Lediga jobb som Controller i Motala

Se lediga jobb som Controller i Motala. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Motala som finns hos arbetsgivaren.

Projektcontroller till Vattenfall Services

Ansök    Feb 28    Vattenfall AB    Controller
Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt funge... Visa mer
Företagsbeskrivning
Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!




Jobbeskrivning
Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur. Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi en Projektcontroller som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv. Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Projektcontroller till vårt affärsområde Stationer Projekt som arbetar med stora stationsbyggnadsprojekt. Som Projektcontroller hos oss har du ett stort ansvar för din verksamhets resultat och utveckling, är affärsområdeschefens högra hand och medlem i affärsområdets ledningsgrupp.
Ditt huvuduppdrag är att stötta affärsområdet med projektuppföljning, ekonomisk planering och rapportering. Under året är du sammanhållande för budgetarbete och prognosgenomgångar. I rollen har du ett nära samarbete med affärsområdeschefen, avdelningschefer, projektledare, projektstöd samt enhetscontroller (för enheten Stationer). Du rapporterar till chefen för Controlling.
Dina ansvarsområden:
Arbeta löpande med projektuppföljning, rapportering och ekonomiska frågor inom affärsområdet samt stötta affärsområdeschef i bolagets ekonomiska frågor
Arbeta med prognoser, budget, bokslut och analys av verksamheten samt vara enhetscontrollers förlängda arm i verksamheten avseende ekonomistyrning och kontroll
Delta vid projektavstämningar
Medverka till att skapa ordning och reda vid projektstart, uppföljning och avslut
Bidra till ständiga förbättringar genom att utveckla och effektivisera arbetssätt eller processer som bidrar positivt till verksamhetens resultat





Kravspecifikation
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du strukturerad, pedagogisk och självgående. Du trivs med ett stort ansvar och att leda och utbilda andra. Du har en stark förmåga att bygga relationer och förtroende för att på så sätt få inblick och transparens i din verksamhet. Det är också viktigt att du är affärsmässig med en förståelse för hur handlingar påverkar slutresultat.
Vi söker dig som har:
En ekonomiutbildning, gärna civilekonom eller motsvarande
Erfarenhet av controlling – där du arbetat med verksamhetsstyrning genom analys, budget- och prognosarbete
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av entreprenadbranschen och/eller arbete med större projekt
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Ibland krävs det även att du kommunicerar på engelska vilket du känner dig bekväm med
Goda kunskaper i Microsoft Office - framförallt Excel
Van att arbeta i olika system - hos oss använder vi SAP och Power BI





Ytterligare information
Vi erbjuder
Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur!
Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv.
Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här
Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices
Placeringsort
Affärsområdets uppdrag är nationellt och du kan därför vara placerad på vilken som helst av våra etableringar i Sverige – exempel på orter är Luleå, Umeå, Sundsvall, Solna, Norrköping, Motala, Göteborg, Trollhättan, Malmö eller Kalmar men fler orter är möjliga. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Edvin Bergman Odenius på 072 554 24 68. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Angeliqa Haapanen på 076 224 06 83.
Fackliga representanter för denna tjänst är Torbjörn Blom (Akademikerna), Magnus Tjergefors (Ledarna), Massimo Bresnik (SEKO) och Gunilla Eriksson (Unionen). Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel tfn 08-739 50 00.
Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 24 mars 2024. Urvalet kommer att hanteras efter sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Visa mindre

Budget- och finansstrateg

Ansök    Jul 7    Motala kommun    Budgetplanerare
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förval... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.

Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Till planering och uppföljning söker vi nu en budget- och finansstrateg. På planering och uppföljning arbetar idag 16 personer. Vi är en samlad ekonomifunktion som ger stöd till hela kommunen i planerings- och uppföljningsprocessen.

Du kommer att ha en specialistroll där du ansvarar för den samlade bilden över kommunens långsiktiga ekonomiska förutsättningar och där du arbetar proaktivt med omvärldsbevakning. Du kommer löpande arbeta med kommunens budget och resursfördelningsmodeller vilket innebär att samordna och säkerställa underlag och prognoser för skatteintäkter, statsbidrag och taxor samt för kostnadssidan genom drift- och investeringsbudgeten. Du ansvarar för metoder och principer för kalkyler och beräkningsmodeller. Du deltar i arbetet med prioriteringar och effektiviseringar samt kalkylering och förutsättningar för investeringar.

Du har också ett intresse att ta ansvar och utvecklas inom det finansiella området vilket exempelvis innebär finansieringsfrågor kring upplåning, placeringar och koncernbank. Du kommer även att vara med och utveckla kommunens strategiska bolags- och koncernstruktur.

Du arbetar tillsammans med kundansvariga och controllers inom enheten och rapporterar till planerings- och uppföljningschefen. Du kommer även samverka med andra delar av kommunorganisationen såsom ledningsgrupper och politiska nämnder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole- /universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande utbildning som är relevant för tjänsten.

Du har flerårig erfarenhet av självständigt kvalificerat ekonomiarbete inom planering, budgetering och uppföljning med särskilt fokus på budgetarbete från en större organisation. Du har också ett intresse för finansieringsfrågor samt bolags- och koncernstyrning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Din förmåga att på ett säkert och prestigelöst sätt komplettera vår organisation blir viktig. Du behöver vara engagerad och ha förmågan att skapa tillit och förtroende kring dig själv och de underlag du levererar. Du känner dig trygg att kommunicera i olika sammanhang såsom ledningsgrupper och politiska nämnder.

Som person är du strukturerad och strategisk och har en förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är självgående och tar initiativ för att säkerställa kvalitet och resultat. Du har förmågan att både arbeta självständigt och i samverkan med dina kollegor och övrig omgivning. Du gillar att arbeta med siffror och analyser. Struktur och noggrannhet är viktigt för dig men hela tiden med fokus på helheter, samband, resultat och riskvärdering.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se

Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Controller med ekonomiinriktning (vikariat)

Ansök    Apr 28    Motala kommun    Controller
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltn... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.
Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.
Vi söker en controller med ekonomiinriktning till ett föräldravikariat inom enheten planering och uppföljning. Totalt är vi 16 personer på enheten och du kommer i första hand arbeta i det team som ska ge stöd till vår bildningsförvaltning. Bildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med 1700 anställda och en budgetomslutning på cirka 1,8 miljarder kronor. Förvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknad samt fritid- och kulturverksamheten.


ARBETSUPPGIFTER
Ge stöd till förvaltningens chefer i den ekonomiska planeringen och uppföljningen. Det innebär arbete med budget, månadsbokslut och -uppföljning samt delårs- och årsbokslut. Du är en del i att utveckla våra gemensamma processer för planering och uppföljning i kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig.
Erfarenhet av ekonomiarbete gärna med huvudsaklig inriktning mot budget, uppföljning och styrning är meriterande . Även erfarenhet av arbete med ekonomi inom skolområdet värderar vi som en merit.
Du har förmåga att organisera och planera ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du sätter upp tidsramar och håller deadlines. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Du har det som krävs för att arbeta med förändring eller problemlösning. Du tar egna initiativ och hittar lösningar på uppkomna problem. Du tillför entusiasm, positiv energi och glädje i arbetet och kan skapa samsyn i frågor. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samtidigt som du lätt kan anpassa dig till förändrade omständigheter.
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 2023-08-31. Tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Corporate Finance administrator

Arla Plast grundades 1969 och är en av de ledande aktörerna inom extrudering av Polykarbonatskivor (PC) i Europa. Våra produkter är baserade på materialen PC, PETG, ABS eller PC/ABS. Produkterna används inom ett stort antal områden, som tex personskydd, resväskor, hockeyrinkar, poolskydd, skidliftar, maskinskydd och fordonskomponenter. Vi är ett globalt företag med produktionsanläggningar i Borensberg (SE), Kadan (CZ) och Pelhrimov (CZ). Vi är idag 260 ans... Visa mer
Arla Plast grundades 1969 och är en av de ledande aktörerna inom extrudering av Polykarbonatskivor (PC) i Europa. Våra produkter är baserade på materialen PC, PETG, ABS eller PC/ABS. Produkterna används inom ett stort antal områden, som tex personskydd, resväskor, hockeyrinkar, poolskydd, skidliftar, maskinskydd och fordonskomponenter. Vi är ett globalt företag med produktionsanläggningar i Borensberg (SE), Kadan (CZ) och Pelhrimov (CZ). Vi är idag 260 anställda och har en marknadsnärvaro i mer än 45 länder och vårt huvudkontor är beläget i natursköna Borensberg i Östergötland. Bolaget omsätter ca 900 MSEK med god lönsamhet och är sedan 2021 noterade på Nasdaq i Stockholm.
 
 

Du kommer att arbeta med ekonomisk planering och analys för koncernen, framtagande och utveckling av modeller, utformning av externa rapporter och presentationer samt investeraraktiviteter. Du kommer att vara stöd främst till CFO, som du rapporterar till, men även support till CEO och interagera med många externa parter.
 

Exempel på ansvar och arbetsuppgifter
 
- Analysera finansiella data och underlag samt skapa finansiella modeller för beslutsstöd
- Skapa finansiella prognoser och mätvärden för uppföljning av koncernens resultat
- Analysera resultat, identifiera trender och ge rekommendationer för förbättringar
- Tillsammans med CFO arbeta med börsbolagsformalia, såsom pressreleaser, insiderfrågor, investerarmöten och ansvar för bolagsstämmor
- Tillsammans med CFO och CEO planera och förbereda styrelsens möten, material, bokningar och administration av styrelseportal
- Förbereda material till utskottsmöten
- Utveckling av koncernens kvartalsrapporter, årsredovisning, presentationer och corporate hemsida
- Kommunikation och budskap i externa rapporter och mot investerare
- Utveckling och administration av koncernledningens information på Intranät
- Medverkan i samband med förvärv
 

Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller teknik, några års yrkeserfarenhet och stor hunger att ta nästa steg i yrkeskarriären. Du måste ha god förståelse för finansiell rapportering, nyckeltal och finansiell kommunikation. Kunskaper i koncernkonsolidering och IFRS är meriterande men inte ett krav. Givetvis är du van IT-användare med god kompetens i Excel och Powerpoint och har du dessutom kunskap om Indesign är det en bonus.
 
Uppdraget kräver att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
 
Som person värdesätter vi att du har hög analytisk förmåga, starkt driv och hög grad av ansvars- och servicekänsla. Vidare måste du vara noggrann, strukturerad och ha god förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Om du även har starkt affärsintresse, och vill utvecklas inom finansiell analys och kommunikation, då vill vi gärna komma i kontakt med dig.
 
Vi erbjuder en möjlighet att få stor personlig utveckling i ett börsnoterat bolag där du kommer att ha en viktig roll och där vi värdesätter nära samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar.  

Välkommen!

Mer information

För mer information ring Conny Besterman ([email protected]), 0706-181162.

Ansök senast den 2022-08-14. Visa mindre

Corporate Finance administrator

Arla Plast grundades 1969 och är en av de ledande aktörerna inom extrudering av Polykarbonatskivor (PC) i Europa. Våra produkter är baserade på materialen PC, PETG, ABS eller PC/ABS. Produkterna används inom ett stort antal områden, som tex personskydd, resväskor, hockeyrinkar, poolskydd, skidliftar, maskinskydd och fordonskomponenter. Vi är ett globalt företag med produktionsanläggningar i Borensberg (SE), Kadan (CZ) och Pelhrimov (CZ). Vi är idag 260 ans... Visa mer
Arla Plast grundades 1969 och är en av de ledande aktörerna inom extrudering av Polykarbonatskivor (PC) i Europa. Våra produkter är baserade på materialen PC, PETG, ABS eller PC/ABS. Produkterna används inom ett stort antal områden, som tex personskydd, resväskor, hockeyrinkar, poolskydd, skidliftar, maskinskydd och fordonskomponenter. Vi är ett globalt företag med produktionsanläggningar i Borensberg (SE), Kadan (CZ) och Pelhrimov (CZ). Vi är idag 260 anställda och har en marknadsnärvaro i mer än 45 länder och vårt huvudkontor är beläget i natursköna Borensberg i Östergötland. Bolaget omsätter ca 900 MSEK med god lönsamhet och är sedan 2021 noterade på Nasdaq i Stockholm.
 
 

Du kommer att arbeta med ekonomisk planering och analys för koncernen, framtagande och utveckling av modeller, utformning av externa rapporter och presentationer samt investeraraktiviteter. Du kommer att vara stöd främst till CFO, som du rapporterar till, men även support till CEO och interagera med många externa parter.
 

Exempel på ansvar och arbetsuppgifter
 
- Analysera finansiella data och underlag samt skapa finansiella modeller för beslutsstöd
- Skapa finansiella prognoser och mätvärden för uppföljning av koncernens resultat
- Analysera resultat, identifiera trender och ge rekommendationer för förbättringar
- Tillsammans med CFO arbeta med börsbolagsformalia, såsom pressreleaser, insiderfrågor, investerarmöten och ansvar för bolagsstämmor
- Tillsammans med CFO och CEO planera och förbereda styrelsens möten, material, bokningar och administration av styrelseportal
- Förbereda material till utskottsmöten
- Utveckling av koncernens kvartalsrapporter, årsredovisning, presentationer och corporate hemsida
- Kommunikation och budskap i externa rapporter och mot investerare
- Utveckling och administration av koncernledningens information på Intranät
- Medverkan i samband med förvärv
 

Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller teknik, några års yrkeserfarenhet och stor hunger att ta nästa steg i yrkeskarriären. Du måste ha god förståelse för finansiell rapportering, nyckeltal och finansiell kommunikation. Kunskaper i koncernkonsolidering och IFRS är meriterande men inte ett krav. Givetvis är du van IT-användare med god kompetens i Excel och Powerpoint och har du dessutom kunskap om Indesign är det en bonus.
 
Uppdraget kräver att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
 
Som person värdesätter vi att du har hög analytisk förmåga, starkt driv och hög grad av ansvars- och servicekänsla. Vidare måste du vara noggrann, strukturerad och ha god förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Om du även har starkt affärsintresse, och vill utvecklas inom finansiell analys och kommunikation, då vill vi gärna komma i kontakt med dig.
 
Vi erbjuder en möjlighet att få stor personlig utveckling i ett börsnoterat bolag där du kommer att ha en viktig roll och där vi värdesätter nära samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar.  

Välkommen!

Mer information

För mer information ring Conny Besterman ([email protected]), 0706-181162.

Ansök senast den 2022-08-14. Visa mindre

Controller med ekonomiinriktning (vikariat)

Ansök    Apr 6    Motala kommun    Controller
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förval... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning.

Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Vi söker en controller med ekonomiinriktning till ett föräldravikariat inom enheten planering och uppföljning. Totalt är vi 16 personer på enheten och du kommer i första hand arbeta i det team som ska ge stöd till vår bildningsförvaltning. Bildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med 1700 anställda och en budgetomslutning på cirka 1,8 miljarder kronor. Förvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknad samt fritid- och kulturverksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Ge stöd till förvaltningens chefer i den ekonomiska planeringen och uppföljningen. Det innebär arbete med budget, månadsbokslut och -uppföljning samt delårs- och årsbokslut. Du är en del i att utveckla våra gemensamma processer för planering och uppföljning i kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig.

Erfarenhet av ekonomiarbete gärna med huvudsaklig inriktning mot budget, uppföljning och styrning är meriterande . Även erfarenhet av arbete med ekonomi inom skolområdet värderar vi som en merit.

Du har förmåga att organisera och planera ditt arbete väl, arbetar enligt en tydlig process där du slutför det du påbörjat. Du sätter upp tidsramar och håller deadlines. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Du har det som krävs för att arbeta med förändring eller problemlösning. Du tar egna initiativ och hittar lösningar på uppkomna problem. Du tillför entusiasm, positiv energi och glädje i arbetet och kan skapa samsyn i frågor. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samtidigt som du lätt kan anpassa dig till förändrade omständigheter.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Business Controller

Vill du vara en del av ett växande företag som gör verklig skillnad, i en roll som du själv är med och formar? Är du den som trivs med att vara en nyckelperson i en miljö där du bygger stabilt för framtiden i nära samarbete med kollegorna i teamet? På Svensk Plaståtervinning har vi bestämt oss för att alla plastförpackningar i vårt land ska återvinnas och bli nya plastprodukter. Vi driver redan Europas effektivaste anläggning för sortering, och 2023 planer... Visa mer
Vill du vara en del av ett växande företag som gör verklig skillnad, i en roll som du själv är med och formar? Är du den som trivs med att vara en nyckelperson i en miljö där du bygger stabilt för framtiden i nära samarbete med kollegorna i teamet?
På Svensk Plaståtervinning har vi bestämt oss för att alla plastförpackningar i vårt land ska återvinnas och bli nya plastprodukter. Vi driver redan Europas effektivaste anläggning för sortering, och 2023 planeras första etappen av vår nya anläggning Site Zero stå klar - världens största och modernaste anläggning för plaståtervinning. Med banbrytande teknologi och fördubblad kapacitet skapar Site Zero förutsättningar att återvinna alla våra producentkunders plastförpackningar och möjliggör cirkulära plastflöden - utan negativ klimatpåverkan.
Vi formar ett starkt team som jobbar för att visionen ska bli verklighet. Nu tar vi nästa steg för att expandera våra stabsfuktioner och söker dig som vill vara med oss på resan i rollen som Business Controller.
Ditt ansvar
Som Business Controller är ditt övergripande ansvar att driva och vidareutveckla den ekonomiska uppföljningen inom Svensk Plaståtervinning.
Detta innebär i praktiken bland annat:
Löpande uppföljning, analys och rapportering av verksamhets- och ekonomiskt resultat, delaktighet i månads- och årsbokslut.
Driva och koordinera processen för budget, prognos och flerårsplaner. Ansvarig för budgetverktyg i Excel.
Likviditetsplanering
Systemansvar för ekonomimodul i affärssystem samt för rapportstöd. Effektivisera och optimera systemstöd och processer.
Investeringskalkylering
KPI:er och lönsamhetsanalyser
Medverka till ökad ekonomisk förståelse i verksamheten.
Medverka och bidra vid externa kontakter såsom banker, försäkringsbolag, revisorer
Utveckla och underhålla rutiner och dokumentation inom ansvarsområdet

Den fas av uppbyggnad och tillväxt som vårt företag befinner sig i innebär att du är med och formar och utvecklar arbetssätt, skapar struktur och arbetar för ständiga förbättringar. Du bidrar aktivit till den digitaliseringsfas vi som företag står inför.
Du rapporterar till vår CFO och tillhör ekonomiteamet på fyra personer, men samarbetar även nära övriga kollegor brett inom företaget. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Motala.
Din profil
Vi söker dig som är civilekonom med god redovisningsbakgrund och några eller flera års erfarenhet av controllerarbete. Erfarenhet av finansieringsfrågor, likviditetsplanering och viss projektledning är meriterande, liksom erfarenhet från processindustri.
Vi ser att du är van användare av Office-paketet, särskilt Excel och gärna på avancerad nivå. Du kommer med ett systemintresse och affärssinne och drivs av att utveckla system och processer. Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Du är van att arbeta och kommunicera obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du analytisk, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du är mån om att göra rätt prioriteringar utifrån situationen, alltid med en helhetssyn. Du gillar kombinationen av operativa och strategiska frågor och är leveransfokuserad gentemot kollegor och andra samarbetspartners.
Du brinner för att vara med och skapa en verksamhet som gör skillnad i samhället. Med ett positivt synsätt och öppenhet bidrar du till vårt goda arbetsklimat.
Din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 15 maj 2022. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan.
Mer information
Vid frågor om rollen och arbetsinnehållet, skicka gärna ett mejl till [email protected] så hör vi av oss.
Vi ser fram emot din ansökan!
Svensk Plaståtervinning erbjuder ett rikstäckande system för insamling och återvinning av plastförpackningar i Sverige för verksamheter med producentansvar. Vi driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll.
Företaget ägs av Plastbranschens Informationsråd, Dagligleverantörernas Förbund, Svensk Handel och Svensk Dagligvaruhandel. Tillsammans med de fyra övriga materialbolagen (Metallkretsen, Pressretur, Returkartong och Svensk Glasåtervinning) äger Svensk Plaståtervinning FTI (Förpacknings- och tidningsinsamlingen). Huvudkontoret och återvinningsanläggningen ligger i Motala och har ett 70-tal medarbetare. Visa mindre

STÄD CONTROLLER - ÖSTERGÖTLAND

Ansök    Okt 13    Exiso AB    Controller
Exiso utökar sin verksamhet och därför söker en CONTROLLER med inriktning städ och lokalvård. Du som söker SKALL ha minst 3 år dokumenterad erfarenhet som controller eller arbetsledare inom städ, SRY, PRYL eller motsvarande städutbildning! Observera att du måste redovisa i din CV, erfarenhet och utbildning för att vi ska kunna behandla din ansökan. För att kunna klara av rollen som CONTROLLER inom städ, krävs att du är kommunikativ och har en mycket star... Visa mer
Exiso utökar sin verksamhet och därför söker en CONTROLLER med inriktning städ och lokalvård.
Du som söker SKALL ha minst 3 år dokumenterad erfarenhet som controller eller arbetsledare inom städ, SRY, PRYL eller motsvarande städutbildning! Observera att du måste redovisa i din CV, erfarenhet och utbildning för att vi ska kunna behandla din ansökan.
För att kunna klara av rollen som CONTROLLER inom städ, krävs att du är kommunikativ och har en mycket stark förmåga att planera och följa upp verksamhet. Du skall kunna hantera och kunna tolka avtal och utföra städkontroller utifrån avtals krav. Kontakt med kunder är mycket viktigt del i arbetet och vi förutsätter att du som söker kan både kommunicera och är säljande i din roll.
Exiso AB startade 1990 och har växt organiskt sedan dess och omsätter idag ca 80 miljoner. Under de senaste tre åren har Exiso expanderat kraftigt i många olika städer från Borlänge till Stockholm till Malmö. Vi har delat in Sverige i fyra olika distrikt och söker nu CONTROLLER STÄD för område Östergötland .
För mer frågor kring tjänsten vänligen kontakta vår HR chef.
Om du ansöker per e-post märk ansökan med: CONTROLLER ÖSTERGÖTLAND Visa mindre

Inköpscontroller

Ansök    Jul 12    Motala kommun    Controller
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltn... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena Digitalisering/Beredningsstöd, Strategisk samhällsplanering, HR, Kommunikation samt Planering och uppföljning. Förvaltningen har till uppdrag att leda, stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

Du kommer organisatoriskt att tillhöra enheten Upphandling men arbeta övergripande i samverkan med samtliga verksamheter i kommunen.
Kommunen har under de senaste två åren fastställt anvisningar för kommunens inköp samt utbildat behöriga beställare och inköpssamordnare. Vi söker nu en inköpscontroller som kan vidareutveckla vår inköpsorganisation och våra processer för inköp.




ARBETSUPPGIFTER
Som inköpscontroller får du ett övergripande ansvar för kommunens inköpsmodell samt vidareutvecklar och förbättrar kommunens organisation för inköp. Du ansvarar för uppföljning av nyckeltal och har löpande ansvar för att analysera inköpsverksamheten. Det kan ske genom att du analyserar, utreder och leder projekt inom olika avtalsområden.

Som inköpscontroller utvecklar du analysmetoder och signalsystem för mätning. Du genomför även uppföljningar för att driva på förbättringsarbetet och följa upp resultat.

I arbetet kommer du att leda och driva inköpsorganisationen med behöriga beställare och inköpssamordnare samt ansvara för att organisera och genomföra interna utbildningar inom inköp och upphandling i samarbete med kommunens verksamheter.

En viktig uppgift är att granska och följa upp avtal med kommunens leverantörer samt förbättra den interna informationen kring kommunens avtal. I rollen ligger även ansvar för att utreda, och på sikt driva projekt för införande, av e-handel.


KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom relevant område eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha tidigare erfarenhet av projektledning samt arbete med att kartlägga och utveckla processer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig upphandling från beställar- eller leverantörssidan samt arbetat med uppföljning av avtal och inköp.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt arbetar bra med andra människor. Du tar självständigt ansvar för dina uppgifter, tänker strategiskt och är lösningsinriktad.

Då denna tjänst innebär många kontakter både internt och externt är det också viktigt att du har god kommunikativ och pedagogisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har god förmåga samt intresse för olika IT-system och dess samband.


ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Verksamhetsekonom/Controller, hälso- och sjukvårdstab

Ansök    Jul 2    REGION ÖSTERGÖTLAND    Controller
Region Östergötland befinner sig i en stark utvecklingsfas för att skapa förutsättningar att möta invånarnas behov av hälso- och sjukvård på kort och lång sikt. Hälso- och sjukvården omsätter 14,5 miljarder och kommer att ha cirka 12 000 anställda. Vi söker dig med driv och samarbetsförmåga till tjänsten som verksamhetsekonom/controller inom Hälso- och sjukvården stab. Arbetsbeskrivning Som verksamhetsekonom/controller inom Hälso- och sjukvården arbetar ... Visa mer
Region Östergötland befinner sig i en stark utvecklingsfas för att skapa förutsättningar att möta invånarnas behov av hälso- och sjukvård på kort och lång sikt. Hälso- och sjukvården omsätter 14,5 miljarder och kommer att ha cirka 12 000 anställda. Vi söker dig med driv och samarbetsförmåga till tjänsten som verksamhetsekonom/controller inom Hälso- och sjukvården stab.

Arbetsbeskrivning
Som verksamhetsekonom/controller inom Hälso- och sjukvården arbetar du som strategiskt och operativt stöd i ekonomiska frågor till verksamhets- och enhetschefer och andra resultatansvariga. En viktig del är att aktivt delta i analys av verksamheten och att göra analysen förståelig för icke-ekonomer samt löpande kommunicera ekonomiska uppföljningar på ett enkelt sätt. Du arbetar framåtsyftande, identifierar och bereder frågor inom ekonomiområdet till ekonomiansvarig på centrum och verksamhetsledning, bidrar till verksamhetens utveckling och måluppfyllelse, genom att koppla ihop produktionsdata med ekonomiska resultat. Inom uppdraget kommer du bland annat att arbeta med ekonomisk planering, budgetering och uppföljning, investerings- och prisberäkningar i nära samverkan med verksamheten. Du besöker verksamheten regelbundet för att skaffa verksamhetskunskap, arbetar tillsammans med olika professioner och deltar på gemensamma aktiviteter för kompetensutveckling och omvärldsbevakning tillsammans med dina controllerkollegor.

Du tillhör en enhet bestående av ett 30-tal verksamhetsekonomer/controllers som är utplacerade på centrumen inom staben för Hälso- och sjukvård. Uppdragen varierar i storlek och just nu behöver vi förstärka vårt team med en verksamhetsekonom/controller med placering i Motala.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad civilekonom alternativt har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig för befattning. Du har god kunskap inom redovisning och har en förmåga att anlysera och förklara ekonomisk information. Det är meriterande om du har tidigare arbete som controller och med att stötta chefer i ekonomisk analys. Du har även goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att du ska uppnå resultat och trivas i ditt uppdrag som verksamhetsekonom/controller krävs det att du har ett konsultativt förhållningssätt, är trygg och stabil och har självinsikt, samt förmågan att anpassa dig till olika situationer. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, både i tal och skrift, säkerställer att budskapet når fram, påminner och följer upp. Du har förmågan att analysera och bryta ner stor mängd data för att lösa komplicerade problem, strukturerar själv upp arbetet - sätter upp och håller tidsramar. God samarbetsförmåga genomsyrar ditt arbetssätt.

Anställning och information
Detta är en tillsvidare tjänst med placering i Hälso- och sjukvården stab med grundanställning som verksamhetsekonom/controller. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Sharbel Hanna, 010-103 27 01.

Fackliga företrädare:
SACO, Håkan Hultberg, 010-103 05 19
Vision, Ann Johansson, 010-104 30 46.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 19 juli 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjäst CVU Direkt, 010-103 60 00 under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20200829. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland Visa mindre

Controller

Capio Specialistvård Motala är en modern specialistvårdsenhet som verkar på uppdrag av och i nära samarbete med Region Östergötland. Här på Capio Specialistvård Motala erbjuds kvalificerad vård utifrån bred kompetens och erfarenhet inom ortopedi, kirurgi, anestesi och operation samt specialiserad hudsjukvård. Vi lägger stor vikt vid kvalitet och bemötande. Det är viktigt för oss att både medarbetare och kunder känner sig välkommen hos oss. Capio Specialist... Visa mer
Capio Specialistvård Motala är en modern specialistvårdsenhet som verkar på uppdrag av och i nära samarbete med Region Östergötland. Här på Capio Specialistvård Motala erbjuds kvalificerad vård utifrån bred kompetens och erfarenhet inom ortopedi, kirurgi, anestesi och operation samt specialiserad hudsjukvård. Vi lägger stor vikt vid kvalitet och bemötande. Det är viktigt för oss att både medarbetare och kunder känner sig välkommen hos oss. Capio Specialistvård Motala har omkring 130 anställda som tillsammans arbetar för att skapa en hälso- och sjukvård med hög kvalitet med patienten i fokus och i en attraktiv arbetsmiljö. Värderingarna medkänsla, kvalitet och ansvar präglar verksamheten och vår vision är att ge bästa möjliga livskvalitet till varje patient.Capio Specialistvård Motala är en del av Capio Movement AB och ingår i Capio Sverige, affärsområde Ortopedi.



Vi söker nu en controller
Vi söker någon som deltar och driver förbättringsarbete såväl inom sina ansvarsområden som i kontakterna mot övriga organisationen.

Du ingår i vår stab och är direkt underställd verksamhetschefen. Vår arbetsplats är trivsam och vi har en öppen och positiv atmosfär.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ansvarig för bokslutsprocessen samt för att upprätta underlag för upplupna intäkter/kostnader
- Tillsammans med verksamhetschef ansvara för budget- och prognosprocessen samt att ta fram relevanta underlag
- Kvalitetssäkring av bokslut och tillse att rapportering/uppföljning sker enligt satta deadlines och sker i enighet med Capios gällande rapporteringsstruktur och definitioner
- Ansvarig för redovisningen av enheternas projektkonton och forskningspengar
- Stödja chefer med analys- och rimlighetsbedömning av resultat samt ekonomiska nyckeltal.
- Delaktig i interna förbättringsarbeten och processer för att hjälpa verksamheten framåt i sin utveckling
- Tillsammans med verksamhetschefen föra en kontinuerlig dialog med Region Östergötland
- Utbilda verksamheten i ekonomiska processer och aktuella stödsystem.
- Du är Capio Specialistvård Motalas kontaktperson gentemot Shared Service Stockholm
- Du ingår i controller-nätverk inom affärsområdet Capio Ortopedi Sverige
- Resor till Stockholm förekommer
- Du arbetar efter och följer Capios Financial Policies & Guidelines

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom sjukvård. Som person är du strukturerad, noggrann och trivs med att arbeta i en verksamhetsnära roll. Rätt person för rollen har förmåga att omsätta analys i operativa planer.

Du är självgående, uthållig och flexibel samt har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Vidare så är du kommunikativ, pedagogisk och kan anpassa nivån samt förklara ekonomi på ett förståeligt sätt.

Du drivs av att skapa värde, effektivisera, förbättra och utveckla i olika perspektiv samt är en engagerad och entusiastisk person.

Du besitter förstås mycket god datakunskap, förmåga att formulera rapporter och databearbetning samt förstå, tala och skriva engelska.

 




Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Från november 2018 är Capio del av Ramsay Générale de Santé och samgåendet skapar en ledande europeisk vårdgivare med en total omsättning om 3,8 MEUR och cirka 36 000 medarbetare. För mer information om Capio och Ramsay Générale de Santé se www.capio.com/sv och www.ramsaygds.fr.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Erfaren Controller som vill vara med och påverka

Ansök    Feb 20    Unik Resurs i Sverige AB    Controller
Företagspresentation Vill du arbeta i en organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra? Har du gedigen bakgrund inom ekonomi och att arbeta som Controller i stora verksamheter? Då kan du vara rätt person för oss! Nu söker vi två Controllers till en av våra kunder, en kommunal verksamhet i Östergötland. Det är ett långsiktigt behov hos vår kund med stor möjlighet till anställning, och inleds med en hyrrekrytering via Unik R... Visa mer
Företagspresentation

Vill du arbeta i en organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra? Har du gedigen bakgrund inom ekonomi och att arbeta som Controller i stora verksamheter? Då kan du vara rätt person för oss! Nu söker vi två Controllers till en av våra kunder, en kommunal verksamhet i Östergötland.

Det är ett långsiktigt behov hos vår kund med stor möjlighet till anställning, och inleds med en hyrrekrytering via Unik Resurs.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker controllers med ekonomiinriktning till organisationens största verksamhet och en enhet som ansvarar för planering och uppföljning. Du ingår i ett team om ca 15 personer och kommer i första hand arbeta i det team som agerar ekonomistöd till verksamhetens bildningsförvaltning. En av de här tjänsterna kommer också innebära ett samordningsansvar för 2-3 personer.

Specifikation av ditt uppdrag i rollen som controller:

- Du är drivande och stödjande i förvaltningens ekonomiska planering och uppföljning. Det innebär arbete med budget, månadsuppföljning samt delårs- och årsbokslut.
- Du arbetar också med intern kontroll och verksamhetsplanering.
- Du formar och utvecklar verksamhetens modeller för ekonomisk kontroll och styrning.
- Du deltar i olika analyser och är en del i att utveckla gemensamma processer för planering och uppföljning i verksamheten.

Din profil

Vi söker dig som har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Som person är du strategisk och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är initiativtagande, vilket innebär att du självständigt driver aktiviteter mot uppsatta mål.

Då verksamheten befinner sig i en förändringsfas är det viktigt för oss att du tillför entusiasm, positiv energi och glädje i arbetet och att du har förmågan att skapa samsyn i frågor. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samtidigt som du lätt kan anpassa dig till förändrade omständigheter.

Vi söker dig som:

- Har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig.
- Har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete gärna med huvudsaklig inriktning mot controllerområdet avseende budget, uppföljning och styrning i en stor verksamhet.
- Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du:

- Har erfarenhet av arbete med ekonomi inom skolområdet

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Gladh och nås på 076-945 34 35 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Controller till Capio Specialistvård i Motala

Ansök    Dec 29    Poolia Jönköping AB    Controller
Har du tidigare arbetat som controller och känner dig redo för nästa utmaning? Till Capio specialistvård söker vi nu en Controller som drivs av förändringsarbete och har en förmåga att omsätta analyser till operativa planer. Uppdraget är på konsultbasis med önskad start under januari och förväntas pågå sex månader framöver. Urval och intervjuer sker löpande, Välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som Controller kommer du ansvara för... Visa mer
Har du tidigare arbetat som controller och känner dig redo för nästa utmaning? Till Capio specialistvård söker vi nu en Controller som drivs av förändringsarbete och har en förmåga att omsätta analyser till operativa planer. Uppdraget är på konsultbasis med önskad start under januari och förväntas pågå sex månader framöver. Urval och intervjuer sker löpande, Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Controller kommer du ansvara för bokslutsporcessen samt upprätta underlag för upplupna intäkter och kostnader. Du kommer tillsammans med verksamhetschef ansvara för budget- och prognosprocessen samt ta fram relevanta underlag. Vidare innefattar rollen kvalitetssäkring av bokslut och se till att rapportering och uppföljning sker enligt satta deadlines och i enighet med Capios gällande rapporteringsstruktur och definitioner. Du kommer ha ett helhetsansvar för redovisningen av enheternas projektkonton och forskningspengar samt stödja chefer med analys- och rimlighetsbedömning av resultat och ekonomiska nyckeltal. Vidare innefattar rollen att du är Capio Specialistvård Motalas kontaktperson gentemot Shared Service Stockholm och tillsammans med verksamhetschefen kommer du föra en kontinuerlig dialog med Region Östergötland.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom sjukvård. Som person är du strukturerad, noggrann och trivs med att arbeta i en verksamhetsnära roll. Du självgående, uthållig och flexibel samt har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Vidare är kommunikativ, pedagogisk och kan anpassa nivån samt förklara ekonomi på ett förståeligt sätt. Du drivs av att skapa värde, effektivisera, förbättra och utveckla i olika perspektiv samt är en engagerad och entusiastisk person. Du besitter mycket god datakunskap, förmåga att formulera rapporter och databearbetning samt förstå, tala och skriva på engelska.


Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Controller till Capio Specialistvård

Ansök    Dec 23    Randstad    Controller
Arbetsbeskrivning Till Capio Specialistvård i Motala söker vi nu dig som vill vara med och driva förbättringsarbete inom såväl dina egna ansvarsområden som i kontakten mot övriga i organisationen. Du kommer vara direkt underställd verksamhetschefen och blir organiserad i staben.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av:  Ansvara för bokslutsprocessen samt att upprätta uppdrag för upplupna intäkter / kostnader.  Kvalitetssäkring av bokslut oc... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Till Capio Specialistvård i Motala söker vi nu dig som vill vara med och driva förbättringsarbete inom såväl dina egna ansvarsområden som i kontakten mot övriga i organisationen. Du kommer vara direkt underställd verksamhetschefen och blir organiserad i staben.  


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av: 


Ansvara för bokslutsprocessen samt att upprätta uppdrag för upplupna intäkter / kostnader. 
Kvalitetssäkring av bokslut och tillse att rapportering / uppföljning sker enligt utsatta deadlines och sker i enighet med Capios gällande rapporteringsstruktur och definitioner. 
Ansvarig för redovisning av enheternas projektkonton och forskningspengar. 
Vara delaktig i budget- och prognosarbetet samt att ta fram relevanta underlag. 
Stödja chefer med analys- och rimlighetsbedömning av resultat samt ekonomiska nyckeltal. 
Delaktig i interna förbättringsarbeten och processer för att hjälpa verksamheten framåt i sin utveckling. 
Utbilda verksamheten i ekonomiska processer och aktuella stödsystem.

Du arbetar efter och följer Capios finansiella policies och guidelines.


Du ingår i controller-nätverk inom affärsområdet.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du ansvarar för bokslutsprocessen samt att upprätta uppdrag för upplupna intäkter / kostnader. 





Arbetstider
Heltid. 
Uppdraget startar omgående och kommer pågå ca. 3 - 6 månader. 

Kvalifikationer
För den här tjänsten har du: 


Högskoleutbildning inom ekonomi och några års arbetslivserfarenhet inom liknande uppgifter, gärna sjukvård. 
God data- och systemvana. 
Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.  

Personliga egenskaper: 
Som person är du självgående, uthållig och flexibel. Du har lätt för att samarbeta med olika typer av människor, och du drivs av att skapa värde, effektivisera, förbättra och utveckla i olika perspektiv. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-01-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Kontakta Andrea Trägårdh på Randstad, [email protected] eller 072-186 53 95.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Controller till Arla Plast

Om oss Arla Plast är ett familjeföretag som extruderar plastskivor i Polykarbonat, ABS och PETG. Våra produkter används bland annat inom byggnation, fordonsindustri och reklam/butiksinredning. Verksamheten startade 1969 i det natursköna Borensberg och idag producerar vi i tre fabriker i Sverige och Tjeckien. Vi är ca 250 anställda, varav ca 140 i Borensberg, och vi omsätter ca 800 mkr på ett trettiotal marknader. Om tjänsten Nu rekryterar vi en co... Visa mer
Om oss

Arla Plast är ett familjeföretag som extruderar plastskivor i Polykarbonat, ABS och PETG. Våra produkter används bland annat inom byggnation, fordonsindustri och reklam/butiksinredning. Verksamheten startade 1969 i det natursköna Borensberg och idag producerar vi i tre fabriker i Sverige och Tjeckien. Vi är ca 250 anställda, varav ca 140 i Borensberg, och vi omsätter ca 800 mkr på ett trettiotal marknader.




Om tjänsten

Nu rekryterar vi en controller till vårt engagerade team för Ekonomi & IT på huvudkontoret i Borensberg. Som controller arbetar du självständigt med ett tydligt mandat i nära samarbete med CFO och dina övriga fem kollegor på avdelningen. Du rapporterar till CFO och tjänsten är placerad i Borensberg.

I rollen som controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta redovisningsansvar för moderbolaget med månads-, kvartals- och årsbokslut samt säkerställa att redovisningsrutiner och intern kontroll håller hög kvalitet. Du kommer också att vara delaktig i och back-up för koncernens konsolidering.

I rollen ingår även affärsplanering, prognosarbete, analys och verksamhetsuppföljning för att ge stöd åt operativa beslut. Du kommer också att ansvara för koordinering av moderbolagets budget med löpande omkostnads- och försäljningsuppföljning samt för bolagets anläggningsregister och lagerredovisning. Vidare kommer du arbeta med förändringsarbete, effektivisering av processer och projektledning.




Din profil

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med inriktning mot redovisning. Du har erfarenhet av och goda kunskaper inom kvalificerad redovisning, bokslut, rapportering samt skattefrågor. Vi ser gärna att du tidigare även har arbetat med koncernredovisning enligt RFR2/IFRS.

Det är meriterande om du arbetat med analys av verksamheter och affärsmodeller. Rollen innebär täta kontakter med personer i Sverige och utomlands så du trivs i en roll med breda kontaktytor. Vidare har du god erfarenhet av projektarbete, gärna som projektledare och förändringsarbete. Du är en van användare av ERP-system, Jeeves är en fördel, samt talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.

Din erfarenhet och kompetens är viktig, men vi lägger lika stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi särskilt värdesätter en god analytisk förmåga, att du är strukturerad samt att du gillar att vara nära affären och där beslut fattas. Du måste också ha ett coachande och service- och samarbetsinriktat förhållningssätt samtidigt som du vågar ifrågasätta och utmana. Vi är ett positivt och engagerat team där vi välkomnar dig som värdesätter ett gott arbetsklimat.




Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Mer information

För mer information ring Conny Besterman ([email protected]), 0706-181162.
Ansök senast den 2020-01-12. Visa mindre

Ekonomicontroller 2 st

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd, Lön, Redovisning och Upphandling.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två controllers med ekonomiinriktning till enheten planering och uppföljning. Totalt är vi cirka 15 personer på enheten och du kommer i första hand arbeta i det team som ska ge stöd till vår bildningsförvaltning. En av tjänsterna kan komma att innebära ett samordningsansvar för 2-3 personer.
Bildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med 1800 anställda och en budgetomslutning på cirka 1,5 miljarder kronor. Förvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknad samt fritid- och kulturverksamheten.

Ditt uppdrag:
• På förvaltningschefens uppdrag är du drivande och stödjande i förvaltningens ekonomiska planering och uppföljning. Det innebär arbete med budget, månadsuppföljning samt delårs- och årsbokslut. Även arbete med intern kontroll och verksamhetsplanering ingår i uppdraget.
• Du formar och utvecklar förvaltningens modeller för ekonomisk kontroll och styrning.
• Du deltar i olika analyser och är en del i att utveckla våra gemensamma processer för planering och uppföljning i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete gärna med huvudsaklig inriktning mot budget, uppföljning och styrning. Erfarenhet av arbete med ekonomi inom skolområdet är meriterande.
Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Som person är du strategisk, strukturerad, har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är initiativtagande, vilket innebär att du självständigt driver aktiviteter mot uppsatta mål.

Då vi är inne i en förändringsfas är det viktigt för oss att du tillför entusiasm, positiv energi och glädje i arbetet och kan skapa samsyn i frågor. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samtidigt som du lätt kan anpassa dig till förändrade omständigheter.



ÖVRIGT
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Controller till Capio Specialistvård i Motala

Ansök    Dec 19    Experis AB    Controller
Capio Specialistvård Motala har omkring 130 anställda som tillsammans arbetar för att skapa en hälso- och sjukvård med hög kvalitet med patienten i fokus och i en attraktiv arbetsmiljö. Capio Specialistvårdvård Motala ingår i Capio Sverige, affärsområde Ortopedi. Enheten består av mottagning, en vårdadministrativ enhet, anestesi/operation, postoperativ enhet, slutenvårdsavdelning/dagkirurgi samt egen sterilenhet. Värderingarna medkänsla, kvalitet och ansv... Visa mer
Capio Specialistvård Motala har omkring 130 anställda som tillsammans arbetar för att skapa en hälso- och sjukvård med hög kvalitet med patienten i fokus och i en attraktiv arbetsmiljö. Capio Specialistvårdvård Motala ingår i Capio Sverige, affärsområde Ortopedi. Enheten består av mottagning, en vårdadministrativ enhet, anestesi/operation, postoperativ enhet, slutenvårdsavdelning/dagkirurgi samt egen sterilenhet.

Värderingarna medkänsla, kvalitet och ansvar präglar verksamheten och vår vision är att ge bästa möjliga livskvalitet till varje patient.

Läs mer om oss på www.capio.se/specialistvard/motala/



Vi söker nu en controller

För Capios räkning söker nu Experis en Controller med några års erfarenhet inom området, detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på heltid med start i januari, men för rätt person kan det bli långsiktigt. Vi söker någon som deltar och driver förbättringsarbete såväl inom sina ansvarsområden som i kontakterna mot övriga organisationen. Du blir organiserad i Capios stab och är direkt underställd verksamhetschefen. Arbetsplatsen präglas av en positiv och öppen atmosfär med hög trivsel.

Capio Specialistvård Motala är en modern specialistvårdsenhet som verkar på uppdrag av och i nära samarbete med Region Östergötland. På Capio Specialistvård Motala erbjuds kvalificerad vård utifrån bred kompetens och erfarenhet inom ortopedi, kirurgi, anestesi och operation samt specialiserad hudsjukvård. Vi lägger stor vikt vid kvalitet och bemötande. Det är viktigt för oss att både medarbetare och kunder känner sig välkommen hos oss.

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

* Att ansvara för bokslutsprocessen samt för att upprätta underlag för upplupna intäkter och kostnader.
* Kvalitetssäkring av bokslut och tillse att rapportering/uppföljning sker enligt satta deadlines, samt sker i enighet med Capios gällande rapporteringsstruktur och definitioner.
* Ansvara för redovisningen av enheternas projektkonton och forskningspengar.
* Vara delaktig i budget- och prognosarbetet samt att ta fram relevanta underlag.
* Stödja chefer med analys- och rimlighetsbedömning av resultat samt ekonomiska nyckeltal.
* Att delta i interna förbättringsarbeten och processer för att hjälpa och utveckla verksamheten framåt.
* Utbilda verksamheten i ekonomiska processer och aktuella stödsystem.

Du arbetar efter och följer Capios finansiella policys och guidelines. Du ingår i controller-nätverk inom affärsområdet.



Kvalifikationer och erfarenhet

Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, det är meriterande om du har tidigare kunskap inom sjukvårdsområdet. Som person är du strukturerad, noggrann och trivs med att arbeta i en verksamhetsnära roll. Rätt person för rollen har förmåga att omsätta analys i operativa planer.

Som person är du självgående, uthållig och flexibel samt har lätt för att samarbeta med olika typer av människor. Vidare så är du kommunikativ, har god pedagogisk förmåga och kan anpassa nivån samt förklara ekonomi på ett förståeligt sätt. Du drivs av att skapa värde, effektivisera, förbättra och utveckla i olika perspektiv samt är en engagerad och entusiastisk person.

Du besitter förstås mycket god datakunskap, förmåga att formulera rapporter och databearbetning. samt förstå, tala och skriva engelska obehindrat.



Capio erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge, Danmark, Frankrike och Tyskland. Från november 2018 är Capio del av Ramsay Générale de Santé och samgåendet skapar en ledande europeisk vårdgivare med en total omsättning om 3,8 MEUR och cirka 36 000 medarbetare. För mer information om Capio och Ramsay Générale de Santé se www.capio.com/sv och www.ramsaygds.fr. Visa mindre

Ekonomicontroller 2 st

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd, Lön, Redovisning och Upphandling.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två controllers med ekonomiinriktning till enheten planering och uppföljning. Totalt är vi cirka 15 personer på enheten och du kommer i första hand arbeta i det team som ska ge stöd till vår bildningsförvaltning. En av tjänsterna kan komma att innebära ett samordningsansvar för 2-3 personer.
Bildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning med 1800 anställda och en budgetomslutning på cirka 1,5 miljarder kronor. Förvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknad samt fritid- och kulturverksamheten.

Ditt uppdrag:
• På förvaltningschefens uppdrag är du drivande och stödjande i förvaltningens ekonomiska planering och uppföljning. Det innebär arbete med budget, månadsuppföljning samt delårs- och årsbokslut. Även arbete med intern kontroll och verksamhetsplanering ingår i uppdraget.
• Du formar och utvecklar förvaltningens modeller för ekonomisk kontroll och styrning.
• Du deltar i olika analyser och är en del i att utveckla våra gemensamma processer för planering och uppföljning i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete gärna med huvudsaklig inriktning mot budget, uppföljning och styrning. Erfarenhet av arbete med ekonomi inom skolområdet är meriterande.
Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Som person är du strategisk, strukturerad, har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är initiativtagande, vilket innebär att du självständigt driver aktiviteter mot uppsatta mål.

Då vi är inne i en förändringsfas är det viktigt för oss att du tillför entusiasm, positiv energi och glädje i arbetet och kan skapa samsyn i frågor. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samtidigt som du lätt kan anpassa dig till förändrade omständigheter.



ÖVRIGT
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Inköpscontroller

Ansök    Okt 29    Motala kommun, Upphandling    Controller
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela ... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd, Lön och Upphandling. Verksamhetsstödet är en attraktiv funktion som förutser behov och ger ett modernt stöd som starkt bidrar till organisationsutveckling. Du kommer organisatoriskt att tillhöra enheten Upphandling men arbeta övergripande i samverkan med samtliga verksamheter i kommunen.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en inköpscontroller då vi är i ett skede där vi behöver utveckla vår inköpsorganisation och våra processer för inköp. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
Ansvara för kommunens inköpsmodell samt utveckla och förbättra kommunens organisation av inköp. Leda och driva projekt för införande av en inköpsorganisation med behöriga beställare och attestanter.
Ansvara för att organisera och genomföra interna utbildningar inom inköp och upphandling i samarbete med övriga funktioner inom Verksamhetsstöd. Granska och följa upp avtal med kommunens leverantörer samt förbättra den interna informationen kring kommunens avtal. Genomföra analyser, utredningar och leda projekt inom olika avtalsområden. Ta fram förslag på kommunövergripande styrdokument inom inköpsområdet. På sikt driva projekt för införande av elektroniskt inköpssystem.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen inom relevant område eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha tidigare erfarenhet av projektledning samt arbete med att kartlägga och utveckla processer. Vi ser gärna att du har erfarenhet från offentlig upphandling från beställar- eller leverantörssidan samt arbetat med uppföljning av avtal och inköp.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt arbetar bra med andra människor. Du tar självständigt ansvar för dina uppgifter, tänker strategiskt och är lösningsinriktad.
Då denna tjänst innebär många kontakter både internt och externt är det också viktigt att du har god kommunikativ och pedagogisk förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har god förmåga samt intresse för olika IT-system och dess samband.

ÖVRIGT
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Ekonomicontroller

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd, Verksamhetsservice och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödj... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd, Verksamhetsservice och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd, Lön, Redovisning och Upphandling.

För att kunna ge rätt stöd i rätt tid har kundansvarig, ekonomi controller och HR-partner samlat sig i förvaltningsteam som ansvarar för det samlade stödet till en förvaltning när det gäller frågor som rör planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor. Det finns också ett kommunteam som ansvarar för specialistfunktioner inom planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor till samtliga förvaltningar.

Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en controller med ekonomiinriktning till enheten planering och uppföljning. Totalt är vi cirka 15 personer på enheten och du kommer i första hand arbeta i det team som ska ge stöd till vår tekniska serviceförvaltning. Teknisk serviceförvaltning ansvarar för verksamheterna måltid, städ, fastighet, drift och anläggning samt vatten- och avfallsverksamheten.

Ditt uppdrag blir:
• Ge stöd till förvaltningens chefer och ledning i ekonomisk planering och uppföljning.
• Ge stöd till förvaltningens chefer vid beräkning av taxor och interna priser samt hantering av fonder och avsättningar inom vatten- och avfallsområdet.
• Utveckla förvaltningens modeller för ekonomistyrning.
• Delta i olika analyser och vara en del i att utveckla våra gemensamma processer för planering och uppföljning i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete gärna med huvudsaklig inriktning mot planering och uppföljning. Har du jobbat inom en politiskt styrd organisation är det meriterande.

Du har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Som person är du strukturerad, har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du arbetar bra tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Då vi är inne i en förändringsfas är det viktigt för oss att du tillför entusiasm, positiv energi och glädje i arbetet och kan skapa samsyn i frågor. Du ser möjligheterna i förändring och drivs av dessa samtidigt som du lätt kan anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är initiativtagande, vilket innebär att du självständigt driver aktiviteter mot uppsatta mål. Vi ser fram emot din ansökan!
Erfarenhet krävs.


ÖVRIGT
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Verksamhetscontroller med teamansvar

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd, Verksamhetsservice och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödj... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd, Verksamhetsservice och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd samt Process- och organisationsutveckling. Verksamhetsstödet är en attraktiv funktion som förutser behov och ger ett modernt stöd som starkt bidrar till organisationsutveckling.

För att kunna ge rätt stöd i rätt tid har kundansvarig, ekonomi controller och HR-partner samlat sig i förvaltningsteam som ansvarar för det samlade stödet till en förvaltning när det gäller frågor som rör planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor. Det finns också ett kommunteam som ansvarar för specialistfunktioner inom planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor till samtliga förvaltningar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en verksamhetscontroller med teamansvar som kommer arbeta mot Socialförvaltningen. Som verksamhetscontroller har du det övergripande ansvaret för det samlade stödet för planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor. Du leder och samordnar arbetet inom respektive stödteam. Du kommer ha en bred roll där du bland annat arbetar med verksamhetsutveckling, verksamhetsplanering, intern kontroll, ekonomi, budget, planering och uppföljning samt arbetsgivarstöd. I tjänsten ingår även kontakt med politiken och föredragande av ärenden för nämnden.

I rollen är du länken mellan Verksamhetsstödet och Socialförvaltningen, du har en nära dialog med förvaltningsledningen och ingår i ledningsgruppen. Du kommer även att arbeta med samordning av en kommungemensam struktur och arbetssätt för att på bästa sätt leda, stödja och utveckla förvaltningen. Du behöver hålla dig informerad om vad som händer på förvaltningen och verksamheterna vilket ger förutsättningarna för att kunna ge rätt stöd på rätt ambitionsnivå, agera proaktivt, initiera saker inom planering och uppföljning samt fånga upp behov och avlasta.

Då vi just nu är inne i en utvecklingsfas kan både organisation och arbetsuppgifter komma att förändras.

Intervjuer för tjänsten är planerade att hållas mellan vecka 30-33.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå och det är meriterande om du har en HR-utbildning som komplement till din grundutbildning. Du har flerårig och gedigen erfarenhet av att ha jobbat med kvalificerade ekonomifrågor såsom exempelvis planering och uppföljning samt ekonomistyrning. Du ska även ha arbetat med verksamhetsutveckling. Har du arbetat med att leda team är det meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med HR-frågor. Då denna tjänst innebär mycket kontakter med olika personer i organisationen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Intresse och motivation för tjänsten är en självklarhet!

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är lyhörd, bra på att samarbeta och duktig på att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat, styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du ser möjligheterna i förändringar, drivs av dessa och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tillför också entusiasm, energi och lust i arbetet.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre

Controllers sökes till Meritminds konsultverksamhet , Östergötland!

Ansök    Mar 18    Meritmind AB    Controller
Är du controller och nyfiken på att se nya spännande branscher och företag genom rollen som konsult eller underkonsult? Vi söker nu dig som idag arbetar som business controller, financial controller, koncerncontroller eller produktionscontroller och som vill fortsätta din karriär genom att bli konsult hos oss på Meritmind. Som konsult på Meritmind har du en trygg anställning i kombination med möjligheten att utvecklas genom att ta utmanande uppdrag hos ol... Visa mer
Är du controller och nyfiken på att se nya spännande branscher och företag genom rollen som konsult eller underkonsult? Vi söker nu dig som idag arbetar som business controller, financial controller, koncerncontroller eller produktionscontroller och som vill fortsätta din karriär genom att bli konsult hos oss på Meritmind.

Som konsult på Meritmind har du en trygg anställning i kombination med möjligheten att utvecklas genom att ta utmanande uppdrag hos olika kunder i olika branscher.  Våra kunder är medelstora till stora företag med välkända varumärken och flera av dem är börsnoterade och ingår i internationella koncerner. Våra uppdrag sträcker sig ofta över längre perioder vilket gör att du får den tid som krävs för att göra skillnad i verksamheten och bidra till framgång.

Arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag och kund men kan bland annat innehålla:

- Ta fram budget-, prognosunderlag, kostnadsuppföljningar och ekonomiska analyser
- Upprätta ekonomiska rapporter till ledning och styrelse
- Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom ekonomi- och verksamhetsstyrning
- Utveckla rapportering och nyckeltal
- Stöd till affärsområdeschefer, ledningsgrupp och VD

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med minst fem års erfarenhet av rollen som controller. Du har jobbat med budget, prognos, resultatuppföljning, analys och rapportering. Du har även erfarenhet från olika affärssystem och har en god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som konsult hos Meritmind är det viktigt att du uppskattar omväxling och utmaningar samt att du är duktig på att skapa kontakt och inge förtroende. Du trivs med att arbeta strukturerat, är resultatorienterad och har en analytisk förmåga. Slutligen är du en person som trivs med teamarbete och har en god kommunikativ förmåga.  

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig en trygg anställning med marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal.  Du erbjuds spännande uppdrag i olika branscher i hela Östergötland, får möjlighet till kompetensutveckling och blir en del i ett stort nätverk av härliga kollegor som träffas regelbundet. Läs gärna mer om konsultrollen här; https://meritmind.se/konsult/

Placeringsort: Linköping, Norrköping, Mjölby, Vadstena, Motala, Finspång med omnejd Visa mindre

Kundansvarig

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd, Verksamhetsservice och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödj... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.

Gemensamma ledningsförvaltningen består av verksamhetsområdena IT, Verksamhetsstöd, Verksamhetsservice och Strategisk samhällsplanering. Förvaltningen har till uppdrag att leda stödja och samordna hela kommunorganisationen på kommunstyrelsens uppdrag. Detta görs genom att ha kundens behov i fokus samt att vi har en helhetssyn och gemensamma arbetssätt. Vi är en lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av både omvärld och varandra.

En del av kommunens Gemensamma ledningsförvaltning är Verksamhetsstöd. Inom detta verksamhetsområde ingår enheterna Planering och uppföljning, Arbetsgivarstöd samt Process- och organisationsutveckling. Verksamhetsstödet är en attraktiv funktion som förutser behov och ger ett modernt stöd som starkt bidrar till organisationsutveckling.

För att kunna ge rätt stöd i rätt tid har kundansvarig, ekonomi controller och HR-partner samlat sig i förvaltningsteam som ansvarar för det samlade stödet till en förvaltning när det gäller frågor som rör planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor. Det finns också ett kommunteam som ansvarar för specialistfunktioner inom planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor till samtliga förvaltningar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kundansvarig med ansvar mot Socialförvaltningen. Som kundansvarig har du det övergripande ansvaret för det samlade stödet för planering och uppföljning samt arbetsgivarfrågor gentemot förvaltningsledningen. Du samordnar också arbetet inom respektive stödteam. I rollen är du länken mellan Verksamhetsstödet och Socialförvaltningen, du har en nära dialog med förvaltningsledningen och ingår eller är adjungerad i ledningsgruppen. Du ansvarar för att samla in information från Verksamhetsstödet till förvaltning respektive ta med sig behov/synpunkter från förvaltningen till Verksamhetsstödet.

Du kommer även att arbeta med samordning av en kommungemensam struktur och arbetssätt för att på bästa sätt leda, stödja och utveckla förvaltningen. Du behöver hålla dig informerad om vad som händer på förvaltningen och verksamheterna vilket ger förutsättningarna för att kunna ge rätt stöd på rätt ambitionsnivå, agera proaktivt, initiera saker inom planering och uppföljning samt fånga upp behov och avlasta.

Du kommer ha en bred roll där du bland annat arbetar med verksamhetsutveckling, verksamhetsplanering, intern kontroll, ekonomi, budget, planering och uppföljning samt arbetsgivarstöd. Du kommer vara ett stöd till enhetschefer och verksamhetschefer inom alla dessa områden. I tjänsten ingår även kontakt med politiken och föredragande av ärenden för nämnden.

Då vi just nu är inne i en utvecklingsfas kan både organisation och arbetsuppgifter komma att förändras.

Intervjuer för tjänsten är planerade att hållas mellan vecka 30-33.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå och det är meriterande om du har en HR-utbildning som komplement till din grundutbildning. Du har flerårig och gedigen erfarenhet av att ha jobbat med kvalificerade ekonomifrågor såsom exempelvis planering och uppföljning samt ekonomistyrning. Du ska även ha arbetat med verksamhetsutveckling. Har du arbetat med att leda team är det meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med HR-frågor. Då denna tjänst innebär mycket kontakter med olika personer i organisationen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Intresse och motivation för tjänsten är en självklarhet!

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är lyhörd, bra på att samarbeta och duktig på att skapa delaktighet och samsyn kring verksamheten. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat, styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du ser möjligheterna i förändringar, drivs av dessa och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tillför också entusiasm, energi och lust i arbetet.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser. Visa mindre