Lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Motala

Se lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Motala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Motala som finns hos arbetsgivaren.

Löneadministratör

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Stöd och utveckling, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.

Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.


Löneenheten är en del av HR och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro och reseräkningar samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, rättningar av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
Formella kompetenser:

• Stor dator- och systemvana samt van användare av Office-paketet med fokus på Excel
• Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Har erfarenhet av löneadministration
• Uttagen gymnasieexamen
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av löneadministration inom offentlig verksamhet.

Personliga kompetenser:

• Har en mycket bra samarbetsförmåga
• Är strukturerad och gillar ordning och reda
• Har förmåga att motivera dig själv och har energi och engagemang i ditt arbete
• Trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Löneadministratör/ekonomiassistent till Zehnder Group i Motala

Ansök    Aug 21    Experis AB    Löneadministratör
Har du erfarenhet av rollen som löneadministratör och vill ta nästa steg i karriären? Är du noggrann, en stjärna på att samarbeta och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker till Zehnder Group i Motala. Läs mer om tjänsten och ansök nedan! Om Zehnder Group Zehnder Group omsätter mer än 8 miljarder kronor och har 3 850 anställda och 17 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande till... Visa mer
Har du erfarenhet av rollen som löneadministratör och vill ta nästa steg i karriären? Är du noggrann, en stjärna på att samarbeta och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker till Zehnder Group i Motala. Läs mer om tjänsten och ansök nedan!

Om Zehnder Group

Zehnder Group omsätter mer än 8 miljarder kronor och har 3 850 anställda och 17 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008.

Läs mer på www.zehnder.se

Om tjänsten

Du får ett omväxlande arbete som innehåller både löne-, ekonomi- och HR-administration. Vidare kommer du att hantera administration av bolagens bilar, posthantering samt rapportering av statistik till moderbolaget i Schweiz. Du supporterar den nordiska organisationen i Zehnders stödsystem som hanterar löner, körjournaler och utläggsrapportering och är även involverad i onboarding av nya medarbetare.

Vi söker dig som har

* Utbildning inom löneadministration eller likvärdiga erfarenheter inom området
* Arbetslivserfarenhet inom löneområdet och inom arbetsrätt/kollektivavtal
* Grundläggande redovisningskunskaper
* Vana av att jobba med Officepaketet och lönesystem
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du noggrann, ansvarstagande och professionell med ett strukturerat arbetssätt. Du har ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt med fokus på ständiga förbättringar. Vi ser att du är van att samarbeta och skapa såväl goda relationer som förtroende med din omgivning. Du har ett öga för detaljer och trivs i en roll med många kontaktytor.

Välkommen till ett trevligt gäng i Motala!

Om rekryteringsprocessen

I denna rekrytering samarbetar Zehnder med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Ellinor Hök, 0722035534 alternativt [email protected]

Urval och intervjuer sker efter vecka 33, då vi befinner oss mitt i semesterperioden.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Löneadministratör/ekonomiassistent till Zehnder Group Motala

Ansök    Jul 13    Experis AB    Löneadministratör
Har du erfarenhet av rollen som löneadministratör och vill ta nästa steg i karriären? Är du noggrann, en stjärna på att samarbeta och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker till Zehnder Group i Motala. Läs mer om tjänsten och ansök nedan! Om Zehnder Group Zehnder Group omsätter mer än 8 miljarder kronor och har 3 850 anställda och 17 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande till... Visa mer
Har du erfarenhet av rollen som löneadministratör och vill ta nästa steg i karriären? Är du noggrann, en stjärna på att samarbeta och trivs med varierande arbetsuppgifter? Då kan det vara dig vi söker till Zehnder Group i Motala. Läs mer om tjänsten och ansök nedan!

Om Zehnder Group

Zehnder Group omsätter mer än 8 miljarder kronor och har 3 850 anställda och 17 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solutions inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler. Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerade till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008.

Läs mer på www.zehnder.se

Om tjänsten

Du får ett omväxlande arbete som innehåller både löne-, ekonomi- och HR-administration. Vidare kommer du att hantera administration av bolagens bilar, posthantering samt rapportering av statistik till moderbolaget i Schweiz. Du supporterar den nordiska organisationen i Zehnders stödsystem som hanterar löner, körjournaler och utläggsrapportering och är även involverad i onboarding av nya medarbetare.

Vi söker dig som har

* Utbildning inom löneadministration eller likvärdiga erfarenheter inom området
* Arbetslivserfarenhet inom löneområdet och inom arbetsrätt/kollektivavtal
* Grundläggande redovisningskunskaper
* Vana av att jobba med Officepaketet och lönesystem
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du noggrann, ansvarstagande och professionell med ett strukturerat arbetssätt. Du har ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt med fokus på ständiga förbättringar. Vi ser att du är van att samarbeta och skapa såväl goda relationer som förtroende med din omgivning. Du har ett öga för detaljer och trivs i en roll med många kontaktytor.

Välkommen till ett trevligt gäng i Motala!

Om rekryteringsprocessen

I denna rekrytering samarbetar Zehnder med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Ellinor Hök, 0722035534 alternativt [email protected]

Urval och intervjuer sker efter vecka 33, då vi befinner oss mitt i semesterperioden.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Personalsamordnare

Att bo i Motala är att välja ett vattennära boende i bra prisklass, med närhet till det mesta. Det kallar vi vardagslyx! På bekvämt cykelavstånd nås så väl natur och stadsliv. Tillsammans med ett bekvämt pendlingsavstånd till Linköping och andra större städer ger det goda möjligheter till ett rikt liv. Välkommen till https://motalasjostad.se/ Medicinska specialistkliniken (MSK) på Lasarettet i Motala, bedriver en bred internmedicinsk verksamhet med aku... Visa mer
Att bo i Motala är att välja ett vattennära boende i bra prisklass, med närhet till det mesta.

Det kallar vi vardagslyx! På bekvämt cykelavstånd nås så väl natur och stadsliv. Tillsammans med ett bekvämt pendlingsavstånd till Linköping och andra större städer ger det goda möjligheter till ett rikt liv. Välkommen till https://motalasjostad.se/

Medicinska specialistkliniken (MSK) på Lasarettet i Motala, bedriver en bred internmedicinsk verksamhet med akutmottagning, 55 vårdplatser, specialistmottagningar samt specialiserad hemsjukvård så väl palliativ som akut. Vi har det mindre sjukhusets fördelar med en vänlig och familjär atmosfär, korta beslutsvägar och en stor vilja att vidareutveckla våra arbetssätt.

En av klinikens erfarna personalsamordnare går i pension efter sommaren och vi söker nu hennes efterträdare. Som personalsamordnare kommer du att tillhöra klinikens administrativa enhet som består av cirka 30 medarbetare varav 6 arbetar som personalsamordnare.  

Vill du bli en av oss – välkommen med din ansökan!



Arbetsbeskrivning
I rollen som personalsamordnare är du en viktig nyckelperson på vår klinik och har ofta den första viktiga kontakten med olika medarbetare och studenter. Din insats är betydelsefull för en god och patientsäker vård genom att säkerställa att klinikens medarbetare får en god arbetsmiljö genom god schemaplanering och bra introduktion.

Du kommer att ingå i ett team av flera personalsamordnare, men arbetar främst som  personaladministrativt stöd till vårdenhetschefer och medarbetare på MAVA/MOA. Där kommer du att:

- Arbeta i personaladministrativa IT-stöden Heroma och Tessa.
- Medverka i schemaplanering (semester och utbildningsplanering)
- Hantera enhetens bemanningssituation på ett sådant sätt att bemanningsplaneringen sätts i relation till arbetsbelastning och en god hushållning.
- Hantera korttidsfrånvaro.
- Bistå i personaladministrativa uppgifter såsom anställningsunderlag med mera.
- Planera för nyanställda och introducera i Heroma Webb och Kom och Gå.
- Ansvara för sjuktelefon enligt schema.

Som personalsamordnare arbetar du dagtid på vardagar, men det kan bli aktuellt med arbete även kvällar och helger. #LI-Onsite 

Utbildning och erfarenhet
Vi ser gärna att du har en formell utbildning och erfarenhet inom personaladministration. Du bör ha goda kunskaper om arbetsrätt och regler inom arbetslivet.

Vi söker efter dig som är en fena på olika IT-system och digitala lösningar och att du har formell kompetens och erfarenhet av att arbeta i Heroma och Tessa samt är van att arbeta i olika Officeprogram. För att lyckas i rollen behövs även goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
I rollen som personalsamordnare finns det en stor variation av arbetsuppgifter och den ena dagen är inte den andra lik. Det är därför av vikt att du är en lösningsorienterad och serviceinriktad person som har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjlighet i förändringar.

Samtidigt är du trygg som person och har förmåga att skilja det personliga och det professionella i dina relationer.  Du ser till helheten, har en god pedagogisk förmåga och vägleder övertygande chefer och medarbetare om lagar och regler kring arbetstid och schemaläggning, genom att vara bra på att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett smidigt sätt.

Ansökan och anställning
Läs gärna om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner hos oss. 


Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.


Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal. Visa mindre

Löneadministratör (Vik)

Ansök    Mar 6    Motala kommun    Löneadministratör
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förval... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.

Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Löneenheten är en del av HR och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör för ett vikariat till Motala kommuns löneenhet.
Som löneadministratör arbetar du både med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, reseräkningar och intyg, samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, kontroll av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar totalt mer än 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering.


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga. Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har god datorvana och lär dig snabbt nya system.

Du organisera och planerar ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du sätter upp tidsramar och håller deadlines.

Du tänker i nya banor och finner nya lösning på både gamla och nya problem. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

Arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Du har förmågan att förstå olika aspekter av ett problem och kan hitta ideala lösningar på ett effektivt sätt. Du löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna. Du ser logik och samband i komplex information eller miljö.

Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt är krav.


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Är du vår nästa Payroll Specialist?

Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med fantastisk framåtanda, kompetens i toppklass och de trevligaste och mest hjälpsamma kollegorna? Då är det just dig vi söker. Välkommen till Sveriges härligaste löneteam med marknadens bästa kunder! Nu utökar vi personalstyrkan på vårt lönecenter Flex S... Visa mer
Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med fantastisk framåtanda, kompetens i toppklass och de trevligaste och mest hjälpsamma kollegorna? Då är det just dig vi söker. Välkommen till Sveriges härligaste löneteam med marknadens bästa kunder!
Nu utökar vi personalstyrkan på vårt lönecenter Flex Services för att kunna möta upp mot efterfrågan på våra tjänster. Därför söker vi dig som har kunskap inom löneområdet och är intresserad av att vara vår expert på ett av landets mest använda personalsystem Flex HRM. Tjänsten är placerad i Motala.
Flex Services filosofi bygger på att erbjuda ett riktigt vasst kunderbjudande som kombinerar det mest innovativa inom HRM-system med de mest flexibla lönetjänsterna som kan skalas upp eller ner efter kundens behov. Till detta kan vi lägga en stor dos av samlad expertis, ett fantastiskt engagemang och en genuin vilja att tillsammans lösa våra kunders vardagsutmaningar – vilket gör oss till en pålitlig och omtyckt partner med en kundbas som växer rekordsnabbt. Vill du också bli en del av detta framgångskoncept? Då ska du läsa vidare!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i Sveriges modernaste kompletta personalplattform; Flex HRM. Tjänsten innefattar ett tätt samarbete med kund, att supporta i försystem, beräkna och utföra en lönekörnings alla moment och leverera önskade underlag tillbaka till kund. I tjänsten ingår också att vara med och bygga upp Flex Services och tillsammans med teamet skapa hållbara strategier och rutiner.
Som medarbetare hos oss erbjuds du en väl genomtänkt onboarding samt kontinuerlig coachning och utbildning av professionella kollegor via vårt program Flex Academy.
Om dig
För att du ska trivas och lyckas i ditt dagliga arbete hos oss är det mycket viktigt att du har god kunskap inom lön- och personalområdet. Det innebär att du inte har några problem att besvara frågeställningar som dessa:
Varför skiljer min semesterlön från föregående år, eller Hur kan jag bara få 12 dagars betald semester i år?
Jag ska jobba varannan vecka 75% mån-tors, och den andra veckan 50% onsdag em, torsdag och fredag. Kan ni fixa det?
Vi saknar kostnadsställen på konto 7011, är det något ni kan lösa?
Vad kostar den här anställde mig?
Kalle fick en bil för tre månader sedan och vi har glömt bort att meddela detta, hur gör vi nu?

Inga konstigheter? Då är du rätt person för oss!
Vi önskar också att du:
Har erfarenhet av löneadministration och personaladministrativa system
Har kunskap inom löneprocessens alla faser
Är van vid kundkontakter
Är kreativ och har intresse för problemlösning

Om oss
På Flex Applications jobbar vi engagerat mot samma mål. Vi ska leverera Sveriges bästa kompletta lösning för personaladministration med fokus på reseräkningar, bemanning, tid, lön och HR-system. Vi har en stor kundbas, en fantastisk produktportfölj och är en av de ledande leverantörerna i vår bransch. I dagsläget?har vi cirka 7?000 företag och 600 000?användare som använder ett eller flera av våra system. Flex Services, som är ett dotterbolag till Flex Applications, tillhandahåller tjänster inom lön- och personaladministration.
Vad säger våra medarbetare?
”Det är ett väldigt trevligt företag med en bra stämning. Även i denna pandemitid, när de flesta arbetar hemifrån, så får man intrycket att alla är oerhört hjälpsamma. Och jag tycker det är kul med ett företag som går fort framåt och ständigt utvecklar sig! Det roligaste med jobbet som lönespecialist är att jag ständigt får lära mig nytt och att det alltid finns utmaningar där man får fråga sig fram och diskutera. Och såklart gemenskapen med kunder och arbetskamrater.”
Att jobba på Flex
Ett roligt och utvecklande arbete
På Flex har vi varierande och stimulerande arbetsuppgifter, där varje del är lika viktig i vår strävan efter att leverera de bästa lösningarna för våra kunder och bidra till en smartare och effektivare personaladministration.
Karriärmöjligheter
Vi är en växande organisation och söker ständigt nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Allt eftersom företaget blir större tillkommer fler roller, och fler ansvarsområden synliggörs. Då vi också är ett kunskapsföretag satsar vi på kontinuerlig kompetensutveckling av medarbetarna med olika kurser och utbildningar.
Centrala kontor
Alla våra kontor ligger centralt, i fräscha lokaler, med goda möjligheter att ta sig dit med kollektivtrafiken och ett stort utbud av lunchrestauranger runt hörnet.
Förmåner
Vi vill att våra anställda tar hand om sig och vi vet att arbetet vinner på att du mår bra.
Som anställd får du därför ett generöst friskvårdsbidrag. Dessutom har du även tillgång till en förmånsportal som innehåller en mängd olika förmåner. Du väljer själv vad som passar dig. Flex månar om dig som anställd!
Korta beslutsvägar
På Flex går det ofta undan. Vi har snabba beslutsvägar och ser mycket positivt på engagemang och egna initiativ.
Gemenskap
En härlig gemenskap med högt i tak och mycket humor. Vår kultur bygger på entusiasm, kompetens och utmaningar som vi löser tillsammans. Vi har en årlig kickoff –höjdpunkten enligt många. Andra trevligheter är korpfotboll, innebandy, personalfester och självklart en hel del spontana after works. Visa mindre

Löneadministratör

Ansök    Feb 17    Motala kommun    Löneadministratör
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, Arbetsgivarstöd, Kommunikation samt Planering och uppföljn... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, Arbetsgivarstöd, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Löneenheten är en del av Arbetsgivarstöd och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro och reseräkningar samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, rättningar av tidrapportering, arkivering samt tar fram intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som har:

• har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• är strukturerad och gillar ordning och reda
• vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• har förmåga att motivera dig själv och ha energi och engagemang i ditt arbete
• är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde

Vi vill dessutom att du har:
• Stor dator- och systemvana
• Har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Har erfarenhet av löneadministration
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av löneadministrativt arbete inom offentliga sektor
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har intresse av löneadministration och digitalisering


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Är du vår nästa Payroll Specialist?

Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med fantastisk framåtanda, kompetens i toppklass och de trevligaste och mest hjälpsamma kollegorna? Då är det just dig vi söker. Välkommen till Sveriges härligaste löneteam med marknadens bästa kunder! Nu utökar vi personalstyrkan på vårt lönecenter Flex S... Visa mer
Vill du spela en viktig roll och vara med och göra skillnad för kunder? Är du intresserad av smarta digitala lösningar som förenklar vardagen för tusentals människor? Lockas du dessutom av en arbetsplats med fantastisk framåtanda, kompetens i toppklass och de trevligaste och mest hjälpsamma kollegorna? Då är det just dig vi söker. Välkommen till Sveriges härligaste löneteam med marknadens bästa kunder!
Nu utökar vi personalstyrkan på vårt lönecenter Flex Services för att kunna möta upp mot efterfrågan på våra tjänster. Därför söker vi dig som har kunskap inom löneområdet och är intresserad av att vara vår expert på ett av landets mest använda personalsystem Flex HRM. Tjänsten är placerad i Motala.
Flex Services filosofi bygger på att erbjuda ett riktigt vasst kunderbjudande som kombinerar det mest innovativa inom HRM-system med de mest flexibla lönetjänsterna som kan skalas upp eller ner efter kundens behov. Till detta kan vi lägga en stor dos av samlad expertis, ett fantastiskt engagemang och en genuin vilja att tillsammans lösa våra kunders vardagsutmaningar – vilket gör oss till en pålitlig och omtyckt partner med en kundbas som växer rekordsnabbt. Vill du också bli en del av detta framgångskoncept? Då ska du läsa vidare!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i Sveriges modernaste kompletta personalplattform; Flex HRM. Tjänsten innefattar ett tätt samarbete med kund, att supporta i försystem, beräkna och utföra en lönekörnings alla moment och leverera önskade underlag tillbaka till kund. I tjänsten ingår också att vara med och bygga upp Flex Services och tillsammans med teamet skapa hållbara strategier och rutiner.
Som medarbetare hos oss erbjuds du en väl genomtänkt onboarding samt kontinuerlig coachning och utbildning av professionella kollegor via vårt program Flex Academy.
Om dig
För att du ska trivas och lyckas i ditt dagliga arbete hos oss är det mycket viktigt att du har god kunskap inom lön- och personalområdet. Det innebär att du inte har några problem att besvara frågeställningar som dessa:
Varför skiljer min semesterlön från föregående år, eller Hur kan jag bara få 12 dagars betald semester i år?
Jag ska jobba varannan vecka 75% mån-tors, och den andra veckan 50% onsdag em, torsdag och fredag. Kan ni fixa det?
Vi saknar kostnadsställen på konto 7011, är det något ni kan lösa?
Vad kostar den här anställde mig?
Kalle fick en bil för tre månader sedan och vi har glömt bort att meddela detta, hur gör vi nu?

Inga konstigheter? Då är du rätt person för oss!
Vi önskar också att du:
Har erfarenhet av löneadministration och personaladministrativa system
Har kunskap inom löneprocessens alla faser
Är van vid kundkontakter
Är kreativ och har intresse för problemlösning

Om oss
På Flex Applications jobbar vi engagerat mot samma mål. Vi ska leverera Sveriges bästa kompletta lösning för personaladministration med fokus på reseräkningar, bemanning, tid, lön och HR-system. Vi har en stor kundbas, en fantastisk produktportfölj och är en av de ledande leverantörerna i vår bransch. I dagsläget?har vi cirka 7?000 företag och 600 000?användare som använder ett eller flera av våra system. Flex Services, som är ett dotterbolag till Flex Applications, tillhandahåller tjänster inom lön- och personaladministration.
Vad säger våra medarbetare?
”Det är ett väldigt trevligt företag med en bra stämning. Även i denna pandemitid, när de flesta arbetar hemifrån, så får man intrycket att alla är oerhört hjälpsamma. Och jag tycker det är kul med ett företag som går fort framåt och ständigt utvecklar sig! Det roligaste med jobbet som lönespecialist är att jag ständigt får lära mig nytt och att det alltid finns utmaningar där man får fråga sig fram och diskutera. Och såklart gemenskapen med kunder och arbetskamrater.”
Att jobba på Flex
Ett roligt och utvecklande arbete
På Flex har vi varierande och stimulerande arbetsuppgifter, där varje del är lika viktig i vår strävan efter att leverera de bästa lösningarna för våra kunder och bidra till en smartare och effektivare personaladministration.
Karriärmöjligheter
Vi är en växande organisation och söker ständigt nya medarbetare som vill vara med på vår resa. Allt eftersom företaget blir större tillkommer fler roller, och fler ansvarsområden synliggörs. Då vi också är ett kunskapsföretag satsar vi på kontinuerlig kompetensutveckling av medarbetarna med olika kurser och utbildningar.
Centrala kontor
Alla våra kontor ligger centralt, i fräscha lokaler, med goda möjligheter att ta sig dit med kollektivtrafiken och ett stort utbud av lunchrestauranger runt hörnet.
Förmåner
Vi vill att våra anställda tar hand om sig och vi vet att arbetet vinner på att du mår bra.
Som anställd får du därför ett generöst friskvårdsbidrag. Dessutom har du även tillgång till en förmånsportal som innehåller en mängd olika förmåner. Du väljer själv vad som passar dig. Flex månar om dig som anställd!
Korta beslutsvägar
På Flex går det ofta undan. Vi har snabba beslutsvägar och ser mycket positivt på engagemang och egna initiativ.
Gemenskap
En härlig gemenskap med högt i tak och mycket humor. Vår kultur bygger på entusiasm, kompetens och utmaningar som vi löser tillsammans. Vi har en årlig flerdagars-kickoff –höjdpunkten enligt många. Andra trevligheter är korpfotboll, innebandy, personalfester och självklart en hel del spontana after works. Visa mindre

Lönespecialist med pensionsansvar

Ansök    Mar 18    Motala kommun    Löneadministratör
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltn... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Löneenheten är en del av HR och består av 17 medarbetare. Löneenheten leds av en lönechef. Enheten ansvarar för kommunens löneadministration, lönesystem, personalarkiv, pension och kollektivavtalade försäkringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en pensionsansvarig lönespecialist till vår löneenhet.
Som pensionsansvarig lönespecialist kommer du att ingå i en grupp med lönespecialister, löneadministratörer och systemförvaltare. Du kommer att arbeta med löneadministration där fokus kommer ligga på att självständigt ansvara för att utveckla administration och information av pensioner och försäkringar inom Motala kommun. Det innefattar samtliga delar inom kommunens pensionsadministration som rapportering av pension, pensionsavgångar, ge stöd och support till kommunernas medarbetare i pensionsfrågor, kontakter med andra myndigheter, planera och boka informationsträffar samt hålla utbildningar, ta fram och uppdatera informationsmaterial samt hantering av pensionsskuldsberäkning. Tillämpning och tolkning av pensionsavtal för kommuner och landsting samt omvärldsbevakning är också en viktig del av tjänsten. Du kommer också att arbeta med löpande löneadministration. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering, du kommer bli delaktig i det fortsatta arbetet. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.


KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som lönespecialist hos oss tror vi att du:
• Är självgående och kan driva arbetet framåt i den takt som krävs
• Trivs med förändringar då vi arbetar med att ständigt förändra och utveckla vår pensions- och löneprocess
• Har förmågan och tycker om att pedagogiskt förklara de ibland svårtolkade pensionsreglerna
• Är tydlig i din kommunikation
• Tycker om att arbeta med siffror och är ansvarsfull
• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• Är strukturerad och klarar av balansen mellan kvalitet och effektivitet
• Är analytisk då det är viktigt att kunna göra rimlighetsbedömningar av underlag och se helheten
• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• Är stresstålig och gillar att arbeta i ett stundtals högt tempo
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Vi vill dessutom att du har:
• Stor dator- och systemvana
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
• Uttagen gymnasieexamen
• Har ett intresse för pension och försäkringsfrågor
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (minst 1 år) eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Har bred erfarenhet av löneadministration


Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av pensionsadministration inom löneyrket
• Har kunskap i gällande pensionsavtal för kommunal sektor
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation



ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Löneadministratör/ekonomiassistent till Zehnder Group Motala AB

Ansök    Jul 7    Experis AB    Löneadministratör
Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerad till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. www.zehnder.se Zehnder Group omsätter mer än 6 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3 500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solution inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerloka... Visa mer
Clean Air Solutions utveckling och produktion är koncentrerad till Motala där produktionsanläggningen har funnits sedan 2008. www.zehnder.se

Zehnder Group omsätter mer än 6 miljarder kronor och har 25 försäljningsorganisationer, 3 500 anställda och 14 produktionsanläggningar världen över. Enheten Clean Air Solution inom Zehnder är ledande tillverkare av luftreningsaggregat för rening av skadliga partiklar i arbetsmiljö, främst för industri och lagerlokaler.

Är du en löneadministratör som vill utvecklas i din karriär?

Arbetsbeskrivning

Du får ett omväxlande arbete som innehåller både löne,ekonomi och viss HR-administration. Vidare kommer du att hantera, scanning av fakturor, posthantering samt administration av bolagens bilar. Du supporterar den nordiska organisationen i Zehnders stödsystem som hanterar löner, körjournaler och utläggsrapportering.

Vem är du?

För tjänsten som löneadministratör har du utbildning inom löneadministration eller har likvärdiga erfarenheter inom området. Vidare har du arbetslivserfarenhet inom löneområdet och arbetsrätt samt grundläggande redovisningskunskaper. Vi ser att du är van att samarbeta och skapa såväl goda relationer som förtroende med din omgivning. Du kan kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. Du är en van användare av Office-paketet och lönesystem.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och professionell med ett strukturerat arbetssätt. Du har ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt med fokus på ständiga förbättringar.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen till ett trevligt gäng i Motala!

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Zehnder med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected].

Urval och intervjuer sker efter vecka 34, då vi befinner oss mitt i semesterperioden

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Bemanningskoordinator

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. ARBETSUPPGIFTER Nu välkomnar vi en koordinator som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i en stödjande funktion för chef och medarbetare inom äldreomsorgen. Som koordinator f... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

ARBETSUPPGIFTER
Nu välkomnar vi en koordinator som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter i en stödjande funktion för chef och medarbetare inom äldreomsorgen. Som koordinator får du en central och värdefull roll på vår bemanningsenhet vilken innebär att du kommer ha många bollar i luften. Arbetet är varierande och föränderligt då bemanningsenheten svarar på verksamhetens olika behov av vikarier. I rollen krävs att se äldreomsorgens helhetsbehov och bemanningsenhetens roll i verksamheten. Ditt ansvarsområde är att tillsammans med oss fortsätta att utveckla bemanningsverksamheten inom äldreomsorgen. Du arbetar nära enhetschefen och kan vara den som företräder bemanningsenheten i olika frågor. Du kommer att fungera som ett personaladministrativt stöd och ha ett nära samarbete med chefer, administratörer samt HR-partners. I tjänsten ingår att följa upp bemanningen och vara ett stöd till bemanningschef i rehabiliteringsprocesser vilket förutom samtal med medarbetare även innebär kontakter och samordning tillsammans med andra samarbetspartners och myndigheter. Du kommer också delvis ansvara för bemanning och schemaläggning i form av rekrytering av vikarier och planering inför semesterperioder samt arbeta för att äldreomsorgen ska ha en bibehållen hög grad av utbildade undersköterskor i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskola eller universitetsutbildning med inriktning personal och arbetslivsfrågor eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det ställs krav på att du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i svenska både i tal och skrift. Goda datakunskaper är en förutsättning för tjänsten samt lätt för att lära dig system och program. Du skall ha erfarenhet av att arbeta med rehabiliteringsprocessens olika delar samt samverkan med myndigheter och andra samverkanspartners med gemensamma intressen. Då tjänsten kommer innebära flertalet individuella samtal är det önskvärt med utbildning i samtalsmetodik.
Som person är du engagerad och bidrar till delaktighet och samsyn. Du uttrycker en positiv syn till verksamheten och handlar lojalt med fattade beslut och relevanta styrdokument. Du tycker om att ta kontakter och bygga upp nya samarbeten i gemensamma frågor. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan självständigt driva processer vidare. Du kan strukturera och prioritera i arbetsuppgifter samt förhålla dig till tidsramar. Du ser möjligheter i förändringar, anpassar dig och trivs med ett flexibelt arbete. Det är viktigt att du är samarbetsvillig och lyhörd, kommunicerar samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt.


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Är du erfaren schemaplanerare?

#jobbjustnu Är du van med planering av hemtjänstinsatser? Då är det kanske dig vi letar efter! Empati Omsorg är ett väletablerat företag i Motala som står för en personligt anpassad omvårdnad med service av hög kvalité och kontinuitet. Det är viktigt för oss att våra kunder bemöts med respekt, ödmjukhet och förståelse. Det är även viktigt för oss att våra kunder är delaktiga och självbestämmande i utformningen av insatserna. Allt detta i syfte för att... Visa mer
#jobbjustnu


Är du van med planering av hemtjänstinsatser? Då är det kanske dig vi letar efter!


Empati Omsorg är ett väletablerat företag i Motala som står för en personligt anpassad omvårdnad med service av hög kvalité och kontinuitet.
Det är viktigt för oss att våra kunder bemöts med respekt, ödmjukhet och förståelse. Det är även viktigt för oss att våra kunder är delaktiga och självbestämmande i utformningen av insatserna. Allt detta i syfte för att erbjuda en hemtjänst med det bästa tänkbara stödet.


Vi söker dig som är en ansvarstagande person som gillar utmaningen i att lägga pussel. Du kommer arbeta i ett team på kontoret där din roll kommer vara att sköta den dagliga planeringen.


Planeringen är ett levande dokument som ändras över dagen då larm, avbokningar och påbokningar kommer. Du behöver ha full förståelse över att det som är planerat kommer att ändras flera gånger och du ser inget konstigt med det utan planerar då om ännu en gång då det är det som är jobbet.


Vi arbetar i programmet Carefox. Det är inget krav att du arbetat i det programmet men du ska ha arbetet innan i något planeringsprogram avsätt för hemtjänst.


Du kommer ha två kollegor som kan stötta dig i ditt arbete. Din roll kommer främst vara den närliggande planeringen för att avlasta de andra planerarna.


Vi söker dig som tidigare arbetat med just planering i hemtjänsten.


Vi kan erbjuda en trevlig arbetsmiljö. Friskvårdspeng och en betald friskvårdstimme varannan vecka. Möjlighet till viss flexibilitet i arbetstider. Visa mindre

Lönespecialist

Ansök    Dec 30    Motala kommun    Löneadministratör
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, Arbetsgivarstöd, Kommunikation samt Planering och uppföljn... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, Arbetsgivarstöd, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en lönespecialist till vår löneenhet. Som lönespecialist kommer du att ingå i ett team tillsammans med en annan lönespecialist och flera löneadministratörer. Som lönespecialist arbetar du både med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, reseräkningar, intyg samtidigt som du har ett övergripande ansvar för kvalitetskontroller, planering och arbetsfördelning samt att leda teamet. Du supportar också dina kollegor och svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som lönespecialist hos oss söker vi dig som:

• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor

• Är strukturerad och gillar ordning och reda samt att planera, fördela och lägga upp arbetet

• Har förmåga att motivera och leda dig själv och andra, ta egna initiativ och ha energi och engagemang i ditt arbete

• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering

• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen

• Trivs med förändringar då vi arbetar med att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation

• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer

• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad

• Då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde


Vi vill dessutom att du har:

• Stor dator- och systemvana

• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift

• Har bred erfarenhet och flera års erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor

• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel

• Uttagen gymnasieexamen


Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation

• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration eller motsvarande arbetsuppgifter inom socialförvaltning

• Erfarenhet av arbetsledning, samordning eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig

• Vidare är det även viktigt att du har intresse, motivation och drivkraft för löneadministration och digitalisering

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Lönespecialist

Ansök    Apr 22    Motala kommun    Löneadministratör
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av områdena IT, Verksamhetsstöd, Strategisk samhällsplanering, administration, kommunikation samt process- och organisationsutveckling. Förva... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av områdena IT, Verksamhetsstöd,
Strategisk samhällsplanering, administration, kommunikation samt process- och organisationsutveckling. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en lönespecialist till vår löneenhet. Som lönespecialist kommer du att ingå i ett team tillsammans med en annan lönespecialist och flera löneadministratörer. Som lönespecialist arbetar du både med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, reseräkningar, intyg samtidigt som du har ett övergripande ansvar för kvalitetskontroller, planering och arbetsfördelning samt att leda teamet. Du supportar också dina kollegor och svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som lönespecialist hos oss söker vi dig som:

• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• Är strukturerad och gillar ordning och reda samt att planera, fördela och lägga upp arbetet
• Har förmåga att motivera och leda dig själv och andra, ta egna initiativ och ha energi och engagemang i ditt arbete
• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• Trivs med förändringar då vi arbetar med att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• Då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde

Vi vill dessutom att du har:

• Stor dator- och systemvana
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
• Har bred erfarenhet och flera års erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med löneadministration inom socialförvaltningen med inriktning mot äldreomsorg
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har intresse, motivation och drivkraft för löneadministration och digitalisering



ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Skoladministratör 65% (visstid)

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen.

Verksamhet grundskola/särskola är en del av Bildningsförvaltningen. Verksamheten omfattar 21 grundskolor samt grundsärskola och det totala antalet elever är ca 4500. Fem av grundskolorna är högstadieskolor medan de övriga, med något enstaka undantag, omfattar åk F-6. I verksamheten ingår även fritidshem.

Ekenässkolan (skolår F-6 och fritids) ligger i en mångkulturell stadsdel i Motala vilket gör att vi arbetar mycket med språkutvecklande arbetssätt i alla skolämnen. Vi har flera års erfarenhet av att använda IKT i undervisningen. Vår fritidsverksamhet förlägger regelbundet aktiviteter utomhus och arbetar även med organiserade rastaktiviteter under skoldagen.



ARBETSUPPGIFTER
Du arbetar med att fungera som ett stöd för rektor i ekonomisk uppföljning, bistå med underlag av elevresultat, stöd till personal när det gäller att registrera avvikelser i arbetstiden mm. Du är även skolans kontaktperson för vårdnadshavare vid rapportering av sjukfrånvaro etc.

Du kommer att arbeta både på Ekenässkolan och Fågelsta skola.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten, gärna med administrativ inriktning. Vi ser gärna sökanden med erfarenhet av ekonomi och statistik. Du har god kompetens när det gäller administrativa system och kalkylprogram etc. Du är en person som gärna skapar mervärde i din roll genom att ta egna initiativ att underlätta för rektor och lärare. Du är inte rädd för att lära dig nya uppgifter.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se

Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Lönspecialist

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av områdena IT, Verksamhetsstöd, Strategisk samhällsplanering, administration, kommunikation samt process- och organisationsutveckling. Förva... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av områdena IT, Verksamhetsstöd,
Strategisk samhällsplanering, administration, kommunikation samt process- och organisationsutveckling. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Löneenheten är en del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning och verksamhetsområde Verksamhetsstöd. I verksamhetsområdet ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd, Lön, Redovisning och Upphandling.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en lönespecialist till vår löneenhet. Som lönespecialist kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som lönespecialist arbetar du både med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro, reseräkningar, intyg samtidigt som du har ett övergripande ansvar för kvalitetskontroller, planering och arbetsfördelning i teamet. Du supportar också dina kollegor i lönefrågor och du svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som lönespecialist hos oss söker vi dig som:

• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• Är strukturerad och gillar ordning och reda samt att planera, fördela och lägga upp arbetet
• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• Har förmåga att motivera dig själv och andra, ta egna initiativ och ha energi och engagemang i ditt arbete
• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• Trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• Då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde

Vi vill dessutom att du har:

• Stor dator- och systemvana
• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration i Personec
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
• Erfarenhet för tjänsten av bilaga J, beredskap, årsarbetstid.
• Erfarenhet av anställningar och löneadministration inom socialförvaltningen med inriktning mot social resursverksamhet och socialkontor.
• Har bred erfarenhet av löneadministration och flera års erfarenhet inom offentlig sektor
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen

Det är meriterande om du har:
• Flera års erfarenhet av löneadministration inom offentlig sektor
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har intresse, motivation och drivkraft för löneadministration och digitalisering


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Löneadministratör

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet för ett föräldravikariat under ett år. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag, frånvaro och reseräkningar samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor i vår lönesupport. Du arbetar också med kvalitetskontroller, rättningar av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som:

• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• Är strukturerad och gillar ordning och reda
• Vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• Har förmåga att motivera dig själv och ha energi och engagemang i ditt arbete
• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• Trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• Är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• Då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde

Vi vill dessutom att du har:

• Stor dator- och systemvana
• Erfarenhet av att arbeta i Personec
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Har erfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet av anställningar och löneadministration inom samhällsbyggnad-, teknisk service- samt gemensam ledningsförvaltning
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har intresse av löneadministration och digitalisering


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Löneadministratör

Ansök    Nov 19    Mitta AB    Löneassistent/Lönekontorist
- Mitta är i ett expansivt skede och vår verksamhet finns idag på 14 orter i Sverige med ca 140 anställda inom bolaget. Vår målsättning är att fortsätta vår expansion och växa inom våra fyra affärsområden; geoteknik, laboratorium, mätning och miljö. Vår nuvarande löneadministratör går vidare till ny roll inom HR och därför söker vi hennes ersättare som löneadministratör. Vi erbjuder dig en arbetsplats där alla medarbetare har ett lika värde och där vi b... Visa mer
-

Mitta är i ett expansivt skede och vår verksamhet finns idag på 14 orter i Sverige med ca 140 anställda inom bolaget. Vår målsättning är att fortsätta vår expansion och växa inom våra fyra affärsområden; geoteknik, laboratorium, mätning och miljö.

Vår nuvarande löneadministratör går vidare till ny roll inom HR och därför söker vi hennes ersättare som löneadministratör.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där alla medarbetare har ett lika värde och där vi bemöter varandra, våra kunder och samarbetspartners på ett professionellt, ansvarskännande och lyhört sätt.

Som löneadministratör kommer du att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att se till att tidrapporteringen fungerar som den ska samt att kontrollera exempelvis sjuklöner, tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, pensioner och försäkringar, statistik, kontrolluppgifter, utlägg och reseräkningar. Vidare ingår löpande bokföring av kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare och chefer ute i organisationen.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt lönearbete. Du är självgående, strukturerad och flexibel. Vidare drivs du av en vilja att se möjligheterna till förbättringar både för dig själv men även för våra medarbetare. Du är noggrann, social och arbetar bra tillsammans med andra människor.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt något löne-/personalsystem.

Krav: Körkort B.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med eget ansvar och personlig utveckling.

På Mitta AB brinner vi för att lösa uppgifter och vi är måna om våra anställdas utveckling, både på ett personligt och kompetensmässigt plan. Med stora resurser och hängivenhet är vi företaget som kan lova både våra anställda och kunder en relation som bygger på professionalitet, trygghet och kompetens. Mitta AB är ett kraftigt expanderande företag med en trygg och spännande framtid framför sig. Vi tillhandahåller kvalitativa tjänster inom samhällsbyggnad på ett hållbart sätt, genom ett brett utbud inom geoteknik, laboratorium, mätning, vatten och miljö. Vi sysselsätter över 400 specialister på över 30 orter runt om i Sverige och Finland och fortsätter stadigt att växa.

Arbetsort: Motala

Låter det intressant är du välkommen att skicka in din ansökan senast 2019-12-08. Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta löneadministratör Åsa Karlsson, på tel. 070 620 1108 eller HR-chef Annika Engberg, på tel. 072 522 9330.

Läs gärna mer om oss på www.mitta.se Visa mindre

Löneadministratör

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en löneadministratör till vår löneenhet. Tjänsten avser en tidsbegränsad period om tre månader då vi behöver en tillfällig förstärkning under vårt pågående utvecklingsarbete. Som löneadministratör kommer du att ingå i ett team med lönespecialister och löneadministratörer. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi hanterar ca 5000 löner varje månad. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och digitalisering. Är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som har:

• har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• är strukturerad och gillar ordning och reda
• vill arbeta med löneadministration på ett nytt och modernt sätt då vi satsar på digitalisering
• har förmåga att motivera dig själv och ha energi och engagemang i ditt arbete
• är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde

Vi vill dessutom att du har:

• Erfarenhet av löneadministration
• Stor dator- och systemvana
• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration i Personec
• God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• Du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• Uttagen gymnasieexamen

Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning inom lön på minst ett år
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation
• Vidare är det även viktigt att du har stort intresse av löneadministration och digitalisering


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Lönekonsult / lönespecialist

Vi söker en erfaren lönekonsultLetar vi efter varandra?Vill du jobba med ägarledda företag i en liten snabbfotad organisation, med korta beslutsvägar, högt till tak och tydliga utvecklingsambitioner? Tycker du om kundnära och serviceorienterat arbetssätt där vardagen berikas med nya frågeställningar av skiftande slag hela tiden? Gillar du ett positivt arbetsklimat med fantastiska kollegor? – Jamen, då är det hos oss du vill arbeta! Är du en erfaren lönekon... Visa mer
Vi söker en erfaren lönekonsultLetar vi efter varandra?Vill du jobba med ägarledda företag i en liten snabbfotad organisation, med korta beslutsvägar, högt till tak och tydliga utvecklingsambitioner? Tycker du om kundnära och serviceorienterat arbetssätt där vardagen berikas med nya frågeställningar av skiftande slag hela tiden? Gillar du ett positivt arbetsklimat med fantastiska kollegor? – Jamen, då är det hos oss du vill arbeta! Är du en erfaren lönekonsult med goda kunskaper i Visma Lön? Är du också social, noggrann, kundfokuserad, stresstålig och analytiskt lagd? Vill du ansvara för flera kunder och under hela deras löneprocess? – Jamen, då vill vi att du ska arbeta hos oss!Placering i Motala, Linköping eller Åtvidaberg. Vart vill du arbeta?Har du även kunskap och erfarenhet inom redovisning är det meriterande.Hos oss väntar en spännande tillvaro i trevlig miljö med en verksamhet som är under förändring och tillväxt, vilket innebär stor möjligheter för dig som är driven och vill följa med på bolagets resa. Kom igen – sök!Skicka din ansökan med personligt brev och CV till oss snarast möjligt till: [email protected] arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka oss din ansökan! Visa mindre

Pensionsansvarig lönespecialist

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena ledningsstöd, IT, verksamhetsstöd, verksamhetsservice och strategisk samhällsplanering. Förvaltningen ska på kommunstyr... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena ledningsstöd, IT, verksamhetsstöd, verksamhetsservice och strategisk samhällsplanering. Förvaltningen ska på kommunstyrelsens uppdrag bland annat initiera, driva, samordna och följa upp kommunala strategier. Sammanlagt har förvaltningen ca 90 medarbetare.




ARBETSUPPGIFTER
Som pensionsansvarig lönespecialist kommer du att ingå i en grupp med lönespecialister, löneadministratörer och systemförvaltare. Du kommer att arbeta med löneadministration där fokus kommer ligga på att självständigt ansvara för och utveckla administrationen och informationen av pensioner och försäkringar inom Motala kommun. Det innefattar samtliga delar inom kommunens pensionshantering som rapportering av pension, anmälan av pensionsavgångar, ge stöd och support till kommunens medarbetare i pensionsfrågor, kontakter med andra myndigheter, planera och genomföra informationsträffar och hålla i utbildningar, ta fram och uppdatera informationsmaterial samt administration kring pensionsskuldsberäkning. Tillämpning och tolkning av pensionsavtal för kommuner och landsting samt omvärldsbevakning är också en viktig del av tjänsten. Du kommer också att arbeta med löpande löneadministrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
För att passa i rollen som pensionsansvarig lönespecialist hos oss tror vi att du:

• Är självgående och kan driva arbetet framåt i den takt som krävs
• Trivs med förändringar då vi arbetar med att ständigt förändra och utveckla vår pensions- och löneprocess
• Har förmågan och tycker om att tolka och pedagogiskt förklara de ibland svårtolkade pensionsreglerna
• Är tydlig i din kommunikation
• Tycker om att arbeta med siffror och är ansvarsfull
• Har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• Är strukturerad och klarar av balansen mellan kvalitet och effektivitet
• Är analytisk då det är viktigt att kunna göra rimlighetsbedömningar av underlag och se helheten
• Är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• Är stresstålig och gillar att arbeta i ett stundtals högt tempo
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Vi vill dessutom att du har:

• Stor dator- och systemvana
• Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
• Uttagen gymnasieexamen
• Stort intresse för pension och försäkringsfrågor
• Erfarenhet av löneadministration


Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av pensionsadministration inom löneyrket
• Har kunskap i gällande pensionsavtal för kommunal sektor
• Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi på minst ett år
• Erfarenhet från offentlig sektor, politisk styrd organisation eller annan större organisation


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Vårdadministratör , Psykiatri och Habiliteringsenheten Motala

Habiliteringen ingår som verksamhet i Närsjukvården i västra Östergötland. Vi är en specialiserad verksamhet som erbjuder habiliteringsinsatser till, så väl barn och ungdomar i åldrarna 0-18 år och deras familjer, som till vuxna och deras anhöriga. Vårt upptagningsområde är Motala, Mjölby, Ödeshög, Vadstena och Boxholms kommuner. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta som vårdadministratör i ett team bestående av olika yrkesprofessioner. Dina arbetsuppgi... Visa mer
Habiliteringen ingår som verksamhet i Närsjukvården i västra Östergötland. Vi är en specialiserad verksamhet som erbjuder habiliteringsinsatser till, så väl barn och ungdomar i åldrarna 0-18 år och deras familjer, som till vuxna och deras anhöriga. Vårt upptagningsområde är Motala, Mjölby, Ödeshög, Vadstena och Boxholms kommuner.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta som vårdadministratör i ett team bestående av olika yrkesprofessioner. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ge administrativt stöd till teamet

Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör, gärna med några års erfarenhet av arbete som vårdadministratör/läkarsekreterare och med erfarenhet att arbeta i Cosmic.

Personliga egenskaper
Arbetet ställer krav på att du är strukturerad, kan samarbeta, är kvalitetsmedveten och flexibel. Som person ska du tycka om att arbeta i team, ha god samarbetsförmåga samt kunna bedriva ditt arbete självständigt. Du är en viktig länk i vårdkedjan. Som person är du trygg och stabil och har förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter och prioretera ditt arbete. Vi förutsätter att du är driven och ser möjlighet i att jobba med ständiga förbättringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Tillsvidaretjänst 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde 15 augusti 2019.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Administrativ assistent Malin Allert, 010-104 84 37.
Administrativ assistent Ann-Katrin Andersson, 010-104 84 36.

Facklig företrädare för Vision är Susanne Jarl, 010-104 70 35.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 mars 2019. Intervjuerna kommer att genomföras 5 april 2019. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du under registrering behöver hjälp med systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland Visa mindre

Löneadministratör till Östenssons Livs AB

Är du en serviceinriktad löneadministratör? Har du dessutom ett intresse för livsmedelsbranschen kan nog det här vara drömjobbet för dig! Om kundföretaget Mat och omtanke från trakten! Östenssons är en fristående livsmedelskedja som verkar i Östergötland sedan 1963. Vi har fyra butiker i Motala, två butiker i Vadstena samt en butik i vardera städer Skänninge, Borensberg och Linköping. Företaget har i dagsläget ca 240 anställda. Vi älskar lokal mat och ... Visa mer
Är du en serviceinriktad löneadministratör? Har du dessutom ett intresse för livsmedelsbranschen kan nog det här vara drömjobbet för dig!

Om kundföretaget
Mat och omtanke från trakten! Östenssons är en fristående livsmedelskedja som verkar i Östergötland sedan 1963. Vi har fyra butiker i Motala, två butiker i Vadstena samt en butik i vardera städer Skänninge, Borensberg och Linköping. Företaget har i dagsläget ca 240 anställda. Vi älskar lokal mat och utöver våra personliga butiker har vi en central tillverkningsenhet i Motala. Här finns ett bageri, en styckcentral samt ett kök. Dessa enheter levererar dagligen pinfärska produkter till Östenssons alla butiker. Vi välkomnar dig till en familjär miljö i en lärande organisation där du med lätthet kan nå fram med nya idéer.

Dina arbetsuppgifter
Östenssons Livs söker nu en löneadministratör till huvudkontoret i Motala. I rollen som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen för Östenssons Livs ca 240 anställda. Du kommer vidare hantera nyanställning, semesterberäkning, pension, slutlöner, utläggsredovisning samt övriga förekommande arbetsuppgifter på ett lönekontor.

Din profil
Vi söker dig som har en YH – utbildning inom löneadministration eller motsvarande kunskaper tillförskaffade från arbetslivet. Du som söker kan vara i början av din karriär inom löneadministration eller några års erfarenhet inom området. Som person är du social med stor servicekänsla som gillar att arbeta med lönebearbetning. Vidare tycker du om att arbeta administrativt, strukturerat där du förstår vikten av noggrannhet i ditt arbete.

Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta inom avtalsområden för tjänstemän och kollektivpersonal
- Erfarenhet av lönesystem Flex Lön

Övrig information
Arbetstider: Dagtid, vardagar.
Tjänstgöringsort: Motala
Omfattning: 75% med möjlighet till mer

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Östenssons Livs AB med OnePartnerGroup. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så länge annonsen finns publicerad tar vi emot ansökningar.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Viktoria Martinsson, Rekryteringskonsult [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lön - och HR administratör

Ansök    Apr 2    Mitta AB    Löneadministratör
Mitta AB är idag en av Sveriges största mätkonsulter. Vi är verksamma inom flera affärsområden med huvudfokus på mätning och mätningstjänster, geoteknik, geolab, miljötjänster samt vatten- och marktjänster. Vi finns på flera orter i Sverige med kontor i bland annat Östersund, Gävle, Stockholm, Motala, Linköping, Skövde, Göteborg och Helsingborg. Mitta söker Lön- och HR administratör till en bred och varierande roll. Då tjänsten är ny är det upp till rätt ... Visa mer
Mitta AB är idag en av Sveriges största
mätkonsulter. Vi är verksamma inom
flera affärsområden med huvudfokus
på mätning och mätningstjänster,
geoteknik, geolab, miljötjänster samt
vatten- och marktjänster. Vi finns på
flera orter i Sverige med kontor i bland
annat Östersund, Gävle, Stockholm,
Motala, Linköping, Skövde, Göteborg och Helsingborg.

Mitta söker Lön- och HR administratör till en bred och varierande roll.
Då tjänsten är ny är det upp till rätt person att utforma den tillsammans med HR-chef och Ekonomichef.

Som Lön- och HR administratör kommer du arbeta med hela löneprocessen samt att assistera HR-chefen vid behov av rekrytering/nyanställningar, avslut och övriga anställningsvillkor. Du kommer även att få administrera vårt tidrapporteringssystem. Utöver det ta hand om HR rapporter och diverse rapportering till myndigheter och pensionsbolag.

I din roll som Löne- och HR administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:


• Företagets löneprocess
• Förmåner
• Friskvård
• Administrera och hantera rekrytering/nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor
• Hantera vår personal i tidrapporteringssystem
• Utbildningsadministration
• HR statistik och diverse rapportering

Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt lönearbete och personaladministration. Du är självgående, strukturerad och flexibel. Vidare drivs du av en vilja att se möjligheterna till förbättringar både för dig själv men även för våra medarbetare. Du är noggrann, social och arbetar bra tillsammans med andra människor.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt något löne-/personalsystem.

Meriterande är om du har arbetat med någon form av löpande bokföring och/eller leverantörsreskontra.

Krav: Körkort B.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats med eget ansvar och personlig utveckling.

På Mitta AB brinner vi för att lösa uppgifter och vi är måna om våra anställdas utveckling, både på ett personligt och kompetensmässigt plan. Med stora resurser och hängivenhet är vi företaget som kan lova både våra anställda och kunder en relation som bygger på professionalitet, trygghet och kompetens. Mitta AB är ett kraftigt expanderande företag med en trygg och spännande framtid framför sig. Vi tillhandahåller kvalitativa tjänster inom samhällsbyggnad på ett hållbart sätt, genom ett brett utbud inom geoteknik, laboratorium, mätning, vatten och miljö. Vi sysselsätter över 400 specialister på över 30 orter runt om i Sverige och Finland och fortsätter stadigt att växa.

Arbetsort: Motala

Låter det intressant är du välkommen att skicka in din ansökan senast 2019-04-28. Intervjuer kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Annika Engberg, på tel. 072 5229330 eller ekonomichef Josefin Leoo, på tel. 070 6239045.

Läs gärna mer om oss på www.mitta.se Visa mindre