarenhet från ledande befattning med personalansvar. Har du dessutom god kännedom om lantbruksbranschen är det meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är stresstålig och har ett stort servicetänk, vilket är egenskaper som kommer att underlätta ditt arbete. Eftersom tjänsten innebär många kontakter med både kunder och leverantörer, krävs det att du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du ska kunna hantera högt tempo, vara självgående, noggrann, ordningsam, en lagspelare, flexibel och ha stort kundfokus. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verkstad och grundläggande tekniska kunskaper. Datorvana och B-körkort är ett krav.

Omfattning: Heltid och tillsvidare
Placering: Tjänsten är placerad hos Axima i Motala
Tid: Omgående enligt överenskommelse


Om verksamheten
Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service.

Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 250 medarbetare och omsätter ca 1250 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Fiat transportbilar med flera. Visa mindre

Fastighetsskötare & Lokalvårdare till Riksbyggen!

Är du driven, noggrann och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med ett attraktivt och innovativt företag inom fastighetsbranschen? Nu söker vi dig som vill arbeta som fastighetsskötare inom Riksbyggen - en av landets största fastighetsförvaltare med fokus på att erbjuda attraktiva och hållbara boenden för alla! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välko... Visa mer
Är du driven, noggrann och trivs med att arbeta praktiskt? Vill du arbeta och utvecklas tillsammans med ett attraktivt och innovativt företag inom fastighetsbranschen? Nu söker vi dig som vill arbeta som fastighetsskötare inom Riksbyggen - en av landets största fastighetsförvaltare med fokus på att erbjuda attraktiva och hållbara boenden för alla! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som medarbetare i Riksbyggens fastighetsskötarteam kommer du att få ett mångsidigt jobb där du arbetar med såväl yttre- som inre skötsel. Yttre skötsel innefattar arbetsuppgifter så som gräsklippning, häcktrimning, skräpplockning och ogräsrensning. Inre skötsel innefattar underhåll av lokaler så som trappstädning. I undantagsfall kan det även bli aktuellt med enklare reparationer och snabb och professionell hantering av felanmälningar från kunder. Rollen är kombinerad och du kommer att arbeta såväl med utomhusskötsel som inre lokalvård.

Arbetet är varierande och den ena dagen är inte den andra lik. Eftersom du dagligen kommer att träffa människor, ställs det krav på att du är både social och professionell och brinner för att leverera riktigt bra service till våra kunder – de boende i bostadsrättsföreningarna. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig över sex månaders period, vilket innefattar tjänstgöring under sommarperioden med utgångspunkt i Motala.

Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalsprocessen. Vi söker dig som är driven, noggrann och professionell. Du är praktiskt lagd, tycker om att möta människor samt leverera service med ett värmande leende. Tidigare erfarenhet är inget krav, men det är meriterande om du arbetat inom området tidigare. Som person trivs du bra med att arbeta både självständigt och i team. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta både internt och med kunder. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Servicetekniker till Nellemann Machinery!

Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av montering? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss. Tjänste... Visa mer
Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av montering? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss. Tjänsten är ett konsultuppdrag till och med årsskiftet, positionerat i Skänninge
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att som mekaniker hantera ärenden relaterade till våra maskiner. Det innebär bland annat montering av nya maskiner samt visst utförande av service på befintliga maskiner. Utöver detta kan vissa fältarbeten förekomma, då du åker ut på serviceärenden ute hos kund. El och hydraulik är centrala delar i ditt arbete och du kommer att erbjudas ett stort ansvar för att upprätthålla en fortsatt god kvalité på service. Utöver montering och service ingår arbete med programvara för maskinerna, du bör därför ha goda IT-kunskaper.

Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av montering och service, gärna av tunga maskiner såsom entreprenadmaskiner. Du är sedan tidigare bekant med el och hydraulik och har en förståelse för och kan läsa el- och hydraulikscheman. I och med att en del kundkontakter förekommer ser vi gärna att du har ett gott bemötande och är orädd att knyta nya kontakter. Du är en social person med en positiv inställning till arbetet och är villig att bidra såväl som ta del av befintlig kunskap och lära dig vidare.

Ett krav är att du har B körkort, även gärna BE. Du talar och skriver obehindrat på engelska. Utöver detta har du god datorvana och förståelse för programmering kopplat till tunga maskiner.

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre

Servicetekniker till Nellemann Machinery!

Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av montering? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss. Tjänste... Visa mer
Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av montering? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss. Tjänsten är ett konsultuppdrag till och med årsskiftet, positionerat i Skänninge
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att som mekaniker hantera ärenden relaterade till våra maskiner. Det innebär bland annat montering av nya maskiner samt visst utförande av service på befintliga maskiner. Utöver detta kan vissa fältarbeten förekomma, då du åker ut på serviceärenden ute hos kund. El och hydraulik är centrala delar i ditt arbete och du kommer att erbjudas ett stort ansvar för att upprätthålla en fortsatt god kvalité på service. Utöver montering och service ingår arbete med programvara för maskinerna, du bör därför ha goda IT-kunskaper.

Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av montering och service, gärna av tunga maskiner såsom entreprenadmaskiner. Du är sedan tidigare bekant med el och hydraulik och har en förståelse för och kan läsa el- och hydraulikscheman. I och med att en del kundkontakter förekommer ser vi gärna att du har ett gott bemötande och är orädd att knyta nya kontakter. Du är en social person med en positiv inställning till arbetet och är villig att bidra såväl som ta del av befintlig kunskap och lära dig vidare.

Ett krav är att du har B körkort, även gärna BE. Du talar och skriver obehindrat på engelska. Utöver detta har du god datorvana och förståelse för programmering kopplat till tunga maskiner.

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre

Servicetekniker till bolag i Motala

Har du tidigare arbetat som servicetekniker och känner dig redo för nästa utmaning? Till spännande kund i Motala söker vi nu en servicetekniker för traktorer, vallmaskiner, lastmaskiner och redskap. Uppdraget är på konsultbasis med önskad start omgående och förväntas pågå minst 6 månader med goda chanser till övertag för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som servicetekniker komme... Visa mer
Har du tidigare arbetat som servicetekniker och känner dig redo för nästa utmaning? Till spännande kund i Motala söker vi nu en servicetekniker för traktorer, vallmaskiner, lastmaskiner och redskap. Uppdraget är på konsultbasis med önskad start omgående och förväntas pågå minst 6 månader med goda chanser till övertag för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som servicetekniker kommer du arbeta med att färdigställa nya maskiner för leverans till slutkund och reparera kundägda maskiner och redskap. Du kommer också att utföra och planerad service och förebyggande underhåll på de flesta förekommande maskiner och redskap inom lantbrukssektorn. Rollen kommer innebära en blandning av rent mekaniskt skruvande, arbete med datorer, precisionsodling-system samt diverse integrerade hjälpsystem.

Vem är du?
För att passa i roller ser vi att du har relevant utbildning inom området, alternativt beprövad erfarenhet inom liknande roller. Har du tidigare arbetat mot lantbruksmaskiner, eller besitter goda kunskaper inom el, hydraulik och elektronik, är detta meriterande. Som person ser vi att du trivs med att arbeta i högt tempo där du har stort egenansvar, men samtidigt är en lagspelare med stort kundfokus. Då du kommer åka ut till kund är B-körkort ett krav för tjänsten. Du talar och skriver även obehindrat på så väl svenska som engelska.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Servicetekniker till Nellemann Machinery!

Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av montering? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss. Tjänste... Visa mer
Är du en tekniskt kunnig person med erfarenhet av montering? Då har du nu chansen att bli en del av Nellemann Machinery - en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Nellemann Machinery bygger för framtiden och är redo för vidareutveckling och tillväxt på en spännande marknad och söker dig som vill utveckla detta vidare tillsammans med oss. Tjänsten är ett konsultuppdrag till och med årsskiftet, positionerat i Skänninge
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att som mekaniker hantera ärenden relaterade till våra maskiner. Det innebär bland annat montering av nya maskiner samt visst utförande av service på befintliga maskiner. Utöver detta kan vissa fältarbeten förekomma, då du åker ut på serviceärenden ute hos kund. El och hydraulik är centrala delar i ditt arbete och du kommer att erbjudas ett stort ansvar för att upprätthålla en fortsatt god kvalité på service. Utöver montering och service ingår arbete med programvara för maskinerna, du bör därför ha goda IT-kunskaper.

Vem är du?
Vi söker dig som har viss erfarenhet av montering och service, gärna av tunga maskiner såsom entreprenadmaskiner. Du är sedan tidigare bekant med el och hydraulik och har en förståelse för och kan läsa el- och hydraulikscheman. I och med att en del kundkontakter förekommer ser vi gärna att du har ett gott bemötande och är orädd att knyta nya kontakter. Du är en social person med en positiv inställning till arbetet och är villig att bidra såväl som ta del av befintlig kunskap och lära dig vidare.

Ett krav är att du har B körkort, även gärna BE. Du talar och skriver obehindrat på engelska. Utöver detta har du god datorvana och förståelse för programmering kopplat till tunga maskiner.

Om verksamheten
Nellemann Machinery är en av Skandinaviens största leverantörer av professionella maskiner och tillbehör för skötsel och underhåll av väg- och gräsytor samt lantbruksmaskiner. Vi levererar till hela Skandinavien och säljer de mest attraktiva produkterna på marknaden.

Nellemann Machinery tog över import och försäljning av Kubota i Skandinavien under 2017. Nellemann-koncernen har även verksamhet inom import, försäljning och service av Aston Martin, Kia och Isuzu samt försäljning och service av Volvo i Danmark. Visa mindre